Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Misschien een "domme" vraag, maar ik heb een MB van ASUS, type P6T SE met een CPU i7 930.
Ik heb 2 sets geheugen gekocht van OCZ, type OCZ3P1333LV4GK.

Maar wat ik ook in welke config ik de strippen stop, ik krijg geen 8Gb te zien.
Rara hoe kan dit? (ik doe precies wat in het boekje staat)
In de QVL staat dit type niet vermeld, wel de triple channel versie....

In mijn belevenis maakt het niet uit of ik dual channel of triple channel installeer....toch?

Wie kan mij helpen? Of moet ik er nog een setje bijkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:02

SupremeRick

Muse Fan

dual of tripple maakt in jouw geval niet uit.. maar als je ze nog geen 7 dagen hebt kun je ze terug sturen en een setje kopen dat wel in die qvl list staat!

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Waar precies krijg je geen 8GB te zien? Worden ze al niet gedetecteerd door het BIOS of ziet Windows niet al het geheugen? En hoeveel zie je wel van het geheugen?

Het kan natuurlijk zijn dat een van de modules 'dood' is, heb je al elke module afzonderlijk getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de Bios ziet op zijn best 6Gb, en 1 keer 8Gb, maar ook 2Gb, terwijl alles volgens het boekje erin is geplaatst.....Ik ga er nog een setje bijkopen...en dan nog eens kijken wat er gebeurt.

Ze zijn niet defect....dat heb ik al bekeken en getest.....elk afzonderlijk idd.
Ik heb de 64-bit versie van Windows 7 geinstalleerd, en die ziet wel meer als 3Gb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je windows 7?

die heeft een geheugen check & herstel optie geintregeerd.

anders zou je het inderdaad kunnen terug sturen.

de Asus P6T SE kan 24gb aan.

als je geheugen erin zit, kijk anders bij start/uitvoeren/dxdiag of je geheugen daar wel wordt weergegeven.

groet,
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de geheugen test in windows 7...

raadpleeg de volgende websites, 1 voor engelse ondersteuning + uitleg.
2 voor nederlandse ondersteuning + uitleg

1. http://www.tomstricks.com...nostic-tool-in-windows-7/

2. http://www.pctuts.be/cont...gen-testen-windows-7-621/

succes met het geheugen, mijn 12gb werdt eerst ook als 8gb weer gegeven. na de windows 7 test en herstel functie... werdt alle geheugen in zijn volledigheid weergegeven.

met vriendelijke groet,
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk ben ik er uitgekomen....
Ik heb het geheugen omgeruild voor de triple versies van Kingston....
Het is dus noodzakelijk bij de i7-930, dat je triple sets gebruikt, deze netjes in de juiste volgorde geplaatst, en volai het draait als een speer, netjes 12Gb in beeld.

Mensen bedankt voor de support en hopelijk heeft iemand hier iets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Er is ook maar 1 manier om 8Gb te zien, in de bovenste vier slotjes steken als ik het goed heb. Krijg je 8GB in dual channel als het goed is.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, hebben we ook al geprobeerd, werkt echt niet.....we hebben later de specs bekeken van de processor, en idd deze geeft alleen triple memory weer...
Pagina: 1