Als je de P4 van isis bedoelt, die was gecrasht. Dat doet ie de laatste paar maanden vrij structureel (bijna elke nacht), daarom wordt die oude P4 2.66 Ghz met 1,5 GB RAM vervangen door 2x Xeon E5620 2.4 Ghz met 12 GB RAM.
Vroeger was die P4 mijn snelste machine én degene die het meest op de FAH CPU benchmark machine leek. Vanwege de snelheid was het de beste machine om VMware op te draaien destijds, dus het moest nu een goede upgrade worden om mijn andere machines te overtreffen. Helaas zit er geen PCI-E 16x op het bord, dus kan er niet nog een GPU bij. Maar ik neem wel genoegen met de BigAdv WUs alleen.
Als je de niet volle 100% belasting op osiris bedoelt, komt dat omdat dit de beste verhouding tussen GPU PPD en CPU PPD geeft, waarbij mijn X ook nog responsive blijft (met alleen GPU is hij dat verre van!). Ik ben op die machine gedwongen de 2x de CPU client te draaien omdat de v6 SMP client stuk is op Linux met een recente eglibc. Dit is een bekent probleem en gefixt in v7, maar het duurt nog even tot die uit is. Misschien moeten ik maar de Windows SMP client onder wine gaan draaien, dat moest ik nu toch ook om BigAdv WUs te krijgen omdat die voor Linux al een tijdje op zijn.
[
Voor 3% gewijzigd door
smoking2000 op 03-12-2010 23:44
]