Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelns
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:42
beste mensen,
kunne jullie mij helpen,
ik ben bezig om een image server op te zetten maar ik heb dan wel image nodig.

hoe kan ik een Preinstalled Windows maken zo dat ik de image aleen hoef in te laden en geen extra programma's er na hoef te installeren.

met vriendelijke groet,
michelns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan toch gewoon vanaf een andere pc de hele hardeschijf van een pc kopiëren en dan zo op andere identieke pc's zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelns
het gaat er meer om dat ik het op meerdere pc's kan. dus geen identieke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:08

EoG

BOFH

Wat heb je zelf al uitgezocht? Tweakers is geen helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Beste,

verdiep je eens in de materie, welke image software is er voorhanden, wil je nog meer zaken uitrollen na installatie. Hoe ga je images up 2 date houden?

Zo een greep uit het aantal beschikbare image-software applicaties:
Symantec Ghost
Acronis True Image

Wil je 'geavanceerde' custom images maken en applicaties deployen, kijk dan eens naar Microsoft Deployment Toolkit (gratis). Ben je van plan na de uitrol van images nog applicaties uit te rollen, kijk dan eens naar de opvolger van Altiris of Microsoft System Center Configuration Manager.

Succes ermee, ik denk dat je op basis van dit voorzetje genoeg resultaat zult vinden. Ik stel dan ook voor dat je volgende vraag wat concreter is :)

Wat je identieke hardware issue betreft, daar is MDT ideaal voor, je hebt namelijk een driver pool waarin je alle drivers opvoert maar daar zul je achter komen als je met het pakket aan de slag gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 30-11-2010 15:36 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 17:16
Meer informatie graag. Heb je OEM key's of vlk keys. Is het bedoelt om een backup te maken van een pc of wil je vele computers inrichten met 1 image.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelns
http://www.techknowl.com/...cd-with-preinstalled.html <- deze heb ik geprobeerd maar heeft niet geholpen.

dus waar het om gaat is.
image maken van Windows met voor geïnstalleerde programma's en deze kunnen gebruiken op meerde niet identieke pc's

ongeveer het zelfde verhaal als je een nieuwe laptop koopt en de laptop zo aan zet. dan moet je je naam in typen terwijl er toch programma's zijn geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Dat is dus wat ik zeg, Microsoft Deployment Toolkit. Zoek dat maar eens haarfijn uit, en als je iets niet begrijpt kom je dan terug.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelns
toevoeging de key van Windows zit er niet in deze is ook niet geactiveerd
wel is het de OEM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 21:09
Wat je gevonden hebt, is hoe je een live-cd maakt. Dat is niet waar je naar opzoek bent.

Grofweg zijn er twee manieren:
- het maken van een geautomatiseerde Windows-installatie die meteen diverse software installeert—de daadwerkelijke installatie vindt nog steeds plaats op de doelcomputer (zoek op 'unattended Windows installation');
- het maken een kopie (image) van een volledig ingerichte pc (Windows-installatie met programma's) die vervolgens op de andere doelcomputers wordt teruggezet—er vindt geen installatie meer plaats, maar je moet oppassen met hardwarespecifieke zaken (eerder aangehaald: Acronis True Image met Universal Restore) en de variërende instellingen (computernaam/gebruikersnamen etc.) opnieuw laten invullen met iets als OPK/MDT.

[ Voor 10% gewijzigd door Z-Dragon op 30-11-2010 15:58 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier hebben ze ook software die evt. in je behoefte kan voorzien.

Lijkt niet onaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft een vraag over Windows in vredesnaam met (Overige) Hardware te maken :?

Vragen over Windows Clients horen thuis in... Windows Clients :o

Move OH -> WC

Sowieso is de eigen inzet die je toont erg minimaal - er is zeer veel hierover (ook op GoT) te vinden, je lijkt daar niet naar gekeken te hebben. Maar dat is ter beoordeling van de WC crew.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
dion_b schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:04:
Wat heeft een vraag over Windows in vredesnaam met (Overige) Hardware te maken :?

Vragen over Windows Clients horen thuis in... Windows Clients :o

Move OH -> WC

Sowieso is de eigen inzet die je toont erg minimaal - er is zeer veel hierover (ook op GoT) te vinden, je lijkt daar niet naar gekeken te hebben. Maar dat is ter beoordeling van de WC crew.
Helemaal mee eens. Daarom gaat hij ook op slot.

Graag voordat je weer een topic opent graag dit lezen: Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.