Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al helemaal wezenloos gezocht, en mijn leken-logica zegt me dat het zou moeten kunnen, maar ik ben er toch niet helemaal zeker van:

Ik wil graag een Airport Express kopen als toevoeging aan m'n Linksys WRT54G. De Macs van m'n vrienden en mij kunnen dan gebruik maken van de 802.11n van die Express, de rest van de apparaten zoals iPhones, PS3 etc., gaan dan gewoon door via de Linksys. De Express is dan ingesteld enkel de 5Ghz stand. Beide routers hebben logischerwijs een verschillende SSID.

Mijn grote vraag is nu: gaat dit werken als ik de Linksys op het modem aansluit, en de Airport Express op zijn beurt middels een LAN weer aan die Linksys plug? Krijg ik dan gewoon de volle 802.11n snelheid uit die Express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb wel ervaring met twee Linksys routeren WRT54G (Tomato firmware) (WDS) en een daarvan was weer verbonden met een ethernet kabel op de WAN poort van de Airport Extreme. Dit werkt perfect. De Airport Extreme configureert zich zelf vrijwel automatisch. Je hebt alleen in dat geval wel een dubbele NAT.

Maar waarom koop je geen Airport Extreme, deze is dualband (2,4 en 5ghz)?

[ Voor 13% gewijzigd door M55 op 30-11-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Extreme is bijna twee keer zo duur, bovendien is het een beetje overkill voor mij. En als het op deze manier zou kunnen, zou ik praktisch hetzelfde hebben.

Ik stel het me in principe gewoon zo voor: m'n modem zit via de de WAN-poort aan de Linksys. Die draait gewoon en bedient alle G/2,4 Ghz apparaten in m'n netwerk van verbinding. De Express heeft enkel een LAN poort, die verbind ik dan dus middels LAN aan die Linksys. De Express krijgt de hoogst mogelijke snelheid internet door LAN binnen en die stel ik in op 5 Ghz only.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kan prima: je zit op een verschillende frequentie en de Linksys fungeert gewoon als router. Eventueel kun je ze zelfs dezelfde SSID geven, maar in de grenzen van het bereik van de Airport werkt dat niet echt lekker. Prima oplossing dus. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35
802.11n kan maximaal 300 Mbps aan terwijl de express slechts een 100 Mpbs ethernet aansluiting heeft. Dus je kan nooit volle bak op 'n' snelheid. Maar het is wel bijna 2x 'g'. Bovendien krijg je er een audioaansluiting bij. En die 300 Mbps is ook al behoorlijk optimistisch denk ik.

Ohja, ik heb ook 2 draadloze netwerkjes hier. De Express hangt achter een draadloos kabelmodem van Thomson.

Op de Express instellen dat ie een draadloos netwerk moet maken en conncetion sharing op 'Off (bridge mode)'

* balk luistert altijd z'n muziekjes via iTunes, draadloos op de Denon

[ Voor 23% gewijzigd door balk op 02-12-2010 21:17 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja op zich kan het wel natuurlijk. Vraag is: wil je dat echt? Kun je niet beter je linksys in z'n geheel vervangen?
Pagina: 1