Logitech Z506 aansluiten op LG 42PJ250

Pagina: 1
Acties:

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:36
Beste dames en heren,

Bij een vriend van me heb ik geprobeerd een 5.1 setje te installeren. Het gaat om een Logitech Z506. Ik ben zelf ook niet super handig met dat soort dingen.

Het gaat in ieder geval om een LG 42PJ250, weet iemand of deze de mogelijkheid heeft het bovenstaande surround-setje aan te sluiten. Met de huidige kabels die erbij zitten is het nog niet mogelijk volgens mij. Maar is dit niet te realiseren met de Digital optical out? Dan moet dit alleen geconverteerd worden naar rood-wit kabel.

Iemand een idee? Als iemand nog meer info moet hebben hoor ik het graag.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 14:01
de Z506 heeft in ieder geval geen optische aansluiting.

zover ik weet gaat hetd an lastig worden om 5.1 geluid via de tv te krijgen?

• shinchan03
Ja dat denk ik ook wel, ik ben bang dat hij beter een set kan kopen met een digitale ingang anders gaat hij dat nooit aan de gang krijgen?

• yannickie111
shinchan03 schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:31:
Ja dat denk ik ook wel, ik ben bang dat hij beter een set kan kopen met een digitale ingang anders gaat hij dat nooit aan de gang krijgen?
ik weet het niet zeker, maar dat denk ik ;)

Ik heb zelf de Z-5500, ben er nog steeds erg tevreden over, die heeft wel een optische uitgang, die kun je dus zo aansluiten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Volgens Google heeft de Logitech Z 506 twee ingangen. Één maal stereo RCA en één maal meerkanaals 3,5mm jack. Maar beide analoog. De LG 42PJ250 heeft zo te lezen alleen een digitale uitgang en geen analoge (zo te zien zelfs geen hoofdtelefoon uitgang). Je kan dus niet zomaar de Logitech op de LG aan kunnen sluiten. Je zal een DAC (Digital to Analog Converter) nodig hebben om het digitale signaal om te zetten naar analoog. Echter vraag ik me af of het voor een setje als de Logitech Z 506 wel het geld waard is. Plus dat een DAC veelal alleen 2.0 out heeft, dus mocht de TV dan 5.1 uitsturen over de optische uitgang dan haal je met een DAC nog lang niet alles uit de TV (mits de TV dus meerkanaals geluid over de S/PDIF Out ondersteunt).

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 29-11-2010 21:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• shinchan03
Dan ga ik hem aanraden een betere set te kopen met digitale ingang om toch optimaal gebruik te maken van een 5.1-set. Het is niet anders.

• yannickie111
shinchan03 schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:15:
Dan ga ik hem aanraden een betere set te kopen met digitale ingang om toch optimaal gebruik te maken van een 5.1-set. Het is niet anders.
lol, en zoals ik al zei: misschien is een Z-5500 aan te raden. Is niet echt een dure set (250 euro), maar toch goed geluid. Je kunt er onder gaan zitten, maar dan heb je waarschijnlijk nog steeds geen optische uitgang, en veel duurder, maar als je van de Z506 afkomt, is een Z-5500 al een verademing. _/-\o_
Pagina: 1