Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-06 18:01
Ik zit er aan te denken een oude iMac G3 op de kop te tikken en daar mijn huidige workstation in te bouwen. Ik heb er al eentje op het oog en ik heb zelf nog een 15 inch LCDtje liggen dus dat gaat allemaal goed komen. Het enige waar ik mee zit is het moederbord van mijn huidige setup: gaat die passen? Het is een MSI X58 Pro, een full ATX moederbord dus. Ik heb de afmetingen opgezocht, maar de G3 heeft aardig wat afgeronde randen dus het zegt vrij weinig over de binnenmaten. Weet iemand of dit gaat lukken?

[ Voor 13% gewijzigd door MPeek op 29-11-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05
MPeek heeft het over een iMac G3 en niet over een PowerMac ;)

Net even gegoogled en dit gevonden: http://www.mactech.com/2004/08/04/ipc Daar hebben ze toch een mATX bordje gebruikt. Jammergenoeg werken de grote foto's niet meer. Maar het zou me inderdaad ook verwonderen als er een full ATX moederbord in kan.

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 29-11-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05
Laagvliegerke schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:33:
[...]

MPeek heeft het over een iMac G3 en niet over een PowerMac ;)

Net even gegoogled en dit gevonden: http://www.mactech.com/2004/08/04/ipc Daar hebben ze toch een mATX bordje gebruikt. Jammergenoeg werken de grote foto's niet meer. Maar het zou me inderdaad ook verwonderen als er een full ATX moederbord in kan.
Ik zal mijn woorden moeten intrekken; deze persoon lijkt er toch een full atx mobo in gekregen te hebben: http://www.gpforums.co.nz...6&perpage=25&pagenumber=3 Al is het toch maar krap, die hdd krijgt volgens mij te warm :) Maar die hdd kan waarschijnlijk nog wel ergens ergens anders terecht.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 30-11-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Laagvliegerke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:06:
[...]

Ik zal mijn woorden moeten intrekken; deze persoon lijkt er toch een full atx mobo in gekregen te hebben: http://www.gpforums.co.nz...6&perpage=25&pagenumber=3 Al is het toch maar krap, die hdd krijgt volgens mij te warm :) Maar die hdd kan waarschijnlijk nog wel ergens ergens anders terecht.
Hmm, het lijkt erop dat er in principe genoeg ruimte is. Misschien krijg ik m'n TRUE er ook nog in... Anyway, bedankt voor de link, ik ga de kast sowieso ombouwen dus er zal t.z.t. wel een worklog verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

gallery: sebastius

Dit is mijn iMacje geweest toen. Er waren een paar dingen kut/slecht:

Beeldbuis is krom, TFT niet. Het is lastig om dat netjes aan te sluiten op de randen. Er past alleen een 15inch TFT in, dus max 1024x768 resolutie. En dan nog valt een deel weg langs de rand.

Uitvoer naar buiten is, als je niet wilt slachten, beperkt tot 2x usb, 1x firewire en nog wat klein spul.

Ruimte is zeer beperkt, full ATX ga je niet halen.

Er waren ook een paar dingen tof: Ik had de usb naar het oude bord doorgelust, en de audio naar de oude (supergoede!) speakers. Het was bijna onopvallend dat de mac gepimpt was.

Het blijft hoe dan ook een lomp ding. Het heeft een mooi kleurtje, maar het blijft een lomp ding :)

[ Voor 26% gewijzigd door sebastius op 01-12-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-06 22:44
Nice done sebastius!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb er ook nog eentje staan!
Wel uitkijken dat je het plastic niet breekt.
De vorige keer dat ik er eentje uit elkaar schroefde brak ik de helft van het plastic xD
Het is leuk als je die kleine harman kardon speakers werkend krijgt ze geven best wel goed geluid en draaien gewoon op 5 volt.
Ook is het wel mooi als je de orginele poorten houd.
Voor het instalatie frame kan je waarschijnlijk gewoon die metalen plaat gebruiken (die met de gaatjes)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

sebastius schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:21:
gallery: sebastius

Dit is mijn iMacje geweest toen. Er waren een paar dingen kut/slecht:
Nou alles terzijde,maar ik vind het toch fraai gedaan,dus complimenten daarvoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 323791 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:22:
[...]

Nou alles terzijde,maar ik vind het toch fraai gedaan,dus complimenten daarvoor. :)
Ja maar hij was ook wel aardig, en ik heb toen best wat tijd gestoken om zo veel mogelijk zonder slachtwerk de case te kunnen gebruiken. Maar uiteindelijk loop je toch stuk op die randen van het scherm, als ik daar niet zo'n last van had, was ie er nog wel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Dat breekbare plastic kan ik beamen, die $@&%^ braampjes breken af voor je 't doorhebt. Opzich heb je best veel ruimte in zo'n G3, maar wil je die ook efficient gebruiken, dan is het handig als je wat metaalbewerking kan doen.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1