Ik heb me zitten verdiepen in het stiller krijgen van mijn pc en stuiten zo o.a. op deze Seasonic X-460 Fanless voeding, maar nu zag ik dat de X-560 en zelfs X-660 beide goedkoper zijn dan de Fanless. En toch zijn ze veel krachtiger en uitgebreider. (Altijd fijn om future-proof te zijn.) Ze zijn dan wel niet fanless, maar hebben wel de Seasonic Hybrid Silent Fan Control.
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat bij een goed geventileerd systeem de fan van de X-560 bij normaal gebruik niet eens aan zal gaan, en bij een hete dag is er iig nog de mogelijkheid om af te koelen. Met dat in gedachten wat heeft het dan nog voor zin om voor de duurdere fanless te gaan? Of zouden er meerdere verschillen zijn zoals mss een enorm extra koelblok in de fanless die de X-560 dan weer niet heeft, en daarom toch eerder zal gaan draaien.The X Series adopts a clever “Hybrid Silent Fan Control” design, which offers three distinct operation modes, fanless mode, silent mode, and cooling mode. The X automatically adjusts fan mode and speed according to the ambient temperature level. This brand new design not only optimizes heat dissipation, but also prolongs lifespan of the system by reducing unnecessary fan rotation. To make the X Series even more robust and exciting, Seasonic offers Sanyo Denki San Ace Silent Fan on X, the best fan there is in the industry.