5.1 speakerset op een 7.1 receiver aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• MrTorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Beste Tweakers,

Ik ben van plan de Marantz SR5004 7.1 receiver aan te schaffen. Mijn bedoeling is om deze analoog aan te sluiten op mijn geluidskaart zodat ik in games het surround gevoel kan behouden.
Ik heb nu op dit moment een 5.1 speakerset (2 magnat monitor voor, canton center, magnat sub, en 2 akai zuilen achter) waar ik erg tevreden over ben.

Ik was ook in de veronderstelling dat dit geen probleem moest zijn ookal is de marantz een 7.1 receiver.

Alleen nu hoor ik van m'n pa dat je geen uitgangen op een receiver onbelast mag laten omdat deze dan opblazen.

Na veel zoeken op het internet kan ik hier nog geen definitief antwoord op vinden. Geld dit nog steeds voor moderne receivers?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18
Kan gewoon je kunt in het menu de 2 uitgangen uitschakelen. Is die sub actief ?

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 10:36

Phreak

KTM SuperDuke

Ik draai al tijden op een Marantz SR7002 7.1 receiver met een 5.1 setup.
Ik heb geen problemen gemerkt?
Kan me niet voorstellen dat uitgangen opgeblazen worden als er niks aan hangt.

Blyatifull

• MrTorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Bedankt voor de snelle reacties, de subwoofer is actief (magnat supreme monitor sub 201a)

In ieder geval een geruststelling dat andere mensen mij voorgegaan zijn met een 5.1 setup :P

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Phreak schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:19:
Kan me niet voorstellen dat uitgangen opgeblazen worden als er niks aan hangt.
Omdat het ook niet zo is. Sterker nog: je kan in principe ook helemaal niets aansluiten en de receiver gewoon als hoofdtelefoonversterker gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ter aanvulling: van een buizenversterker mag je inderdaad geen uitgangen onbelast laten omdat deze dan stuk gaat. een "moderne" transistorversterker heeft hier geen last van.
Pagina: 1