Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn abonnement (zakelijk) verlengen, maar worstel nog een dilemma welke smartphone ik dit maal erbij zal nemen. Op mijn shortlist zijn 2 modellen overgebleven waarbij ik zelf het idee heb dat ze maar weinig van elkaar verschillen, cq de verschillen zijn niet "baanbrekend".

De 2 toestellen die over zijn gebleven zijn de Samsung Galaxy S en de HTC Desire HD. Na urenlang allerlei reviews/test gelezen te hebben. Ik vermoed dat er vaker tweakers zijn/zullen zijn die met deze keuze zitten dus ik hoop dat jullie mij een handje op weg kunnen helpen met zaken waarin het ene model zich nou juist onderscheid t.o.v. de ander........zaken die ik niet ontdekt heb bijv.

Voorgeschiedenis: al jaren gebruik ik een Blackberry vanwege de sync. mogelijkheden met Outlook en push mail (ik gebruik géén exchange). Ik wil nu echter eens iets anders en heb lang gekeken naar Iphone 4 en diverse Android modellen, syncen zal met alle toestellen wel lukken net als email. De Iphone valt voor mij af omdat ik mijn belgedrag geanalyseerd heb en het Iphone-abbo zou voor mij te duur worden (ivm de kosten p/minuut).
Dit verschil zou voor mij kunnen oplopen tot 150-200 euro p/jaar en dat is het mij niet waard.

Blijft dus over een Android modelletje, bijbetaling is niet nodig met mijn belgedrag dus op basis van toestelprijs hoeven we niet te vergelijken (bovendien schelen ze qua prijs niet veel).
Ik hoef dus alleen te vergelijken op handzaamheid/duurzaamheid/snelheid/formaat/gewicht/gebruiksgemak/synchronisatie.
En daar zie ik dus eigenlijk weinig verschil in deze 2 modellen. Samsung is iets smaller, heeft geen flitser, andere processor, HTC heeft Sense (maar is dat persé nodig).
Tweakbaarheid is niet zo van belang, ik schat in dat ik met de standaardmogelijkheden meer dan genoeg vooruit kan.

Dus: wie helpt mij met dit dilemma (en wellicht nog vele andere tweakers die in de toekomst kunnen kiezen).
Wat is in jouw ogen een belangrijk verschil in tussen deze modellen? Of: waarom heb jij juist voor de Samsung of voor de HTC gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Ik heb dezelfde keus moeten maken en ben toen voor de Desire HD gegaan. Deze heeft een aluminium body en een groter scherm. Daarnaast heeft hij Sense en een HTC staat imo bekend als een beter bedrijf dan Samsung als het op smartphones aankomt. Dat waren voor mij de grote punten om voor de Desire HD te kiezen.

Eigenlijk twijfelde ik tussen de Desire en de Galaxy S, maar toen de Desire HD werd aangekondigd was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Ik heb gekozen voor de Desire HD om de volgende redenen:

- Het uiterlijk
De Desire HD is gemaakt uit een solide stuk aluminium waar de Galaxy S een plastic omhulsel heeft en een stuk minder mooi eruit ziet
- De software
De HTC telefoons krijgen de Android-updates bijna als eerste. Mijn Desire Classic kreeg in augustus al de update naar Froyo (2.2) terwijl de Galaxy S pas recentelijk aan de beurt was. De Desire HD is binnekort alweer toe aan Gingerbread (2.3)
- De gebruiksvriendelijkheid en tweaking mogelijkheden
De Desire HD en eerder de Desire hebben met HTC Sense een veel minder storende schil over Android heen liggen. De HTC telefoons worden ook meer gebruikt voor het tweaken. ROM's installeren etc. De Samsung Galaxy is meer voor de huis-, tuin- en keukengebruiker

De Samsung Galaxy S heeft als voordeel een S-AMOLED scherm maar dat vind ik niet iets wat mij over de streep trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik zou voor de Desire HD gaan. Vriend van mij heeft de Galaxy S dus ik heb ze vaak naast elkaar gezien en veel met de Galaxy S gewerkt.

Uiterlijk
Galaxy S ziet er erg goedkoop uit en is qua uiterlijk naar mijn idee echt een slap aftreksel van de iPhone, leg ze naast elkaar en je ziet precies wat ik bedoel, draai ze om en je ziet precies waarom de het een slap aftreksel is, ziet er gewoon erg goedkoop en Chinees uit.

Software
Sense is vele malen beter dan wat Samsung mee levert, Sense is echt een toegevoegde waarde. Op beide kan je LauncherPro installeren, maar heb je niet erg veel customization eisen dan is Sense echt een meerwaarde.

Scherm
Ik vind het scherm van de Desire HD een stuk fijner, de kijkhoek is wel een stuk slechter maar daar hebben anderen last van, jij als gebruiker niet want je kantelt toch je telefoon. Daarbij komt wel kijken dat het scherm groter is waardoor je net wat meer real estate hebt en veel minder opgeblazen kleuren heeft.

Hardware

Beide telefoons doen niet voor elkaar onder, zeker de nieuwe batch Desire HD's zitten gewoon goed in elkaar en qua snelheid loopt het vrijwel gelijk op.

Synchronisatie
HTC levert HTC Sync mee, wat gewoon een prima tooltje is om met Outlook te synchroniseren.

Maar waar het voor mij op aan kwam, de Galaxy S ziet er gewoon als een slappe afgetrokken iPhone uit en dat wil ik echt niet, zelfs de standaard software lijkt zoveel mogelijk op de iPhone. Desire HD heeft gewoon een eigen uiterlijk en image en hoeft geen anderen na te doen om interessant te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 29-11-2010 21:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ik heb geen van beide, maar wel in me hand gehad, en qua bouwkwaliteit / stevigheid zou ik zeker voor de Desire gaan.
Die Galaxy is volledig plastic :r !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Desire is een stukkie groter, is dat niet lastig als je veel telefoneert (en qua draagcomfort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een prima mesh om mn Galaxy S zitten waardoor ie enorm stevig en solide aanvoelt, kwestie van smaak. Collega naast me kreeg de Desire HD en die was veel zwaarder (vind ik n nadeel) en de lens steekt uit waardoor ie n beetje raar op z'n rug ligt zegmaar. Verder zijn t beiden prachtige toestellen natuurlijk. Vergeet ook niet dat de Desire HD iets duurder is, das net t verschil in bouwkwaliteit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:50:
De Desire is een stukkie groter, is dat niet lastig als je veel telefoneert (en qua draagcomfort)?
Hij is heerlijk dun! En niet zoheeeeel veel groter dan de galaxy.
Lensje is idd klein minpuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Nou veel mensen klagen vaak over telefoons boven de x aantal gram maar persoonlijk snap ik dat echt niet. Ja je gaat er geen uren mee bellen, maar dat geld voor elke telefoon, dat heeft niet veel met gewicht te maken maar gewoon dat je je arm omhoog moet houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:50

FeaR

In GoT we trust

Het verschil tussen de Desire HD en de Galaxy qua grootte gaat echt om enkele millimeters En toch heeft de Desire een 0,3" groter scherm. Qua gewicht scheelt het wel veel en het is maar net wat je fijn vind: de ene vind het lichte van de Galaxy fijn, de andere noemt het goedkoop. De ene vind de zware Desire HD luxe/kwaliteit, de andere vind het fijn. En zo kan je met alles wel de punten goed praten. Idem met het scherm: AMOLED van de Samsung is voor de ene super, voor de ander is het te fel en overdreven. SLCD van de Desire is dan voor de één natuurgetrouw, voor de ander flets...

Ik heb overigens de Desire HD en ben er tot op heden zeer content mee. Reden dat ik niet voor de Galaxy ben gegaan is omdat ik gewoon het beste toestel wilde wat er nu te krijgen was en dat is dan de nieuwe Desire HD en niet de - al meerdere maanden oude - Galaxy.

Overigens vind ik het menu van de Galaxy wel fijner dan van de HTC. De Galaxy heeft in het menu ook diverse bladen waar je van links naar rechts kan bewegen, waar de HTC één lange lijst heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Had je nog windows mobile toestellen op je shortlist staan?

reviews: Review: Windows Phone 7, reddingsboei van Microsoft

ik vindt het er zeer netjes uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
mdj84nl schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:46:
ik heb geen van beide, maar wel in me hand gehad, en qua bouwkwaliteit / stevigheid zou ik zeker voor de Desire gaan.
Die Galaxy is volledig plastic :r !
Ik was in het begin ook een beetje huiverig over de plastic body van de Galaxy S. Echter na bijna 6 maanden ziet ie er nog gloedje nieuw uit. Geen krassen op scherm of plastic achterkant, ondanks dat ik 'm vaak genoeg heb laten vallen. Ik ben zelf best verbaasd...
Ik heb geen cover (of screenprotector), want dat vind ik lelijk.

Dat zou voor mij dus eerder een reden zijn om voor de Galaxy S te gaan. De HTC's die ik heb gehad voelen in het begin wel solide (en zwaar) aan, maar na een paar keer laten vallen kraken ze.

Daarnaast heeft de Galaxy S (volgens mij) nog steeds de snelste soc. (vooral de grafische processor is volgens mij nog ongeslagen)

Al met al vind ik Samsung een topbedrijf qua hardware, maar een rotbedrijf qua software.
De extra software/schil op de Galaxy S vind ik maar niks. Dit is op zich niet erg, want ik draai LauncherPro als home.
Verder gebruikt Samsung het beruchte 'RFS' bestandssysteem, wat zorgt voor de bekende lag. Hier zijn talloze fixes voor, maar daar moet je dus wel voor gaan tweaken/flashen (maar dan issie ook rete snel :9~)
Ook de updates van Samsung zijn slecht/traag (om maar te zwijgen over hun update-programma "Kies" |:( )

Ik zou zeggen:
Ga voor de nieuwe Google phone (Nexus S) met stock Android 2.3; De tophardware van Samsung, zonder de rotsoftware van Samsung. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die nieuwe Nexus S komt pas ergens in 2011, beetje zonde van t wachten als je nu een telefoon wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maarten21 schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:17:
[...]

Ik zou zeggen:
Ga voor de nieuwe Google phone (Nexus S) met stock Android 2.3; De tophardware van Samsung, zonder de rotsoftware van Samsung. :D
Mmmm, ben bang dat die introductie te laat gaat zijn.......mijn huidige BB hangt met duct-tape aan elkaar. Hoog tijd voor een ander toestel na (bijna) 3 jaar trouwe dienst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Samsung Galaxy S.

In mijn opinie nog steeds een van de beste telefoon die er op dit moment is qua power van CPU en GPU, het scherm is ook veel duidelijker door het Super-Amoled. Bouwkwaliteit lijkt misschien op het oog een beetje zwak, maar dat is het niet. Alles van Samsung is Shiny ( Tv's, Telefoons, Laptops ). Kwestie van smaak.

De HTC is ook een mooi stukje hardware, toch heb ik een SGS gekozen omdat die op bovenstaande punten m.i. sterker was dan de HTC.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Galaxy S heeft met een Super Amoled wel een beter scherm dan de (S)Lcd van de Desire HD toch? Qua custom-UI zou ik btw voor Sense ipv Samsung's thingy gaan, en ook de GPS schijnt wat beter te zijn op de DHD (maar de SGS heeft weer een Hummingbird SoC die ik wel vet vind). De SGS schijnt iets zuiniger te zijn (vanwege SAMOLED) dan SLCD in de DHD...De DHD is (heel) snel leeg, de SGS schijnt iets langer (al scheelt het niet veel) mee te gaan.

Het verstandigste lijkt me je telefoon niet op hardware te kiezen, maar om in de winkel te gaan kijken welke UI je het beste bevalt: die van Samsung of die van HTC (Sense); en ook het design/grip/scherm etc. Op papier is er namelijk niet één duidelijke winnaar.

Maar als je kan kiezen voor 1 jaar met Desire (normaal) of 2 jaar Desire HD / SGS; dan zou ik echter voor de eerste gaan (Desire). Q2 worden toch wel de eerste dualcore's verwacht, en de DHD / SGS zijn imho (!) niet zo'n enorme stap vooruit (behalve grotere schermsize).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:49
Samsung is sowieso een dood spoor wat betreft sofware. Je koopt een toestel, daar zit dan Android 2.1 op, met die brakke TouchWiz interface er bij, en het ergste van al is dat je geen beterschap hoeft te verwachten. Jezus, die GPS problemen zijn al maanden bekend, en nog altijd niet van de baan (GPS = onbruikbaar op de Galaxy S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Maarten21 schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:17:
[...]
Ik was in het begin ook een beetje huiverig over de plastic body van de Galaxy S. Echter na bijna 6 maanden ziet ie er nog gloedje nieuw uit. Geen krassen op scherm of plastic achterkant, ondanks dat ik 'm vaak genoeg heb laten vallen. Ik ben zelf best verbaasd...
Ik heb geen cover (of screenprotector), want dat vind ik lelijk.

Dat zou voor mij dus eerder een reden zijn om voor de Galaxy S te gaan. De HTC's die ik heb gehad voelen in het begin wel solide (en zwaar) aan, maar na een paar keer laten vallen kraken ze.
Gewoon niet zo'n idioot zijn die z'n telefoon laat vallen. Wie is er nu zo stom om z'n telefoon meerdere keren te laten vallen? Bovendien hoeft de Galaxy S maar even verkeert terecht te komen en hij is ook gewoon stuk, dat is echt een kwestie van mazzel hebben.
Daarnaast heeft de Galaxy S (volgens mij) nog steeds de snelste soc. (vooral de grafische processor is volgens mij nog ongeslagen)
Hoogstens marginale verschillen. Bovendien heeft de Desire HD weer een stuk meer ram geheugen.
Het goedkope plastic uiterlijk van Samsung bedoel je?
SgtElPotato schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:50:
Samsung Galaxy S.

In mijn opinie nog steeds een van de beste telefoon die er op dit moment is qua power van CPU en GPU,
Snelheid valt in de praktijk echt tegen, in dagelijks gebruik is hij zeker niet sneller en om enig verschil te merken moet je of benchmarken of de allerzwaarste games gaan spelen.
het scherm is ook veel duidelijker door het Super-Amoled. Bouwkwaliteit lijkt misschien op het oog een beetje zwak, maar dat is het niet. Alles van Samsung is Shiny ( Tv's, Telefoons, Laptops ). Kwestie van smaak.
Amoled is niet duidelijker dan LCD, detail is juist een stuk slechter. Kleuren zijn ook een stuk onnatuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:50
phobosdeimos schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:03:
Samsung is sowieso een dood spoor wat betreft sofware. Je koopt een toestel, daar zit dan Android 2.1 op, met die brakke TouchWiz interface er bij, en het ergste van al is dat je geen beterschap hoeft te verwachten. Jezus, die GPS problemen zijn al maanden bekend, en nog altijd niet van de baan (GPS = onbruikbaar op de Galaxy S).
Als je nu een SGS koopt, zit er 2.2 op hoor ;)
En GPS werkt heel goed!
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:54:
De Galaxy S heeft met een Super Amoled wel een beter scherm dan de (S)Lcd van de Desire HD toch? Qua custom-UI zou ik btw voor Sense ipv Samsung's thingy gaan, en ook de GPS schijnt wat beter te zijn op de DHD (maar de SGS heeft weer een Hummingbird SoC die ik wel vet vind). De SGS schijnt iets zuiniger te zijn (vanwege SAMOLED) dan SLCD in de DHD...De DHD is (heel) snel leeg, de SGS schijnt iets langer (al scheelt het niet veel) mee te gaan.

Het verstandigste lijkt me je telefoon niet op hardware te kiezen, maar om in de winkel te gaan kijken welke UI je het beste bevalt: die van Samsung of die van HTC (Sense); en ook het design/grip/scherm etc. Op papier is er namelijk niet één duidelijke winnaar.

Maar als je kan kiezen voor 1 jaar met Desire (normaal) of 2 jaar Desire HD / SGS; dan zou ik echter voor de eerste gaan (Desire). Q2 worden toch wel de eerste dualcore's verwacht, en de DHD / SGS zijn imho (!) niet zo'n enorme stap vooruit (behalve grotere schermsize).
Helemaal mee eens!
De eerste reacties van dit topic zijn sowieso HTC fanboy reacties. Wat bob hier zegt klopt gewoon :)

Mijn mening:
Ik heb zelf een Galaxy S en ben er heel tevreden mee. Ik zou geen Desire HD willen. Het scherm van de Galaxy S is echt super geil. Persoonlijk denk ik ook dat de Desire HD te groot is. Het plastic voelt totaal niet goedkoop aan en is juist flexibel waardoor het niet snel kapot gaat.

En iets heel belangrijks: De SGS heeft 2GB om programma's op te zetten! Nooit meer kijken naar programma's die niet passen.

@Tsurany: Je verhaal rammelt aan alle kanten. Heb nu geen tijd om op alles in te gaan, maar je laatste bewering klopt sowieso niet!

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 29-11-2010 23:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
HaTe schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:12:
Helemaal mee eens!
De eerste reacties van dit topic zijn sowieso HTC fanboy reacties. Wat bob hier zegt klopt gewoon :)
En ja hoor, de eerste domme nutteloze reactie is binnen. Anderen fan fanboys betichten? Ik heb zelf voor deze keuze gestaan en de Desire HD gekozen om deze redenen, daar is niks fanboy aan want als de Samsung tenminste een beetje een fatsoenlijk uiterlijk had was het die wellicht wel geworden.
Ik heb zelf een Galaxy S en ben er heel tevreden mee. Ik zou geen Desire HD willen. Het scherm van de Galaxy S is echt super geil. Persoonlijk denk ik ook dat de Desire HD te groot is. Het plastic voelt totaal niet goedkoop aan en is juist flexibel waardoor het niet snel kapot gaat.
Te groot?
The Samsung Galaxy S has a footprint of 122 x 64mm - comparable to the 123 x 68mm Desire HD. It also has a thickness of 1cm, 0.7mm thicker than the iPhone but thinner than the 11.8mm thick Desire HD.
Dat zijn zulke marginale verschillen, dan heb je het over 1 milimeter in de hoogte en 4 in de breedte en 2 in de dikte. Amper groter dus maar wel een veel groter scherm.
En iets heel belangrijks: De SGS heeft 2GB om programma's op te zetten! Nooit meer kijken naar programma's die niet passen.
Desire HD heeft 1,5GB en draait al 2.2 dus je kan zo apps naar de SD kaart zetten.
@Tsurany: Je verhaal rammelt aan alle kanten. Heb nu geen tijd om op alles in te gaan, maar je laatste bewering klopt sowieso niet!
Das wel heel makkelijk om zo te zeggen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
Ik zou zeggen als je een tweaker bent ga voor de Galaxy S als je gewoon een out-of-the-box goede foon wil hebben ga voor de Desire HD. Galaxy S heeft net iets betere hardware dan de Desire HD, maar er is ook best veel mis (software matig) met deze foon. Desondanks is eigenlijk alles wel te fixen, wat ik persoonlijk wel leuk vind, maar de gewone consument zit daar niet op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Wat is dat voor onzin? Waarom zou voor een tweaker de Galaxy S beter zijn? Omdat het leuk is dingen te fixen die gewoon horen te werken? Omdat het leuk is om beperkingen heen te werken?
De hardware is echt niet beter dan de Desire HD, kijk eens naar de Tweakers.net review, genoeg benchmarks waar de Desire HD sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:06:
Wat is dat voor onzin? Waarom zou voor een tweaker de Galaxy S beter zijn? Omdat het leuk is dingen te fixen die gewoon horen te werken? Omdat het leuk is om beperkingen heen te werken?
De hardware is echt niet beter dan de Desire HD, kijk eens naar de Tweakers.net review, genoeg benchmarks waar de Desire HD sneller is.
Nou nou,

naar mijn mening is het scherm beter en volgens mij is de de galaxy s grafisch toch echt beter....

en naar mijn mening is het inderdaad belonend om van een goedkoper toestel met bugs, een duurder toestel zonder bugs te verslaan door de bugs weg te nemen...

[ Voor 12% gewijzigd door RDhits op 30-11-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 00:19
Dit topic is misschien wel verboden hier. Je zult gauw genoeg horen: Lees het Galaxy S en DHD topic door!

Maar anyways ik zal je helpen.:

DHD

- Scherm is lelijk.
- Matige afwerking
- Slechte camera
- Waardeloze,onbruikbare luidspreker
Geen front-cam

+ Grootte zorgt voor ideaal typen in portrait mode. Met 2 vingers, BB style.

Galaxy S

- Geen flits
- Matige GPS
- Plastic / lichte feeling

Het geen flits hebben van de Galaxy S deed mij besluiten deze niet te kopen.

Het slechte scherm van de DHD deed mij twijfelen, de andere minpunten merkte ik pas na aanschaf. Indien vooraf bekend, had ik hem niet gekocht. En lekker begin 2011 een echte telefoon met een mooi scherm en hopelijk een qwerty bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Lelijk? Wat is er lelijk aan?
- Matige afwerking
Heb je zeker de eerste batch? Die daarna zijn echt vele malen beter afgewerkt.
- Slechte camera
Geen idee, niet gebruikt. Maar een telefoon heeft per definitie een slechte camera.
- Waardeloze,onbruikbare luidspreker
Nou nou overdrijven is ook een kunst, hij is wat zacht maar waardeloos en onbruikbaar? Hij laat mijn ringtone prima horen.
RDhits schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:16:
[...]
Nou nou,
naar mijn mening is het scherm beter en volgens mij is de de galaxy s grafisch toch echt beter....
en naar mijn mening is het inderdaad belonend om van een goedkoper toestel met bugs, een duurder toestel zonder bugs te verslaan door de bugs weg te nemen...
Grafisch beter, waarin dan? In benchmarks komt hij er niet echt beter uit en er zijn geen games die niet op de HD draaien. En die verschillen zijn zo marginaal dat als een game op de een niet draait hij op de ander ook niet zal draaien.
Scherm is heel persoonlijk maar objectief gezien kan je toch zeggen dat de Desire HD een betere kleurechtheid heeft dan de Galaxy S.
En over dat laatste stuk, zal hopelijk de kou wel zijn...

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 00:19
Tsurany schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:26:
[...]

Lelijk? Wat is er lelijk aan?

[...]

Heb je zeker de eerste batch? Die daarna zijn echt vele malen beter afgewerkt.

[...]

Geen idee, niet gebruikt. Maar een telefoon heeft per definitie een slechte camera.

[...]

Nou nou overdrijven is ook een kunst, hij is wat zacht maar waardeloos en onbruikbaar? Hij laat mijn ringtone prima horen.
Waarom reageer je op mijn post? hoogst ongewenst. :)

Luidspreker weet niet eens wat lage tonen zijn, het KLINKT NERGENS naar. Nou echt onacceptabel vind ik dat. Dit is toch niet overdreven?!

Het scherm is gewoon echt niet mooi vergeleken met De (S)Amoled. Wanneer ik mijn reguliere amoled scherm ernaast leg schieten de tranen in mijn ogen.

En de camera heb je niet gebruikt, houden zo. :) De camera's in de Samsung/ nokia toestellen van een jaar terug zijn beter. En die zijn maar 5.0 megapixel.

Eerste batch?

Inderdaad, op wat slechte klepjes na is mijne ok.
Echter zie ik recent nieuwe leveringen met ingedrukte knoppen en niet overlopende klepjes.

Dat wens je niemand. :)

Camera, 8,0 megapixel. Meer detail. Echter zijn de foto's gewoon slecht. De scherpte is gewoon NIET goed, waardoor je met een .0 megapixel camera in de oudere toestellen van Samsung al meer ziet. :) Dat is mijn punt. Daarnaast zijn foto's in het donker erg overbelicht en de sluitertijd is imo niet goed, camera is veel te gevoelig.

[ Voor 20% gewijzigd door Jamievanm op 30-11-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik laat het topic vooralsnog open, er zal dan wel moeten worden gestopt met op de man spelen. Dus discussie tussen de DHD en SGS zijn prima, zolang het maar inhoudelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 30-11-2010 00:39 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
We kunnen weken lang hierover discussiëren. Er is geen winnaar.
Beide smartphones hebben, zoals hierboven aangegeven, hun sterke en zwakke punten.
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en jij dus ook. Enige manier om de beste keuze te maken is daarom om eerst beiden te proberen.
Kijk of je mensen die je kent al in het bezit zijn en vraag of je ermee mag spelen. Niet voor even, maar zo lang mogelijk. Vraag om hun mening en om een demonstratie van de dingen wat volgens hun uniek en goed is aan de device.

Uiteindelijk is de kans op een miskoop klein. De Galaxy S en Desire HD zijn, imo, op het moment de beste Android phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Er hoeft ook geen winnaar te zijn, beide toestelen hebben hun negative punten.

Wanneer je tussen beide wil kiezen moet je dus gaan kijken welke negative punten je het minst belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Jamievanm schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:30:
[...]
Waarom reageer je op mijn post? hoogst ongewenst. :)
:?
Luidspreker weet niet eens wat lage tonen zijn, het KLINKT NERGENS naar. Nou echt onacceptabel vind ik dat. Dit is toch niet overdreven?!
Om hem dan gelijk onbruikbaar te noemen, voor muziek is hij niet geschikt, maar dat is naar mijn idee geen enkele luidspreker uit een telefoon. Echter voor navigatie bijvoorbeeld werkt het prima.
Het scherm is gewoon echt niet mooi vergeleken met De (S)Amoled. Wanneer ik mijn reguliere amoled scherm ernaast leg schieten de tranen in mijn ogen.
Dat is ook weer enorm overdreven, zelf vind ik die Amoled schermen echt vreselijk, enorm opgeblazen kleuren. Haast fluoriderend. Daarnaast is de LCD van de Desire HD een stuk scherper met tekst, daar is Amoled niet sterk in.
En de camera heb je niet gebruikt, houden zo. :) De camera's in de Samsung/ nokia toestellen van een jaar terug zijn beter. En die zijn maar 5.0 megapixel.
Megapixels zegt dan ook helemaal niks. Maar ik heb toch m'n dSLR dus zal hem idd amper gebruiken. Heb hem maar een paar keer gebruikt en zodra je de iso waarde en witbalans zelf instelt werkt het naar mijn idee prima voor snelle kiekjes. Enkel geen idee hoe de Galaxy S is, maar die kan sowieso niet flitsen, wat een enorm nadeel is al.
Eerste batch?

Inderdaad, op wat slechte klepjes na is mijne ok.
Echter zie ik recent nieuwe leveringen met ingedrukte knoppen en niet overlopende klepjes.

Dat wens je niemand. :)
Ik heb ze nog amper gezien en ik vertrouw er op dat die makkelijk omgeruild kunnen worden. Mijne is prima in orde zoals het hoort en de bouwkwaliteit is dan echt prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Uiteindelijk kun je naar 2 dingen kijken, de persoonlijke smaak en de feiten.

Betreffende het formaat, gewicht en SLCD vs SAMOLED raad ik je aan gewoon beide in de winkel te bekijken want deze punten zijn pure smaak.

Betreffende de schil. Ik zelf geef de voorkeur aan Sense. Ik vind dat het beter in elkaar zit dan TouchWiz 3.0 en meer bied en mooier uitziet.

Betreffende de ondersteuning.
HTC is een flink stuk beter dan Samsung als het om ondersteuning gaat van hun GSMs.
Je mag vaak lang wachten op updates bij Samsung en kans is dat sommige problemen niet gefixed maar dat dit aan de community overgelaten word.
Tevens is er bij HTC de kans groter dat je toekomstige officiele Android updates zult krijgen. Bij Samsung schat ik die kans flink lager in.

Bij de Galaxy S is er de kans dat hij niet vlekkeloos zal werken als je hem uit de doos haalt en je zelf wat moet tweaken aan de GSM. Sommige mensen vinden dit leuk maar andere mensen weer niet. Vind jij dit niet leuk dan is dit een groot minpunt.

Er word tevens gezegd dat de afwerking bij de Desire HD slecht is. Dit klopt, toen hij net uit was waren er veel mensen die deze klacht hadden maar de mensen die recentelijk een Desire HD ontvangen hebben zou de afwerking in orde zijn.

Betreffende de GPS op de Galaxy S. Veel mensen klagen erover dat deze zeer lang nodig heeft om een fix te krijgen en dat hij zeer onnauwkeurig is. Sommige mensen zeggen dat bij hun deze problemen met de 2.2 update verdwenen zijn maar er zijn ook mensen die met 2.2 nog steeds deze problemen hebben.

Ik zou sowieso zeggen dat je beter even de Galaxy S en Desire HD thread kunt doorlezen. Uiteraard niet de hele thread maar toch de posts van de afgelopen 2 a 3 weken. Dit om te zien welke problemen er nog steeds spelen bij de beide GSMs betreffende de afwerking en GPS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Tsurany schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:36:
[...]

:?

[...]

Om hem dan gelijk onbruikbaar te noemen, voor muziek is hij niet geschikt, maar dat is naar mijn idee geen enkele luidspreker uit een telefoon. Echter voor navigatie bijvoorbeeld werkt het prima.

[...]

Dat is ook weer enorm overdreven, zelf vind ik die Amoled schermen echt vreselijk, enorm opgeblazen kleuren. Haast fluoriderend. Daarnaast is de LCD van de Desire HD een stuk scherper met tekst, daar is Amoled niet sterk in.

[...]

Megapixels zegt dan ook helemaal niks. Maar ik heb toch m'n dSLR dus zal hem idd amper gebruiken. Heb hem maar een paar keer gebruikt en zodra je de iso waarde en witbalans zelf instelt werkt het naar mijn idee prima voor snelle kiekjes. Enkel geen idee hoe de Galaxy S is, maar die kan sowieso niet flitsen, wat een enorm nadeel is al.

[...]

Ik heb ze nog amper gezien en ik vertrouw er op dat die makkelijk omgeruild kunnen worden. Mijne is prima in orde zoals het hoort en de bouwkwaliteit is dan echt prima.
Na al je reacties gelezen te hebben moet ik zeggen dat je nogal overdreven voor de DHD bent en iedereen aanvalt die iets negatiefs over de DHD zegt. Ik snap dat je de telefoon zelf hebt en dat je er ongetwijfeld blij mee bent, maar komop zeg.
Zelf had ik gehoopt dat het fenomeen fanboyisme zo langzamerhand aan het uitsterven was, maar kennelijk dus niet.
Nogmaals, ik snap dat je blij bent met je telefoon, maar je mag jezelf afvragen waarom het overtuigen van iemand om jouw type telefoon te kopen jou blijer zou moeten maken.

Iemand vraagt hier om advies, en als kenner van de DHD kan je dus voor en tegen argumenten geven voor de DHD, zoals jij die persoonlijk ziet.
Ik, een eigenaar van de SGS heb dat ook gedaan. Ik wordt niet blijer als iemand anders mijn telefoon aanschaft.

Ontopic:
Nogmaals mijn bijdrage:
Samsung Galaxy S:
Positief:
- SAMOLED scherm (imho mooiste scherm dat ik ben tegengekomen; contrast is uniek (zwart=zwart))
- snelle soc
- lichte en stevige behuizing ondanks 'plastic' feel
- mooi (persoonlijk)
- dun

Negatief:
- lag (lagfix aanbevolen)
- gps problemen (voor mij persoonlijk verholpen met nieuwe firmware)
- geen flitser/led voor camera
- Samsung software & problemen met updates (hoewel nu geen problemen meer voorzie ik trage 2.3 uitrol)

Nog een extra opmerking.
Hoewel ik heel erg blij ben met mijn telefoon heb ik na al het gezeik met de lag van de SGS en de slechte support/software/updates van Samsung mezelf voorgenomen om de volgende telefoon een stock Android telefoon te laten zijn (zoals de Nexus One is), om zo 3rd party geklungel te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de SGS, maar heb toch na een maandje maar de DHD gekocht vorige week, omdat de SGS o.a. het volgende miste: notificatielampje (alternatief op SGS in dat je een modje gebruikt om de toucknoppen te laten verlichten bij binnenkomende berichten), flitser (dus ook zaplamp functie), Betrouwbare GPS, Online diensten, waaronder smssen. Nu ik de DHD een paar dagen heb ben ik hier tenminste tevreden mee. Zelfs een spiegel erin om je haar te kammen! Ik vind het scherm rustiger van de DHD. Je kan er ook lekker mee tweaken als je dat wil, maar de comunitie is nog niet zo groot als die van de SGS. De Telefoon zit lekkerder in me broekzak omdat de achterkant meer gebogen is. Al met al of ik van een Daihatsu over gestapt ben naar een dikke Mercedes. Ook het grotere RAM is een geruststelling voor de minimale vereiste van toekomstige Android 3.0. Het is belangrijk wat jezelf zoekt, want iedereen heeft z'n eigen rare tikken qua smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Maarten21 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 02:46:
[...]

Na al je reacties gelezen te hebben moet ik zeggen dat je nogal overdreven voor de DHD bent en iedereen aanvalt die iets negatiefs over de DHD zegt.
Ik ben niet overdreven voor de DHD, ik vind de Galaxy S gewoon echt een bagger toestel. Mensen mogen best negatieve eigenschappen opnoemen maar dan moet het wel ergens op slaan, ja de speaker is van mindere kwaliteit maar dat merk je echt enkel als je er muziek over luistert, voor de rest voldoet hij prima.
Ik snap dat je de telefoon zelf hebt en dat je er ongetwijfeld blij mee bent, maar komop zeg.
Zelf had ik gehoopt dat het fenomeen fanboyisme zo langzamerhand aan het uitsterven was, maar kennelijk dus niet.
Ik ben geen fanboy, als de Galaxy S echt een beter toestel was dan had ik die wel gekocht, maar ik heb totaal geen behoefte aan een slecht ondersteunde met waardeloze software in elkaar gestoken plastic nep iPhone die enkel op z'n CPU en GPU kracht leunt terwijl in benchmarks blijkt dat die ook z'n beste tijd gehad hebben. De Desire HD had in het begin enorme problemen met kwaliteit van de behuizing, maar dat is nu opgelost en naar mijn idee is het een echt solide toestel dat op enorm veel punten beter scoort.
Ik wilde eerst een Galaxy S aanschaffen bij het verlengen van mijn abonnement, toen kwam HTC met een aankondiging en heb ik dat op de voet gevolgd tot ik kon verlengen. Tegelijkertijd kreeg een vriend van mij de Galaxy S en dat was echt een teleurstelling, hij zit nog steeds op Android 2.1 omdat Kies gewoon weigert zijn telefoon te herkennen en te updaten. Daarnaast ziet het toestel er zo goedkoop uit, als je het naast een iPhone legt is het echt net een Chineze iPhone, voor mij was het gewoon een enorme afknapper.
Nogmaals, ik snap dat je blij bent met je telefoon, maar je mag jezelf afvragen waarom het overtuigen van iemand om jouw type telefoon te kopen jou blijer zou moeten maken.
Het maakt mij niet blijer, maar ik heb voor de Desire HD gekozen omdat het een betere telefoon is en als iemand op het punt staat die keuze te maken vind ik dat ik mijn ervaringen zo goed mogelijk moet delen.
Iemand vraagt hier om advies, en als kenner van de DHD kan je dus voor en tegen argumenten geven voor de DHD, zoals jij die persoonlijk ziet.
Er zijn weinig negatieve eigenschappen van de Desire HD. Ik kan de accu problemen gaan opnoemen maar welke telefoon heeft dat nu niet? De Sense interface laat weinig aan customization over maar wil je dat dan ga je toch wel naar LauncherPro toe. Het toestel stak wat minder solide in elkaar maar koop je er nu een dan is dat ook opgelost. De speaker is minder geschikt voor muziek door een gebrek aan lage tonen maar het geluid uit de oordopjes is weer fenomenaal.
Nog een extra opmerking.
Hoewel ik heel erg blij ben met mijn telefoon heb ik na al het gezeik met de lag van de SGS en de slechte support/software/updates van Samsung mezelf voorgenomen om de volgende telefoon een stock Android telefoon te laten zijn (zoals de Nexus One is), om zo 3rd party geklungel te omzeilen.
Als je een telefoon neemt waarbij de hardware op orde is kan je prima met een custom rom gaan werken, dat kan op elke telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2010 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zelf heb ik ook de DHD, en heb deze kunnen vergelijken met de Iphone 4 en SGS op mijn werk, diegene die nu de iphone4 en SGS hebben willen nu ook een DHD. (Ik had hiervoor een HTC Tytn2 dus die van mij was het lelijke eendje :P )

Ben zeer te spreken over het toestel, het voelt stevig, de interface is snel en stabiel.
Het grote scherm maakt het zeer aangenaam om mee te internetten/emailen/smsen, zelfs in zonlicht blijft het scherm duidelijk leesbaar.

De speaker is ruk als je muziek wilt luisteren maar voldoet prima voor de navigatie software, duidelijk hoorbaar en helder. En er zit een koptelefoontje bij wat redelijk geluid geeft.

Over de camera kan ik weinig zeggen, ja hij kan foto's maken, ze zien er nog redelijk goed uit, er is een review op tweakers van iemand die de camera goed test, zijn foto's zien er stukken beter uit dan de mijne.

Over updates durf ik niets te zeggen, ik weet wel dat de collega die de SGS heeft zat te klagen dat hij Android 2.2 nogsteeds niet had ondertussen natuurlijk wel maar heb het weken moeten aanhoren :P

Ik zou zeggen ga gewoon eens kijken bij de lokale telefoonboer en indien mogelijk even proberen, voor mij was de keuze simpel HTC, gebruik al 7 jaar HTC toestellen en heb er altijd goede ervaringen mee gehad.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
De verschillen tussen de telefoons hangen gewoon af van wat je wilt.

Loop de winkel binnen en kijk wat jij denkt dat het beste bij je past.

Onthoud de verschillen die zijn gezegd. ( Amoled, camera enz. ) en ga vergelijken en dan weet je uiteindelijk wat voor jou het beste toestel is.

Probleem met dit soort topics is dat degene met een HTC Samsung de grond in boort en de gene met een Samsung HTC de grond in gaat boren.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als topicstarter even een reactie:
Allereerst dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren. Voor mij is het tot nu toe zinvol geweest want ik neig nu voor de HTC te kiezen. Met name omdat ik het idee heb dat HTC de software beter voor elkaar heeft (ben huiverig voor KIES en ik wil persé syncen met Outlook).
Daar waar de HTC-fans de Samsung bekritiseren vanwege het uiterlijk, vind ik dat van de Samsung juist weer mooier dan de HTC (zo zie je maar). Heb beide toestellen in de hand gehad en ik had toch duidelijk het idee dat de HTC een stukkie groter was, dus ook daar een klein voordeeltje voor de Samsung. Tevens vind ik de uitstekende lens niet zo geslaag, maar ook dat vind ik van minder belang. De phone koop ik om z'n gebruiksgemak en mogelijkheden en niet om zijn uiterlijk.

Vooralsnog ga ik dus voor de HTC!
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:43:
Probleem met dit soort topics is dat degene met een HTC Samsung de grond in boort en de gene met een Samsung HTC de grond in gaat boren.
Gelukkig zijn er ook tweakers die de minpunten van hun eigen toestel aanhalen, maar ik snap helemaal niets van opmerkingen dat het toestel dat niet iemands favoriet is, een bagger toestel is waar bijna niets van deugt.
Ja duh, zijn er daarom zoveel van verkocht? Is er daarom van beide toestellen al zo'n actieve community?

Ik geloof er niet in dat 1 van beide toestellen heel erg slecht is, beide zijn het toptoestellen die zeer populair zijn momenteel en dat is niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:28:
Gelukkig zijn er ook tweakers die de minpunten van hun eigen toestel aanhalen, maar ik snap helemaal niets van opmerkingen dat het toestel dat niet iemands favoriet is, een bagger toestel is waar bijna niets van deugt.
Ja duh, zijn er daarom zoveel van verkocht? Is er daarom van beide toestellen al zo'n actieve community?

Ik geloof er niet in dat 1 van beide toestellen heel erg slecht is, beide zijn het toptoestellen die zeer populair zijn momenteel en dat is niet voor niets.
Zal mijn reactie wel geweest zijn. Ik vind het een bagger toestel omdat de user interface en het gehele uiterlijk totaal onorigineel zijn en het lijkt alsof je een verkapte iPhone in je handen hebt, daarom is hij denk ik ook juist zo populair, omdat hij op een iPhone lijkt. Ik wil of the real deal of iets totaal anders.
En als je ziet hoeveel mensen niet kunnen updaten naar 2.2 door Kies, dan is dat toch ook vrij bagger?

Is natuurlijk erg persoonlijk, maar na het toestel gezien te hebben wist ik gewoon dat ik m niet hoefde te hebben. Dan zou ik eerder naar een X10 kijken, die is helaas alleen erg verouderd.

Qua software zit het bij HTC gewoon top, daar kan je niks over zeggen. Synchronisatie met Outlook werkt prima met hun programma en Sense is gewoon het beste wat je momenteel kan krijgen.

Wil je negatieve eigenschappen over de Desire HD horen dan moet je naar het desbetreffende topic gaan, maar daar zal je zien dat het vooral of het geluid gaat (wat ik prima vind voor wat het moet doen) en over de behuizing (wat in de nieuwe batch goed geregeld is).

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ondanks eerdere waarschuwing blijft men door gaan. Het topic is gesloten.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.