[Samsung Syncmaster 940BW] Backlight valt na 2 seconden uit

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hallo allemaal,

Sinds een week valt de backlight van mijn Samsung Syncmaster 940BW uit na 2 sec. Het scherm werkt verder naar behoren. Dit heb ik geconstateerd door een fel lampje op het scherm te schijnen terwijl het scherm aan staat. Ik zie dan gewoon dingen op het scherm zoals ik ze altijd zie, maar dan natuurlijk heel donker omdat de complete backlight uitvalt van het apparaat.

De monitor heb ik nu open liggen, en heb de printplaten goed bekeken, maar ik kan niets zien van lekkende condensatoren of wat dan ook.

Ik ben hier op het forum gaan zoeken, en er wordt hier gepraat dat wellicht de inverter kaduuk is, en dat ik deze zou kunnen vervangen.

Wellicht zijn er hier mensen met vergelijkbare problemen, zodat ik er zeker van kan zijn dat het inderdaad de inverter is? Want dan is het appeltje-eitje.

Wie o wie kan mij helpen?

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Dit topic kan dicht.

Ik ben erachter wat het is, en het is inderdaad de inverter. Ik heb mijn 2e identieke scherm open gemaakt, en daar de inverter vanaf geschroeft en in het scherm gedaan waar de kapotte uit kwam. Nu doet het scherm wat het niet deed perfect. Conclusie; inverter kapot. Heb een nieuwe gekocht via Ebay, en hoop dat het zsm binnen is!