[win7]Installer map verwijderd, programma's installeren niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik heb de installer map verwijderd in verkenner. Stom... Hierdoor kan ik veel programma's niet meer installeren. Silverlight bijvoorbeeld.

Kan ik hier nog iets aan doen zonder Windows 7 opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 09:07
Bedoel je C:\Program Files ?

[ Voor 3% gewijzigd door X_lawl_X op 29-11-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Nee, C:/Installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je gekeken naar vorige versies? Anders een Windows reparatie uitvoeren... :) En anders deze tip eens proberen... :) Oftewel, met zoeken kan je de (mogelijke) oplossing ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze map is standaard verborgen omdat het een belangrijk systeemmap is welk absoluut niet zomaar verwijderd mag worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, beschik je over de mogelijheid om een systemrestore uit te voeren?

Anders heb je wellicht aan deze link wel wat ( gewoon zoeken op google )

Ik denk dat je er verstandig aan doet om de pc opnieuw te installeren indien bovenstaande jouw probleem niet oplost.

Verder de standaard instellingen m.b.t. mappenweergave aanlaten voor de toekomst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Tja, zoeken leverde me weinig op. Ik zocht in het engels, misschien daardoor. Ik zal het eens met een windows reparatie proberen, ik ben daar meestal alleen nogal huiverig voor. Ik had gehoopt op een simpelere oplossing.

Dat het niet slim was begrijp ik. Ik ga al langer met computers om. Was een vergissing, kan gebeuren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Als je al lang met computers omgaat weet je vast ook wel dat system images, backups en herstelpunten heel erg handig en verstandig zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Niet iedereen maakt system images. Backups en herstelpunten helpen niet veel met dit probleem. Daarnaast vraag ik naar een oplossing, niet naar een manier om een soortgelijke fout in de toekomst te voorkomen. Dat kan ik zelf ook wel bedenken.

Het was ook handig geweest om de map niet te verwijderen. Zoals ik al zei, het was een foutje, ik heb hem niet zomaar verwijderd.

Bedankt voor de nuttige reactie, het is vast goed bedoeld...

[ Voor 51% gewijzigd door SaN op 29-11-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik neem aan dat je dan C:\Windows\installer bedoelt.

Die folder wordt normaal gesproken wel meegenomen in de volume snapshots, dus tenzij je in al je wijsheid System Restore hebt uitgezet kun je 'm op die manier terugzetten inclusief de benodigde permissies.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

Jake Bullet

Wise Scripter

Als je geen restore point oid meer hebt kan het volgende misschien helpen:

Hernoem als backup in de registry HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer UserData naar _UserData, UpgradeCodes naar _UpgradeCodes en Folders naar _Folders. Nu zou je software welke de windows installer gebruikt opnieuw moeten kunnen installeren of nieuwe versies neerzetten. Reeds geinstalleerde software kan je echter niet meer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Goede tip, ik kan alleen UserData niet wijzigen. Is daar wat aan te doen? Veilige modus werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

Jake Bullet

Wise Scripter

Je bent wel local admin? Dan zou het toch gewoon moeten kunnen. Kan je wel iets anders wijzingen in HKEY_LOCAL_MACHINE? Stop anders de windows installer service eens wie weet helpt dat. Of download psexec van sysinternals, daarmee kan je een dosbox openen onder het systemaccount en run daaruit regedit:

psexec -i -s cmd.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Ik kan de rest van de mappen wel wijzigen. Ik zal het eens proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
SaN schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:26:
Ik kan de rest van de mappen wel wijzigen. Ik zal het eens proberen. Bedankt!
Ik neem nu aan dat je de tips van mijn gewaardeerde collega niet kunt uitvoeren omdat je System Restore hebt uitgeschakeld.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Fout aangenomen. Herstelpunten van voor het verwijderen van de map zijn al overschreven door nieuwere.....

[ Voor 11% gewijzigd door SaN op 02-12-2010 00:06 ]

Pagina: 1