Laptop start niet meer door. Virus?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339866

Topicstarter
Beste,

Ik was op mijn Asus eee pc office 2010 aan het installeren. Toen ik deze wilde activeren kwamen er allemaal error codes met dat de schijf vol is en me virusscanner sloeg op hol.

Toen ik een paar keer op ok klikten starten de laptop uit zichzelf weer op.

Nu komt het probleem. Als de laptop opstart komt ze niet verder dan het scherm waar linkbovenin een wit streepje knippert. ik kan nergens inkomen , dit is het enigste wat ik zie. ik kan ook niet in de bios komen.

misschien goed om even te vermelden dat deze laptop geen dvd drive heeft.

Wie kan mij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 09:30
Hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:38
Welk OS?
Vaak wil een knipperende cursor in MS OS's zeggen dat de MBR niet gevonden kan worden. Even een fixmbr proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339866

Topicstarter
Windows 7 32bit starter.

Probleem is dat ik nergens doorheen kom. Als ik de laptop aanzet komt er gelijk het knipperende balkje linksboven in. Ik kan niet in de bios komen.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 339866 op 30-11-2010 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als het juist kan zijn dat de schijf vol is kan ik me voorstellen dat dit inderdaad de oorzaak van de problemen is. Boot dan van een USB stickje en maak ruimte vrij met bijv. UBCD of een van de vele live Linux distro's.

Probleem is dat je eerst zover moet komen dattie überhaupt gaat booten wat nu nog niet het geval is begrijp ik. Probeer uit te zoeken hoe je het BIOS van dit machien evt. kunt resetten of dattie wel in een of andere recovery mode te brengen is via F10 of F11 of zo bij het aanzetten.

Zelf de manuals/het internet even checken hiervoor.

In het ergste geval is er meer aan de hand en moet ie gerepareerd. Zoals al gevraagd. Garantie?

PS
Je zou kunnen kijken of er twee geheugenmodules in zitten en het dan met 1 proberen. Dat zou kunnen helpen in het geval een van die modules problemen heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door CaptJackSparrow op 30-11-2010 11:56 ]