Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeandee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 17:57
Hallo,

Wij hebben een bedrijf overgenomen, waar nog verouderde Windows 2000 machine draait met daarop een Lexmark forms 2400 (matrix) printer geïnstalleerd. Nu moet ik die printer herinstalleren naar onze Terminal Server (windows 2003) en daarna de windows 2000 machine uitfaseren, omdat men naar Navision overwil.

Het probleem is echter, dat er geen drivers meer te vinden zijn voor die Lexmark printer. En dat ding hebben ze echt nodig voor oa douane papieren, dus ik moet dat ding helaas wel overnemen.

Nu kan ik wel een standaard "Generic/Text Only" driver gebruiken hiervoor. Maar ik zit met de "device settings", zoals Cont. Feed - No Break en Cut Sheet en Cont. Feed instellingen. Die staan ingesteld op een Lexmark waarde, die vast ooit eens met de printer-driver zijn geinstalleerd. Hoe kan ik die control-waardes kopiëren, zodat de nieuw aangemaakte printer deze 1 op 1 overneemt?

Alvast heeeeel erg bedankt, als iemand hierop een antwoord kan geven, of een hint!!

Ingmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noeandee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 17:57
Heb de oplossing al gevonden.

Voor wie hiertegen aanloopt in die toekomst:

1) Ga naar printers en faxen
2) Klik NIET op een printer, maar ga naar het menu, "Bestand" "Eigenschappen voor Server"
3) Onder forms, kan je alle papierinstellingen vinden. Die gekoppeld zijn aan specifieke printers. Bovendien kan je ook drivers terugvinden via het derde tabblad. Gewoon de windows locatie volgen en die kopieren naar de nieuwe omgeving.

Erg handig om te weten, als je eens tegen oude printers aanloopt :)