Geen HDMI geluid na S3 "Resume"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Na het ontwaken van mijn HTPC uit S3 slaapstand wil het soms voorkomen dat ik geen geluid over HDMI heb. Bij dat icoontje van speaker (rechts onder) zie ik een kruisje staan. Dit is uiteraard erg vervelend aangezien HTPC 100% stabiel moet zijn.

Het vage is dat HDMI na S3 slaapstand meestal werkt maar het lijkt dat als HTPC een dagje (of in ieder geval) wat uurtjes in S3 slaapstand heeft doorgebracht dat na het ontwaken HDMI opeens niet meer werkt.

Het gaat om dit moederbord: A780GM-LE/128M

Het betreft ene schone Windows 7 32-bit installatie en nieuwste 10.11 AMD drivers.

Waar zou dit vreemd gedrag aan kunnen liggen?
Bepaalde instelling in BIOS of......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Heb heel soms hetzelfde met m'n 780 bordje, nog wel spdif maar geen hdmi audio meer. Niet echt een oplossing, gebruik iig de laatste ATI HDMI Audio driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
Helaas is die laatste ATI HDMI driver die op website van Realtek te vinden is ouder (versie 6.0.....dan HDMI driver uit het pakketje 10.11 drivers van AMD zelf (versie 7.11.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
Ik heb per ongeluk verkeerd moederbordje geselecteerd.....

Het gaat om AsRock A785GMH/128M

Die maakt gebruik van "VIA® VT1708S Audio Codec". Maar dat is toch een driver voor analoog audio (?) en die heb ik in bios uitgeschakeld aangezien ik alleen gebruik wil maken van HDMI output.

Dus eigenlijk heb ik die VIA driver niet nodig?

En laatste driver voor HDMI audio wordt door AMD geleverd, mag ik aannemen, samen met hun 10.11 drivers?