iPhone gebruiken met iBook G4

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Vanavond voor het eerst met een apple aan de gang gegaan. Mijn vriendin heeft een refurbished ibook G4 gekocht.
Mijn vriendin wil gewoon muziek overzetten naar haar iphone.

We hadden de laatste versie van Itunes gedl maar die werkte niet met het bestaande OS.

Ik heb het OSX geupdate naar 10.4.11. Naar wat ik op internet gelezen heb kan ik niet upgraden naar 10.5 of ik moet het aanschaffen.

Itunes geupdate van 4.7 naar 8.2 . Daar werkt Itunes al mee in zoverre dat hij herkent dat de iphone aangesloten is. Maar we moesten Itunes 9.1 installeren. Hebben we nu ook gedl maar dan heb je weer 10.5 van OSX nodig.

Betekent dit nu dat er geen Itunes op de ibook ge"installeerd kan worden met een werkende iphone verbinding?

offtopic.. damn het ziet er wel gelikt uit! Nog nooit mee gewerkt maar het wijst zichzelf uit. :)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Als je 4.2 op de iPhone wilt kan dat niet zover ik weet. Je zult OSX 10.5 moeten hebben met iTunes 10.

gewoon nee.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 15:27
Op een iBook G4 kan je wel 10.5 installeren, maar niet 10.6 . Heb het namelijk zelf ook gedaan. En software dien je altijd aan te schaffen, ook al kan je het 'vinden' op internet.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor iTunes 9.2.1 heb je geen 10.5 nodig. Mac OS X 10.4.11 is voldoende. Met iTunes 9.2.1 zit je wel vast aan iOS 4.1. Voor iOS 4.2 (en later) heb je minimaal iTunes 10 nodig.

Overigens, om wat voor iPhone en wat voor iBook G4 gaat het precies? Afhankelijk van welk model iBook het is, kun je er wel of niet Mac OS X 10.5 (officieel) op installeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Onder 10.4.11 is iTunes 9.2.1 de laatste versie, die je hier kan downloaden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:06:
Voor iTunes 9.2.1 heb je geen 10.5 nodig. Mac OS X 10.4.11 is voldoende. Met iTunes 9.2.1 zit je wel vast aan iOS 4.1. Voor iOS 4.2 (en later) heb je minimaal iTunes 10 nodig.

Overigens, om wat voor iPhone en wat voor iBook G4 gaat het precies? Afhankelijk van welk model iBook het is, kun je er wel of niet Mac OS X 10.5 (officieel) op installeren.
Processortype G4 PowerPC
Processor snelheid 1.3 GHz
Werkgeheugen 1024 MB
Harde schijf 40 GB
Media Drive DVD-ROM/CD-RW
TFT 12.1" SVGA (1024x768)
Netwerkkaart Ja (voor bekabeld internet/ADSL)
Wifi Ja (Airport Extreme 802.11b/g -Geschikt voor alle draadloze netwerken)
Firewire Ja (1x)
Bluetooth Optioneel (zie upgrades)
Ingebouwde speakers Ja
Geluidskaart Ja
Videokaart ATI Mobility Radeon 9200 (32MB)
USB Poorten 2x USB 2.0

Vriendin gebruikt de iphone 4 met ios4,2.

hmm zijn aan het twijfelen wat te doen. 10.5 aanschaffen gaat ook weer geld kosten. Wel echt jammer dat deze oplossing niet werkt.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Petervanakelyen
Leopard draait daar wel op, maar het is inderdaad jammer dat ze 10.4 niet meer ondersteunen. Een kennis van mij heeft nog een oude iBook G3 i.c.m een iPod Touch 2G met iOS4.2 en dat werkt toch echt niet meer.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Is er trouwens geen andere oplossing om de iphone te koppelen? Via andere software? Ik weet dat mediamonkey bijv voor windows wel koppelt met iphone.

Hier kan ik 10.6 kopen. voor 30€ is het nog wel te doen. Dit is het goede pakket toch?

Moet wel zeggen dat als je geen mac kenner bent het allemaal wat vaag is wat er wel werkt en wat niet. Voor windows weet je wat er op xp werkt en wat op win7 (sowieso is bijna alles backwards compatible)
Hier hangt het af van een cijfer achter de komma ;)

Maar zoals eerder gezegd. Ik had nog nooit op een mac gewerkt en het is verbazingwekkend mooi. Alles werkt soepel. Hoop na de installatie van 10.5 dit blijft soepel werken :)

• Petervanakelyen
Snow Leopard (10.6) heeft geen PPC ondersteuning meer. Je zal Leopard (10.5) moeten hebben.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
PPC. Snel even gegoogeld. Dat is powerpc toch. Dus de 10.5 gaat wel op de G4 en 10.6 niet meer.

Een powerpc is dus geen intel processor. Damn ik vind dat niet zo snel terug op de systeemeisen pagina van 10.6. Ok ik ben een verschikkelijke noob in mac maar het had toch wat duidelijker mogen zijn allemaal. Mijn vriendin had gewoon 10.6 aangeschaft. Gelukkig kwam ik nog even op het forum kijken.

Maar ik snap het echt niet. Apple zorgt er gewoon voor dat je met een ibook G4 gewoon geen muziek op je telefoon krijgt?? Als dat echt zo is, gaat hij onmiddellijk terug naar de winkel. Damn. dat zal ze erg jammer vinden.

Deze heeft wel een intel pc. Kan ze hier mee verder. Ze doet er eigenlijk niets mee behalve japanse series kijken, surfen en mailen.

Ik heb geen cd's meegekregen van de winkel. Hoe zet ik hem zoals ik kreeg? welkom van Leopard waar je je instellingen kan zetten.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Maar ik snap het echt niet. Apple zorgt er gewoon voor dat je met een ibook G4 gewoon geen muziek op je telefoon krijgt??
Jawel, maar op oude hardware zit oude software. Apple heeft voor 10.6 besloten PPC-support te laten vallen, aangezien dit de codebase meer dan verdubbelde. Dus Pre-Intel zit je vast aan 10.5. Deze versie wordt wel gewoon onderhouden.

Als je software koopt is het altijd een goed idee om eerst even te kijken of het draait op je systeem natuurlijk, zeker als je een computer koopt van 5+ jaar oud (die feitelijk dus al lang afgeschreven is).

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 30-11-2010 10:41 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Het is niet zo moeilijk: Apple is overgeschakeld van PPC naar x86 (Intel) processoren. Alle macs waar "G" in de naam staat zijn PPC processoren en 10.5 is de laatste Mac OS X versie met PPC ondersteuning.

Maar gewoon 10.5 erop instaleren, en als je hem niet wilt kopen is hij ook nog wel ergens vandaan te halen...
Bosmonster schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:39:
[...]

Jawel, maar op oude hardware zit oude software. Apple heeft voor 10.6 besloten PPC-support te laten vallen, aangezien dit de codebase meer dan verdubbelde.
offtopic:
De codebase is grotendeels hetzelfde hoor. Userland is gelijk en enkel de kernel is op sommige punten anders, buiten de normale driververschillen voor andere hardware natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door dtech op 30-11-2010 10:44 ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Bosmonster schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:39:
[...]
Jawel, maar op oude hardware zit oude software. Apple heeft voor 10.6 besloten PPC-support te laten vallen, aangezien dit de codebase meer dan verdubbelde. Dus Pre-Intel zit je vast aan 10.5. Deze versie wordt wel gewoon onderhouden.

Als je software koopt is het altijd een goed idee om eerst even te kijken of het draait op je systeem natuurlijk, zeker als je een computer koopt van 5+ jaar oud.
Snap ik helemaal bosmonster. Ook geen problemen mee. Alleen heb ik geen oude software gekocht. Die zat er al bij want het is idd een pc van 5 jaar oud. Maar goed je zou toch kunnen denken dat je gewoon muziek van je laptop naar je telefoon kan zetten of is dat teveel gedacht. Sorry maar ik vind dit gewoon vanzelfsprekend.

• Petervanakelyen
PPC. Snel even gegoogeld. Dat is powerpc toch. Dus de 10.5 gaat wel op de G4 en 10.6 niet meer.
Inderdaad. In 10.6 heeft men de support voor PowerPC-processoren verwijderd.
Maar ik snap het echt niet. Apple zorgt er gewoon voor dat je met een ibook G4 gewoon geen muziek op je telefoon krijgt?
Als je 10.5 (Leopard) hebt geïnstalleerd, kan je iTunes 10 gebruiken, die gewoon compatibel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-11-2010 10:44 ]

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
dread schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:42:
[...]
Alleen heb ik geen oude software gekocht. Die zat er al bij want het is idd een pc van 5 jaar oud. Maar goed je zou toch kunnen denken dat je gewoon muziek van je laptop naar je telefoon kan zetten of is dat teveel gedacht. Sorry maar ik vind dit gewoon vanzelfsprekend.
De software hoort bij de PC, je hebt dus wel degelijk oude software gekocht.

En zo moeilijk is het toch niet: iPhone 4.2 heeft iTunes 10 nodig. iTunes 10 heeft Mac OS X 10.5 nodig. Mac OS X 10.5 draait op jouw laptop maar moet je nog wel installeren.

Je moet ophouden met dat gezeur, want dit had je kunnen weten toen je de laptop kocht.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
dtech schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:45:
[...]

Je moet ophouden met dat gezeur, want dit had je kunnen weten toen je de laptop kocht.
Dude, echt. :| Ik heb die laptop niet gekocht. Ze vroeg mijn help voor het koppelen van haar iphone aan haar ibook.

Mijn fout idd. Ik ging ervan uit dat je gewoon muziek van je laptop kan overzetten naar je telefoon. Ik ben zelf winxp en android user en daar is dit geen issue ofdat nu de hardware of de software wat ouder is. Vandaar dat ik dacht dat ik wat fout deed. Ik ben namelijk zoals gezegd geen mac user en dus niet vertrouwd met het systeem.
Daedalus schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:06:
Dit is nog een interessante denkpiste. Ik zou eventueel ios 4.2 van de iphone kunnen terugschroeven naar ios 4.1. En dan hoef ik geen pakket van 130 euro aan te schaffen om itunes aan de iphone te koppelen. Ik denk dat er voor de rest weinig veranderd. Kan zij muziek op de iphone zetten en lekker surfen en mailen.

[ Voor 32% gewijzigd door dread op 30-11-2010 11:11 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoe goed bedoelt ook, het uitwisselen van warez (immers de licentie is daarvoor niet geldig) staan we natuurlijk niet toe op GoT.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 01-12-2010 11:40 ]

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 12:32
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 01-12-2010 11:40 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

dtech schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:39:

offtopic:
De codebase is grotendeels hetzelfde hoor. Userland is gelijk en enkel de kernel is op sommige punten anders, buiten de normale driververschillen voor andere hardware natuurlijk.
Dat zijn dan een paar kernel en driververschillen van 7 GB :P

Verwijderd

dread schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:02:
[...]
Dude, echt. :| Ik heb die laptop niet gekocht. Ze vroeg mijn help voor het koppelen van haar iphone aan haar ibook.

Mijn fout idd. Ik ging ervan uit dat je gewoon muziek van je laptop kan overzetten naar je telefoon. Ik ben zelf winxp en android user en daar is dit geen issue ofdat nu de hardware of de software wat ouder is. Vandaar dat ik dacht dat ik wat fout deed. Ik ben namelijk zoals gezegd geen mac user en dus niet vertrouwd met het systeem.
En nu een betere vergelijking...
Werkt jou android telefoon wel met Windows 98?

Tiger kan je vergelijken met Windows 98
Leopard met XP
Snow Leopard met Windows 7

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
Tiger is uit 2005, 98 uit (joh) 98. Je kunt tiger dus niet eens met xp vergelijken. Leopard = Vista gaat wel op, windows 7 en Snow Leopard ook.

Conclusie is dat het out of the box niet gaat lukken. Wellicht via 3rd party tools en bluetooth wat op Tiger ook te doen is? Heb geen IPhone dus ook niet de noodzaak om zelf te zoeken maar googlen op sync Iphone G4 Tiger zou je een heel end moeten komen. De makkelijke manier is idd om je vriendin aan te raden om 10.5 te laten installeren, wat overigens heel makkelijk is. Je zult nl. wel vaker tegen dit aanlopen, niet alleen met iphone, maar ook ipod, icamera oid etc etc...

En over android: Ja, waarschijnlijk wel. Je kunt hem aansluiten en kiezen voor diskdrive, dan zou dat moeten lukken om er bestanden op te zetten... Verder kun je internetten en dus je kalender beheren via gmail... bluetooth is lastiger, maar mij zou het iig lukken een mp3tje op mijn android te krijgen...

[ Voor 19% gewijzigd door Paultje3181 op 01-12-2010 11:38 ]

Verwijderd

Jaartallen gaat het even niet om, het is de gebruikerservaring en support waar het om draait in mijn vergelijking.
En wat dat betreft kan je Tiger gewoon met 98 vergelijken.
Geen support dus en ook 3rd party's zullen bij nieuwe software versies het niet meer ondersteunen.
Leopard is net als XP, veel gebruikt maar vanwege een nieuwe systeem wordt het langzaam aan uitgefaseerd (zal desondanks nog jaren support op zijn)
Om een idee te geven met wat voor OS zijn vriendin werkt en wat er te verwachten valt aan supported soft- en hardware.

En over adroid: diskdrive en dan drag&drop is geen synchronisatie...via internet je kalender beheren ook niet.
En het gaat hier om synchronisatie met iTunes dus moet je een vergelijking maken met een android telefoon synchroniseren met (whatever sync programma erbij geleverd wordt).

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:18:
[...]
En nu een betere vergelijking...
Werkt jou android telefoon wel met Windows 98?

Tiger kan je vergelijken met Windows 98
Leopard met XP
Snow Leopard met Windows 7
Tiger introduced 2005 windows 98 in 98 -> 7 jaar verschil.

Xp geïntroduceerd in 2001 en Vista in 2006

Dus eigenlijk zit Vista het dichts bij de introductiedatum van Tiger of toen Tiger op de markt kwam was xp al 4 jaar in gebruik (helft van zijn levenscyclus)

Dus werkt android met XP, yep. Met vista, Yep, met win 7 yep. En zoals Paultje aanhaalt, waarschijnlijkt werkt het ook op 98. ;)

Dus schets mijn verbazing dat het niet werkte op een vijf jaar oude mac waar comptabiliteit een hoog goed is. Tiger is.

Maar goed ik ga gewoon 10.5 installeren. En dan werkt het weer.

En daarna maar geen updates installeren want voor jet het weet werkt het weer niet en Snow leopard zal hij niet draaien vrees ik. (geen ondersteuning voor PPC)

edit:
@ defeated. Je hebt wel gelijk alleen is dat voor een mac noob zo moeilijk in te schatten. Je denkt 5 jaar oud waar xp 9 jaar oud is en je denkt dat het moet werken zonder problemen. thx voor de nadere uitleg btw

[ Voor 9% gewijzigd door dread op 01-12-2010 13:35 ]

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 18:34
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:16:
Jaartallen gaat het even niet om, het is de gebruikerservaring en support waar het om draait in mijn vergelijking.
En wat dat betreft kan je Tiger gewoon met 98 vergelijken.).
Sorry, maar dat is dan de schuld van Apple. Persoonlijk vind ik dat Apple hard en software te snel afschrijft . Je zegt het zelf al. Tiger=5jaar oud en geen support meer. XP = 8 jaar oud en nog altijd goede support. Zelfs vele pro software wilt niet meer draaien op 10.5. Dit is vaak wel een probleem want als je een Mac Pro voor fotobewerking (op mijn vader z'n werk) van 2000+ euro hebt aangeschaft en 2 jaar later te horen krijgt dat je al niet meer de nieuwste software kan draaien.

Nog altijd één van de redenen waarom ik geen MacBook Pro heb aangeschaft. Ik wil niet de hoofdprijs betalen en over 2 jaar vloeken dat ik verouderde software heb.

En Android werkt normaal gezien zelfs foutloos samen met Windows 98 ;) Want de pc ziet 'm gewoon als USB stick.

Maar terug ontopic:
Je kan updaten naar 4.1 met 10.14.11 maar dan geen verdere updates meer en andere software zal ook niet vaak de nieuwste updates installeren.
Ik dacht dat op de Leopard install discs geen licentie zat dus eigenlijk kan je die lenen en dan installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Thmz159 op 01-12-2010 13:54 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 20:09
Voor zover het al mogelijk is om je iPhone te downgraden naar 4.1, zou ik dat toch ten zeerste afraden. Je gaat namelijk je iPhone software aanpassen aan een 5 jaar oude laptop met afgeschreven software. Bijkomend probleem is dat apps in de Appstore soms ook een minimale versie van het iOS vereisen. Zo worden er bij de verschillende firmwares van de iPhone nieuwe functies toegevoegd waar die apps gebruik van maken. Door je iPhone vast te zetten op 4.1 (omdat je immers niet verder kan updaten door Tiger), zet je dus ook de ontwikkeling stil op je iPhone.

Kortom: op een of andere manier Leopard (10.5) erop zetten.

PSN: Sluuz

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06-2025
Een simpel vraagje dan: kan de iphone niet gezien worden als harde schijf op de ibook? (zoals de android vergelijking dus)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Thmz159 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:53:
[...]

Sorry, maar dat is dan de schuld van Apple. Persoonlijk vind ik dat Apple hard en software te snel afschrijft . Je zegt het zelf al. Tiger=5jaar oud en geen support meer. XP = 8 jaar oud en nog altijd goede support. Zelfs vele pro software wilt niet meer draaien op 10.5. Dit is vaak wel een probleem want als je een Mac Pro voor fotobewerking (op mijn vader z'n werk) van 2000+ euro hebt aangeschaft en 2 jaar later te horen krijgt dat je al niet meer de nieuwste software kan draaien.

Nog altijd één van de redenen waarom ik geen MacBook Pro heb aangeschaft. Ik wil niet de hoofdprijs betalen en over 2 jaar vloeken dat ik verouderde software heb.
Dat vind ik persoonlijk juist een voordeel. Dat is de enige manier waarop Apple zo snel technologische ontwikkelingen heeft kunnen doorvoeren. Zitten we tenminste niet 10 jaar na dato nog met systemen als XP en IE6 opgescheept.

Overigens is het onzin dat je na twee jaar geen nieuwe software meer kan draaien. Misschien heb je een upgrade naar het laatste OS nodig, maar dat is een minimale investering.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 01-12-2010 14:08 ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Yohsoog schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:05:
Een simpel vraagje dan: kan de iphone niet gezien worden als harde schijf op de ibook? (zoals de android vergelijking dus)
Is mij in ieder geval niet gelukt nee. Op zich hoefte het geen Itunes te zijn als er maar muziek op de iphone kwam. Maar het lukte mij in zijn geheel niet om de iphone aan Tiger te koppelen.

Wow, toch al veel van mac geleerd de afgelopen dagen. das dan weer het voordeel.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, alles voor de iPhone loopt via iTunes. Heerlijk systeem eigenlijk wel :) Maar als je het niet gewend bent is het soms wat lastig...

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik weet niet hoe heerlijk dat nu eigenlijk is, als je op deze manier gestuurd wordt in je keuzes... Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen... Ik heb een G4 Powermac als speeltje om eens te kijken, maar het niet kunnen switchen van videokaart, webcams die niet goed werken etc vind ik toch echt een nadeel...

Verwijderd

Thmz159 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:53:
[...]

En Android werkt normaal gezien zelfs foutloos samen met Windows 98 ;) Want de pc ziet 'm gewoon als USB stick.

Maar terug ontopic:
Je kan updaten naar 4.1 met 10.14.11 maar dan geen verdere updates meer en andere software zal ook niet vaak de nieuwste updates installeren.
Ik dacht dat op de Leopard install discs geen licentie zat dus eigenlijk kan je die lenen en dan installeren.
Dan is die Mac Pro van jou vader zeker een Powermac en geen Mac Pro....
En dan is die gekocht net voor de overgang van PPC naar Intel, en dat was een klote moment om een mac te komen. Dat een grote softwarebouwer dan te lui is om hun recente PPC code nog een paar jaar te onderhouden is niet zo zeer Apple's schuld natuurlijk. Mag je mij trouwens vertellen welke ''Pro'' software nu niet meer op 10.5 werkt.
En nogmaals, usb diskdrive is niet hetzelfde als synchronisatie..... 8)7
dread schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:55:
[...]

Is mij in ieder geval niet gelukt nee. Op zich hoefte het geen Itunes te zijn als er maar muziek op de iphone kwam. Maar het lukte mij in zijn geheel niet om de iphone aan Tiger te koppelen.

Wow, toch al veel van mac geleerd de afgelopen dagen. das dan weer het voordeel.

*knip*
HK gedrag bewaar je maar voor de HK... :/

[ Voor 18% gewijzigd door Whieee op 02-12-2010 14:47 ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
my fault

[ Voor 98% gewijzigd door dread op 02-12-2010 13:57 ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:59:
[...]

En nogmaals, usb diskdrive is niet hetzelfde als synchronisatie..... 8)7

[...]
Toch is dat het enige wat ze wou en dat kon niet out of the box naar ik meen :)

Ook die links dat jij doorstuurt zijn allemaal softwareproggies. Maar dank je voor de link. Ga nog even verderwoelen en rondkijken ;)

Verwijderd

Kan inderdaad niet out-of-the-box als mass storage device worden weergeven.
Was volgens mij enkel de 1ste en of 2de gen ipod way back die dat wel konden.

Als je je topic meteen was gestart met ''vriendin wil iphone als mass storage device op 10.4'' was dit een veel korter topic ;)

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
dread schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:57:
Vanavond voor het eerst met een apple aan de gang gegaan. Mijn vriendin heeft een refurbished ibook G4 gekocht.
Mijn vriendin wil gewoon muziek overzetten naar haar iphone.
Mijn OP ;)

Maar ik heb een 10.5 cd en ga die morgenavond installeren. :P hoeray

Pagina: 1