Asus iPanel op b.v. Abit KT7

Pagina: 1
Acties:

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Het idee.
In de handleiding van de Asus CUSL2 staat de pinlayout van de aansluiting van de iPanel. Hardwarematig moet het nu mogelijk zijn om deze aansluitingen om te leggen naar de SMB en overigen aansluiting van b.v. de KT7 :9~

Is de iPanel afhankelijk van BIOS of werkt het netjes via de SMB standaard?

Iemand met een iPanel in omgeving Delft die zin heeft om het proberen?

Verwijderd

offtopic:
Palm IIIx 16@24, 4Mb RAM, 2Mb Flash, Case-mod, Accu-mod, LED-mod

Heb jij je Palmtop OC`ed? >:) VET

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 12:12
Ben geen expert maarreh...ik zeg:
Kansloos!

• phaedrus
Op Wednesday 14 March 2001 17:30 schreef Kokkers het volgende:
Ben geen expert maarreh...ik zeg:
Kansloos!
Waarom?

• Kokkers
Het is niet zo simpel ben ik bang.
Zo van:
Hmmm, dit pinnetje soldeer ik hier op....ah hier nog 1....die soldeer ik hier op....hoppeteee, booten en gaan!
Je wil niet weten wat voor een ellende (want dat geeft dit ding bij veel mensen) er nog allemaal in de BIOS zit om dat kreng aan te sturen.
Ik wil je niet afzeiken ofzo maar ik denk dat je iets te enthousiast bent of je moet een rocket-scientist zijn.

P.S.
Ik heb hier ook een Ipanel liggen.
Ooit eens gekocht voor fl 50,- met de gedachte dat dat dus wel zou werken op m'n gloednieuwe Asus bordje (A7V133)...niet dus!

Niet geschoten is altijd mis :)

/edit
De informatie die in mijn handleiding stond was trouwens HEEL beknopt en op de Asussite zelf was al helemaal niets te vinden (search heeft daar min. 4 weken plat gelegen).
Face it, dit ding is (terecht denk ik) een verstoten kindje van Asus omdat ie gebrekkig schijnt te werken.
Echt jammer want het ding opzich ziet er "fancy" uit en zou verdraait handig zijn...

• phaedrus
OK, jij zegt dus dat het bios het moet ondersteunen, dan zou het inderdaad ophouden.

In principe zou het uitlees deel kunnen
werken, SMB is een standaard maar het is me geheel duidelijk of het vanuit het moederbord aangestuurd moet worden.
Voor zover ik begrepen heb is de SMBus een multiple master bus en dat zou betekenen dat de iPanel data kan opvragen. In dat geval zou het ook op andere systemen moeten werken, mits die aansluitingen hebben voor SMB.

Moet je, om de iPanel te kunnen gebruiken op een asus bord, mindstens een bepaalde bios versie hebben?

Ik heb eerder gezocht naar info om iets dergelijks zelf te bouwen met uitlezing van de SMBus, maar dat viel vies tegen, heb toen nog contact gehad met een Finse student die zoiets aan het bouwen was, maar dat werd dan weer vanuit het OS aangetuurd.

Helaas pindakaas zullen we maar zeggen..

• Kokkers
Ik kan met enige zekerheid zeggen dat er een BIOS update benodigd is voor het correct functioneren van het Ipanel.
Nogmaals, dit heb ik gelezen heb het ding zelf nooit draaiende gehad.

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 00:14 schreef Kokkers het volgende:
Ik kan met enige zekerheid zeggen dat er een BIOS update benodigd is voor het correct functioneren van het Ipanel.
Nogmaals, dit heb ik gelezen heb het ding zelf nooit draaiende gehad.
Ja ik had hem dus ook gekocht voor mijn a7v133 maar uuhh ja werkt niet he

dus ik naar een vriend van me heeft een cusl2-c

daar doet die het perfect op
maar inderdaad in de bios heb je bepaalde instellingen voor de ipanel

ik denk dus ook dat het niet zal werken wat je wilt doen maar proberen waard

groeten en suc6

• phaedrus
Proberen ga ik dus niet doen, ik heb er geen en ga er ook geen kopen. Zeker niet met de wetenschap dat het bios het moet ondersteunen.

Naja, was leuk geweest als het kon.

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Kokkers, wil jij dat ding misschien verkopen? :)

You're so fucking special. I wish I was special.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
Wist je dat op het moment dat de iPanel data uitleest, hij het hele systeem even COMPLEET op STANDBY zet?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ja dat wist ik maar ja je hoeft ook niet de hele tijd op de mode knop te drukken
als je dat doet freezed die voor een ms of zo

ach ja leuke speel goed is het wel
bij 3d mark was ik ermee aan het spelen
de beeld de heletijd aan het freezen
coole effecten

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Daarom wil ik ook geen nieuwe, maar ik wil er wel 2e hands eentje goedkoop op de kop tikken. Eik heb ik ook liever de deluxe versie met IR module, maar dies nog niet uit?

You're so fucking special. I wish I was special.

• Kokkers
Ik heb nog niets gehoord over de deluxe versie en ga er dan ook van uit dat hij er nog niet is (heb bij elkaar echt uren gezocht).
Ik woon in omgeving Hilversum en wil hem best verkopen aan iemand die er wel wat aan heeft.
Heb de originele doos nog liggen, moet ik wel weer even alles bijelkaar zoeken in die chaos die m'n slaapkamer heet :)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Hetis erg eenvoudig om een onderdeel uit een BIOS weg te halen en in een file te zetten en om dan vervolgens deze file in een nieuwe BIOS te zetten!

Je kan dus gewoon de BIOS downloaden die ondersteuning heeft voor zo'n iPanel en da besturingsgedeelte flashen in je eigen BIOS!

Het is natuurlijk wel vereist dat beide borden dezelfde chipset en BIOS versie (AWARD 4.51 of 6.00) gebruiken!

• phaedrus
Op Thursday 15 March 2001 12:12 schreef Snake het volgende:
Hetis erg eenvoudig om een onderdeel uit een BIOS weg te halen en in een file te zetten en om dan vervolgens deze file in een nieuwe BIOS te zetten!
Daar had ik al even naar gekeken, maar het is me niet duidelijk welk deel er (in het CUSL2 bios) verantwoordelijk is voor de aansturing van de iPanel. Is dit ooit ergens beschreven?

Ik zou er geen probleem mee hebben om dat even te proberen, kan de chip ook beschrijven als het mis gaat.

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 00:23 schreef magical het volgende:

[..]

Ja ik had hem dus ook gekocht voor mijn a7v133 maar uuhh ja werkt niet he

dus ik naar een vriend van me heeft een cusl2-c

daar doet die het perfect op
maar inderdaad in de bios heb je bepaalde instellingen voor de ipanel

ik denk dus ook dat het niet zal werken wat je wilt doen maar proberen waard

groeten en suc6
Yow , heb ook een iPanel Basic van Asus
en marcheert ook niet ! ;'(
zou je mij es kunnen zeggen wat die opties zijn in den Bios, want op asus page zeggen ze mij dat bios 1022 versie van mij mobo zou moeten voldoen, maar ik vind die instellingen niet ;'(

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 00:05 schreef El-DIabl0 het volgende:

[..]

Yow , heb ook een iPanel Basic van Asus
en marcheert ook niet ! ;'(
zou je mij es kunnen zeggen wat die opties zijn in den Bios, want op asus page zeggen ze mij dat bios 1022 versie van mij mobo zou moeten voldoen, maar ik vind die instellingen niet ;'(
nou uuuhm moet ik even nakijken bij die gozer waar ik die verkocht heb maar uuhh zal ik wel voor je doen maar daar kom ik dan morgen op terug... sorry vandaag maar later....

uuhhm hij heeft de bios versie 1006 als ik het goed heb maar dat zoek ik ook even uit
voor je ok

groeten
Pagina: 1