downmixen dts/dolby als filteroptie bij mediaplayers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mannen, ik heb een suggestie voor jullie.

Ik ben opzoek naar een mediaplayer die zelf dts- en dolby digital-geluidssporen kan downmixen. Kan dit als filterfunctie in de PW toegevoegd worden? Zou een hoop zoekwerk besparen!

Bij voorbaat dank :)

-Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
interesse anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Volgens mij komt het heel weinig voor dat producenten dit heel actief specificeren. Het kost ons dan buitenproportioneel veel speurwerk voor een wel heel specifiek kenmerk. Oftewel: we voeren (bij wijze van spreken) in die extra speurtijd liever een extra mediaspeler, externe HDD of processor in, aangezien we hier meer gebruikers mee bedienen.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Kraan schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:26:
Volgens mij komt het heel weinig voor dat producenten dit heel actief specificeren. Het kost ons dan buitenproportioneel veel speurwerk voor een wel heel specifiek kenmerk. Oftewel: we voeren (bij wijze van spreken) in die extra speurtijd liever een extra mediaspeler, externe HDD of processor in, aangezien we hier meer gebruikers mee bedienen.
Hmmm, maar is het dan niet toch handig om het als specificatie toe te voegen? Bij veel populaire mediaplayers is het bekend of deze kunnen downmixen. Daar hoeft geen extra speurtijd voor worden uitgetrokken en elke tweaker kan zelf de specificaties verbeteren. Kost jullie dus geen extra tijd.
Daarnaast is het niet een verplichte specificatie. Het is juist handig voor die tweaker die zelf het apparaat in huis heeft, en dus kan vertellen of de mediaplayer wel/niet downmixt.
Bovendien is het een stap vooruit op concurrentie, en maakt het de pricewatch alleen maar meer compleet...
Ik zie alleen maar voordelen, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Dat is iets wat we altijd in de overweging meenemen; kunnen wij het vinden, of kunnen we het anders van onze gebruikers verwachten?

Zo hebben we bijvoorbeeld de chipset bij mediaspelers wel opgenomen, omdat dat echt iets is waar op het forum veel over gerept wordt.

Heb jij het idee dat dit ook een specificatie is welke door jou en mede-Tweakers makkelijk ingevuld kan worden, dan maken we hem aan. Het is dan nog even de vraag hoe we de specificatie gaan vormgeven.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Niet online
Fijn zo! Zal zeker zelf ook specs updaten zodra dat kan.
Vormgeving is inderdaad nog even puzzelen.
Even snel iets bedacht, meer om mijn enthousiasme te tonen...

Audio

Downmix: Ja: DTS, Dolby Digital
of gewoon:
Downmix: Nee

of...

DTS Downmix: Ja
Dolby Digital Downmix: Nee

zoiets

Ik hoor/zie wel als het geïmplementeerd is!
Bedankt!
Pagina: 1