Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:39
Hallo Tweakers,

ik heb hier een 2TB WD Mybook mirror edition staan. Dit is mijn backup schijf en ik heb deze geconfigureerd als zijnde RAID 1 mirror. Nu zou ik graag een Airport Extreme gaan aanschaffen. Aangezien er op de Airport Extreme een USB poort voorhanden is, zou ik deze hier op aan willen sluiten. Alvorens tot koop over te gaan zou ik graag willen weten of de RAID functionaliteit van de schijf beschikbaar blijft, zodat ik de schijf gewoon als Time Capsule met Time Machine kan gebruiken. Ook zou ik graag willen weten of de snelheid van gegevensoverdracht op deze manier even snel is als bijvoorbeeld bij een kant en klare Time Capsule.
De mensen in de Apple store kunnen me niet helpen. Mijn zoektocht op google levert ook niks op.

Gaarne jullie medewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Het lijkt me dat het gewoon kan het 'raiden' wordt in de mybook gedaan, en wat er aan de kant van de USB poort zit moet voor het kastje niet uitmaken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De RAID gebeurt in de MyBook dus dat gaat wel goed. Ik zou echter NIET de Airport Extreme als Time Capsule in gaan zetten. Er zijn redelijk wat gevallen bekend van corrupte backups met deze methode. Eigen ervaring bevestigt dit ook. Als je daadwerkelijk op deze manier je backups wilt maken, raad ik je aan om toch een Time Capsule te kopen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:39
Whieee schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:20:
De RAID gebeurt in de MyBook dus dat gaat wel goed. Ik zou echter NIET de Airport Extreme als Time Capsule in gaan zetten. Er zijn redelijk wat gevallen bekend van corrupte backups met deze methode. Eigen ervaring bevestigt dit ook. Als je daadwerkelijk op deze manier je backups wilt maken, raad ik je aan om toch een Time Capsule te kopen.
en om gewoon draadloos gegevens op te slaan? Dus zonder gebruik van time machine?
Ik heb gelezen dat er een verschil is tussen softwarematige raid en hardwarematige raid. De WD is softwarematig. Zou dit nog van belang kunnen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Gsusivo op 30-11-2010 00:03 ]