• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01 14:03
Hoi Allemaal,

Ik was laatst begonnen om een hoop bandjes op de pc te zetten, maar bij het 5e bandje ging het al mis... De tape stak een klein stukje naar buiten toe. Ik heb deze zelf teruggedraait (met schroevendraaier). De tape was wel wat gekreukeld, maar ik dacht dat dit niks uit maakte. Toen ik dit bandje eenmaal erin had gedaan, had ik een fractie van een seconde beeld, en toen niks meer. Ik denk: bandje kapot. :'( Afijn, volgend bandje: strepen door het beeld... :(

Nu zit ik met dit probleem. Voor bandje no. 5 ging alles nog goed, daarna had ik alleen maar strepen. Om een lang verhaal kort te maken: volgens mij kan de camera naar de mileustraat. Weten jullie nog iets?

FOTO:
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/7356/imag0001k.jpg

Rare vogel in spe

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Schoonmaaktape er doorheen jassen?

• Xesxen
Volgens mij heb ik die niet eens... Het gekke is dat de balken niet veranderen, behalve als je de camera compleet uit en aanzet...

Rare vogel in spe

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
woutergo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:38:
Volgens mij heb ik die niet eens... Het gekke is dat de balken niet veranderen, behalve als je de camera compleet uit en aanzet...
Misschien toch maar eens aanschaffen dan, voor hetzelfde geld zijn de koppen gewoon vies en moet je ze gewoon even schoonmaken met een tape.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52
Als dat niet werkt kan je nog altijd voor kiezen om je bandjes te laten digitaliseren of om voor 2 dagen een dv-deck te huren bij openstudio.nl of cam-a-lot.
Om alsnog al je bandjes te digitaal te maken....

• Xesxen
Bandjes laten digitaliseren is geen optie, omdat ik dit voor iemand anders doe ;)
Ik denk dat ik wel eens ga zoeken naar een schoonmaaktape.

Rare vogel in spe

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

woutergo schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:37:
Ik was laatst begonnen om een hoop bandjes te digitaliseren, maar bij het 5e bandje ging het al mis...
Uhm, miniDV is reeds digitaal. 25 Mbit per seconde om precies te zijn. Dus je TS klopt niet. :+

Verder heb ik (ook) een Canon miniDV - loop sinds een paar dagen met de gedachten te spelen die weg te gaan doen (nadat ik m'n tapes over heb gezet naar hdd) en een nieuwe cam te kopen.
Wellicht, als jij er niet uitkomt met een cleaning tape, kunnen we elkaar een handje helpen dan. :)
Jij hebt dan weer een goed werkende een camera en ik een koper.
Wel onder voorbehoud, want ik ben er nog niet helemaal uit.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 30-11-2010 21:34 ]

Alles kan stuk.

• Xesxen
Ik zal eerst eens gaan rondvragen voor een schoonmaaktape. Mocht dat niet werken, dan zal ik toch een camera moeten lenen/huren/kopen.

Rare vogel in spe

Pagina: 1