De Magsafe adapter (T-type) van mijn MacBook Pro uit 2007 heeft een kabelbreuk nabij de aansluiting op de laptop. Was IMHO ook niet echt een degelijke constructie. Maar goed, het is niet anders en het moet worden opgelost. Heb niet echt veel zin om voor een kabelbreuk een nieuwe adapter te gaan kopen, weet iemand een andere oplossing? (kan niet echt goed solderen
)
Je zou nog even langs een of meerdere Apple-resellers kunnen gaan om te kijken of ze je uit coulance nog een vervangend exemplaar willen geven.
Zelf gaan klooien zou ik niet aanraden.... tenzij je MacGyver bent en Gaffer-tape hebt liggen.
Zelf gaan klooien zou ik niet aanraden.... tenzij je MacGyver bent en Gaffer-tape hebt liggen.
Waren er niet een zooitje youtube filmpjes die je helpen met het modden van een kapotte lader. Gezien je niet de eerste bent die dit probleem heeft
ahhh zie je...
ahhh zie je...
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Die had ik inderdaad ook gevonden, maar dergelijke filmpjes gaan bijna altijd over de andere kant van de kabel (de adapterkant, niet de connectorkant). Verder is juist Tweakers.net vak wel een plek om goede plannen voor dergelijke problemen te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2010 16:58 ]
Voortaan je kabels oprollen als een zonnetje en niet om de adapter wikkelen oid.
[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 30-11-2010 17:02 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Heeft denk ik niet veel met het oprollen te maken, meer met een knikpunt vlakbij de connector in gebruik etc. Is natuurlijk ook een zaak van opletten om dat te voorkomen, maar toch is die kabel en connector-kabelovergang IMHO niet het optimale ontwerp.
[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2010 17:09 ]
Verwijderd
Ik had dat ook met mijn MacBook uit 2007, en heb gewoon (zonder kosten) een nieuwe gekregen.
Dat rare wikkelmechanisme om de adapter is gewoon vragen om problemen imo.begintmeta schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:05:
Heeft denk ik niet veel met het oprollen te maken, meer met een knikpunt vlakbij de connector in gebruik etc. Is natuurlijk ook een zaak van opletten om dat te voorkomen, maar toch is die kabel en connector-kabelovergang IMHO niet het optimale ontwerp.
[afbeelding]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
LOL. Misschien moet je de naam van het forum nog ff dubbelchecken voordat je post.TimmieN schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:44:
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
^^ ja ja, weet ook wel dat 't hier Tweakers heet.
Maar heb eerdere tweaks / mods hier voorbij zien komen die ik niet in m'n stopcontact zou prikken....
Edit: of zou jij dit in je huis willen hebben?
Maar heb eerdere tweaks / mods hier voorbij zien komen die ik niet in m'n stopcontact zou prikken....
Edit: of zou jij dit in je huis willen hebben?
Vooral het eindresultaat op het laatste plaatje is echt vertrouwenwekkend.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:48:
Stel, je hebt een Macbook, en je hebt zo'n adapter, die na verloop van tijd verslijt.. (als je dit nu nog niet hebt, zelf al heb je een nieuwe macbook alu... wacht maar een paar jaartjes![]()
![]()
)
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 151% gewijzigd door TimmieN op 30-11-2010 18:14 ]
Ik heb nog een kapotte magsafe adapter liggen met zover ik weet een goed uiteinde.
(alleen dat blok is naar zn grootje).
Verzendkosten + biertje = deal
(alleen dat blok is naar zn grootje).
Verzendkosten + biertje = deal
Dat klinkt interessant TelefoniQ. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik het ding met een nieuwe kabel kan repareren. Ik zal je tzt wel pmmen, eerst eens kijken of er niet toch nog oets op garantie of coulance tenregelen is.
Paar maanden geleden hetzelfde probleem bij de Macbook Pro uit 2006 van mijn vriendin. 1 belletje naar Apple was genoeg. Gratis een nieuwe gekregen, ik moet er wel bij zeggen dat de adapter al begon te haperen met opladen en dat de buitenmantel aan het smelten was dus niet een schone breuk.
Mijn macbook lader is nog uit 2006 (terwijl ik een nieuwe gekregen had bij mijn nieuwe MacBook Pro) gebruik hem elke dag en hij doet het nog steeds. Alleen doet het lampje het niet meer zo goed.begintmeta schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:05:
[afbeelding]
Ik rol mijn snoer altijd netjes om de 'stokjes' niet te strak maar ook niet te los. Ik denk dat dit er voor zorgt dat hij het nog altijd goed doet.
'n gratis adapter ging me zonder overdreven geklets (heb ik geen zin in) niet lukken, en uiteindelijk is het ook gewoon dom dat ik niet goed op het knikpunt bij de MagSafe connector heb gelet, zeker omdat je al wel kan zien dat het niet zo'n stevige constructie is. Ik zal eens kijken hoe ik de adapter netjes open kan krijgen en dan een plan trekken.
Het gaat toch om het aansluitpunt bij de computer?
Waarom zou dan de adapter open willen maken? Gezien het ontwerp gaat dat nooit mooi lukken en het lijkt mij ook niet echt nodig als je bijvoorbeeld een deal kan sluiten met TelefoniQ.
Waarom zou dan de adapter open willen maken? Gezien het ontwerp gaat dat nooit mooi lukken en het lijkt mij ook niet echt nodig als je bijvoorbeeld een deal kan sluiten met TelefoniQ.
Ik had in gedachten de adapter te openen en eventueel de gehele kabel te vervangen. Ik zie me de connector/het aansluitpunt namelijk al helemaal niet openen. Ik zou mocht dat mogelijk zijn ook kunnen proberen het geknakte stuk ertussenuit te halen, dan heb ik helemaal geen nieuwe kabel nodig. Of zie ik nu iets simpels over het hoofd?
[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 02-12-2010 13:41 ]
Ik zou gewoon de MagSafe-connector tot aan de knik afknippen en dan de nieuw met een stuk kabel eraan erop monteren.
Lijkt mij een stuk beter te doen dan dat trafo-blok open peuteren.
Lijkt mij een stuk beter te doen dan dat trafo-blok open peuteren.
De knik zit overigens echt vlak tegen de connector aan, niet echt veel ruimte om te klooien.

Maar vermoedelijk is werken aan de kabel inderdaad makkelijker dan werken aan de gesloten delen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IG6Ln5aggHw]
lijkt nog redelijk netjes te gaan...

Maar vermoedelijk is werken aan de kabel inderdaad makkelijker dan werken aan de gesloten delen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IG6Ln5aggHw]
lijkt nog redelijk netjes te gaan...
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 02-12-2010 14:31 ]
Dat die knik vlak bij de connector zit maakt toch niets uit als je die er toch vanaf knipt.
Bij je nieuwe connector kan je de kabel en dus je ruimte on te klooien zolang laten als je zelf wilt.
Bij je nieuwe connector kan je de kabel en dus je ruimte on te klooien zolang laten als je zelf wilt.
Is natuurlijk zoTimmieN schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:50:
Dat die knik vlak bij de connector zit maakt toch niets uit als je die er toch vanaf knipt.
dude, kijk gewoon is een paar van die YT filmpjes volgens mij is het goed te doen!
En laat ons weten of het je er goed van af gegaan is.
En laat ons weten of het je er goed van af gegaan is.
[ Voor 30% gewijzigd door Underworld op 02-12-2010 23:15 ]
En nog gelukt?
Ik heb ook nog een kabeltje liggen btw.
Die bleef over nadat het transformaterblok in rook opging.
Ik heb ook nog een kabeltje liggen btw.
Die bleef over nadat het transformaterblok in rook opging.
Kan jij hier meer informatie over geven? De buitenmantel is aan de lader-zijde ook beschadigd, maar hij laadt nog wel netjes op.Maartenvs schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:37:
Paar maanden geleden hetzelfde probleem bij de Macbook Pro uit 2006 van mijn vriendin. 1 belletje naar Apple was genoeg. Gratis een nieuwe gekregen, ik moet er wel bij zeggen dat de adapter al begon te haperen met opladen en dat de buitenmantel aan het smelten was dus niet een schone breuk.
Nee niet meer gelukt... niet geprobeerd ook. Vandaag een nieuwe 85W adapter gehaald. Nochtans bedankt allemaal, met name ook TelefoniQ voor je aanbieding. Het nieuwe stekkerontwerp (L-style) is overigens al wel weer wat beter dan de T-stekker die op de originele adapter zat (in mijn situatie in ieder geval). Ik zal nu ook maar wat beter opletten bij de knikpunten...

Ik denk dat het voor iemand met betere soldeervaardigheden dan ik best mogelijk moet zijn de hele kabel door een andere te vervangen en het blok nog redelijk intact te houden.

Ik denk dat het voor iemand met betere soldeervaardigheden dan ik best mogelijk moet zijn de hele kabel door een andere te vervangen en het blok nog redelijk intact te houden.
Ikzelf zou het geen optie vinden, maar aangezien het wel erg ontopic is; Dealextreme bied voor 15,- complete namaak adapters aan.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25213
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25213
Pagina: 1