Grootte van kasten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben niet erg ervaren, en ik weet dat er dingen bestaan zoals ATX, micro ATX etc. Maar ik weet niet hoe ik moet voorspellen wat er allemaal in een kast gaat passen. Ik wil waarschijnlijk een videokaart met de grootte van een HD5970 kopen. Heeft iemand misschien een idee hoe ik weet of een kast die ik bij wil past?

Met vriendelijke groet,
DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

[google=case for hd5970] levert in ieder geval al redelijk wat antwoorden op. Verder zul je bij de bekende merken over het algemeen wel specs kunnen vinden van de interne dimensies. Je kunt ook de maten van een HD5970 opzoeken, dan denk ik dat je er wel uit moet komen.

Je kunt altijd de grootste kast die je kunt vinden kopen, ik heb zelf een Cooler Master Stacker 830 SE, daar past 'ie makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:58:

Ik wil waarschijnlijk een videokaart met de grootte van een HD5970 kopen.
Er is maar een kaart met de grootte van een HD5970 en dat is de HD5970 zelf, alle ander kaarten zijn kleiner en die passen in de meeste kasten.

Maar om antwoord te geven op je vraag, ik heb zelf een Corsair Obsidian 800D, daarvoor had ik een Antec 900 en daar paste hij 'net' niet in, met een beetje smokkelen 'net' wel. En ik heb een CM690 gezien waar hij ook 'net' niet inpaste. Diegene heeft een stukje uit zijn kast moeten zagen om hem precies passend te krijgen.

Verder zou ik zeggen, google. is your friend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik even vlug rondzoek dan vind ik dat een 5970 zo'n 31CM lang is.
Mijn tip, koop een EATXkast, EATXborden zijn 33CM lang, dus als het moederbord wat langer is past, dan past jouw kaart zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Terw_Dan schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:06:
Als ik even vlug rondzoek dan vind ik dat een 5970 zo'n 31CM lang is.
Mijn tip, koop een EATXkast, EATXborden zijn 33CM lang, dus als het moederbord wat langer is past, dan past jouw kaart zeker :)
Dan denk ik nog wel dat je moet oppassen voor HDD bays en dergelijken. Bij sommige kasten schuift het moederbord een klein stukje onder die bays waar je dan nog wel voldoende ruimte hebt om bijvoorbeeld geheugen te plaatsen maar niet genoeg ruimte voor een lange videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet de eerste EATX-kast nog tegenkomen waarbij dat zo is. Niet dat ik nou zo heel veel van die dingen heb gehad, maar bij de meeste van die dingen heb je flink wat ruimte.
Pagina: 1