ISRA KPN howto?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Beste techneuten,

Ben mijn account van jaren geleden kwijt daarom begin ik maar onder een blanco.

Terzake:

Vrijdag kreeg ik mijn pakketje binnen van KPN Internet + Bellen in mijn huurwoning.
De vorige bewoners hadden tele2 en dit is nog enige tijd actief.

Nu is mijn probleem dat op de isra in de meterkast draadje blauw en rood verbonden zaten met draadje blauw en rood op de wandcontactdoos in de woonkamer voor de tele2 verbinding naar buiten, nu denk je wat is het probleem? Nou dat als ik de oranje en witte van kpn aansluit op de isra op de zelfde plek als waar rood en blauw zaten en dat tevens doe bij de WCD in de woonkamer dan heb ik geen verbinding naar kpn.

Toen rood en blauw aangesloten waren had ik een vast brandende Broadband lampje en nu met de oranje en witte kabels ook. Blijft het knipperen dan is er sowieso wat mis met de bekabeling.

(painted is aangegeven zoals het nu is, niet letten op losse kabels)
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/21esvwy.jpg

(Juist aangesloten meen ik)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2i7stib.jpg

Alle kabeltjes zitten er strak in en kunnen niet los getrokken worden.
Ik heb niet de kabeltjes van boven aangesloten op de isra, nee echt die van beneden uit de wcd.

Heeft iemand een idee? Ik kan niets meer verzinnen want kpn zei dat het op de zelfde plek moest van rood en blauw :S

Bedankt voor het meedenken alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk dat je je 2A en 2B contacten moet hebben. In die WCD zit nu rood en wit, dat lijkt me ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Gooi je modem eerst even in de meterkast ter test, de rest komt later wel.

zoals ik het hoor heb je nu 2 verbindingen, aderpaar1 (rood/blauw) en aderpaar2 (oranje/wit).

rood/wit is geen bestaande combinatie van paren. (die je nu in je wanddoos hebt). Mede daarom zou ik eerst in de meterkast gaan testen, en als DAT werkt je modem richting de woonkamer oid (maar dan nog, liever in de meterkast houden, de helpdesk zal je mogeljik nieteens willen helpen als je 'm niet direct op het israpunt hangt)

Vermoedelijk is dus 1 van die 2 de Tele2 verbinding, en moet je die dus net niet hebben.

Heeft KPN aangegeven op welk aderpaar ze leveren?

PM eventueel je postcode+huisnr, dan kan ik zien of er idd 2 verbindingen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 30-11-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je eigen verbinding op de tweede aderpaar aansluiten (Oranje/wit) EN daarop direct ter test opstelling je modem aansluiten. Dan zou het in Theorie moeten werken.
Ander de KPN storingslijn bellen. Die weten precies welk aderpaar jouw verbinding loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
ja volgens mij heb je inderdaad de boel wat verkeerd aangesloten. zoals freakstar zegt paar ze eens goed .

[ Voor 35% gewijzigd door osmosis op 30-11-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
DJSmiley schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:54:
Vermoedelijk is dus 1 van die 2 de Tele2 verbinding, en moet je die dus net niet hebben.

Heeft KPN aangegeven op welk aderpaar ze leveren?
Oranje - Wit zei de helpdesk
Beekforel schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:52:
Ik denk dat je je 2A en 2B contacten moet hebben. In die WCD zit nu rood en wit, dat lijkt me ook niet goed.
Lijkt zo maar is echt oranje :)
(zie kleurverschil)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5yxdmd.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door radeondutch op 30-11-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
radeondutch schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:00:
[...]
Oranje - Wit zei de helpdesk
[...]
Dit betekend dat je vanaf je ISRA 2A/2B moet gebruiken, die zouden moeten uitkomen op de bovenste 2 pinnen op een telefoonstekker (wat weer overeenkomt met de middelste 2 aders op een RJ11 stekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
Kompaan schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:00:
[...]

Dit betekend dat je vanaf je ISRA 2A/2B moet gebruiken, die zouden moeten uitkomen op de bovenste 2 pinnen op een telefoonstekker (wat weer overeenkomt met de middelste 2 aders op een RJ11 stekker).
Ga ik dit vanavond proberen. Helpdesk zei dat het op 1 moest zelfs nadat ik vroeg of het echt niet op 2 moest komen.... rukkers : :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
radeondutch schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:10:
[...]

Ga ik dit vanavond proberen. Helpdesk zei dat het op 1 moest zelfs nadat ik vroeg of het echt niet op 2 moest komen.... rukkers : :+
Er zijn op jouw adres inderdaad 2 DSL aansluitingen actief.

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/t/0729/nk.jpg

De helpdesk zal ongetwijfeld kunnen bevestigen welke hun verbinding is. Ik gok idd die op aderpaar 2, dus oranje-wit.

Als dat zo is, en je modem heeft sync, moet dat deel goed zijn. Heb je de modem ook al eens een tijd aangeladen? Een Experiabox enz willen nog wel de tijd nemen voor firmware/configs en de hele rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
Heb de draden netjes op 2 aangesloten en toen kreeg ik de eerste keer een rood internet lampje en
knipperende broadband + tv.
Daarna stroom er af en op om vervolgens alleen knipperende broadband + tv te krijgen, zonder
dat rode internet lampje.... Enig idee hoe dat kan? Ik laat hem even aan en dan bel ik kpn weer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:35
Bij de experiabox van KPN gaat het om het broadbandlampje. Als deze knippert is er geen linesync, als deze constant brand is er wel line sync. Het makkelijkste lijkt mij om gewoon het modem met 1 kabeltje uit de installatiedoos van KPN direct aan te sluiten op aderpaar 1. Kwartiertje wachten... als je dan nog geen sync hebt direct aansluiten op aderpaar 2.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
[Heb het nu rechtstreek aangesloten op de isra.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rrtrgl.jpg

Op rood aansluiten heeft dus geen zin neem ik aan ondanks dat ik dan wel broadband lampje actief heb?

Wat nou als ik een actief broadband lampje krijg maar geen internet lampje? Wat is er dan mis?
IceM schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:36:
Bij de experiabox van KPN gaat het om het broadbandlampje. Als deze knippert is er geen linesync, als deze constant brand is er wel line sync. Het makkelijkste lijkt mij om gewoon het modem met 1 kabeltje uit de installatiedoos van KPN direct aan te sluiten op aderpaar 1. Kwartiertje wachten... als je dan nog geen sync hebt direct aansluiten op aderpaar 2.
Hoe bedoel je dit? Hoe kan ik een rj11 kabel aansluiten op een aardepaar :| of wat bedoel je :)

[ Voor 45% gewijzigd door radeondutch op 01-12-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
Je broadband lampje duidt sync aan. Dus dat betekend dat je modem intraint en dus een DSL signaal ziet.

Je internet lampje gaat pas branden als je modem in heeft gelogd bij KPN.

Ik zou dus even met KPN bellen als ik jou was met de melding: Ik heb het modem op aderpaar 2 aangesloten, waar jullie volgens jullie helpdesk signaal leveren, mijn modem maakt sync maar geen data verbinding. Waarom?

Dan kunnen zij je haarfijn uitleggen hoe de vork in de steel steekt.

*edit

Ik heb bovenstaande getypt met informatie uit de OP
Toen rood en blauw aangesloten waren had ik een vast brandende Broadband lampje en nu met de oranje en witte kabels ook. Blijft het knipperen dan is er sowieso wat mis met de bekabeling.
Dat is namelijk heel iets anders dan wat hij later zegt:
Heb de draden netjes op 2 aangesloten en toen kreeg ik de eerste keer een rood internet lampje en
knipperende broadband + tv.
Daarna stroom er af en op om vervolgens alleen knipperende broadband + tv te krijgen, zonder
dat rode internet lampje....

[ Voor 39% gewijzigd door MadDonkey op 01-12-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
radeondutch schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:06:
[...]
Hoe bedoel je dit? Hoe kan ik een rj11 kabel aansluiten op een aardepaar :| of wat bedoel je :)
Men neme/maakt een kabel met aan 1 kant losse draadjes en aan de andere kant een RJ11 stekkertje. aan de "losse draadjes kant" schroef je rood/groen (middelste 2 draadjes in RJ11 iig) aan op 1A/1B of op 2A/2B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
Kompaan schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:32:
[...]

Men neme/maakt een kabel met aan 1 kant losse draadjes en aan de andere kant een RJ11 stekkertje. aan de "losse draadjes kant" schroef je rood/groen (middelste 2 draadjes in RJ11 iig) aan op 1A/1B of op 2A/2B.
Oke gaan ''we'' vanavond even een kabel van kpn slopen voor het goede doel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
Gelukt, waar je die 4 pins stekker in stopt is kaduuk gok ik. Eigen kpn module er op en het werkt. Wel apart twee kabeltjes uit te muur want dat van kpn past niet in de muur :')

Thanks all!
Pagina: 1