Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Kodak ZI8, ik heb alleen een vraagje waar ik niet achter kom.
Rechts aan de bovenkant zit een schuifje hij stond naar links maar je kan hem ook naar rechts schuiven (Staat een tulpje) Wat is het beste om te filmen op feesten zoals dit filmpje: YouTube: Tiesto - Feel It feat Three 6 Mafia- Coachella 2010

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees net dat de knopjes Panaroma en Macro zijn wat is het beste om in een Club te filmen?
En wat voor buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:27:
Lees net dat de knopjes Panaroma en Macro zijn wat is het beste om in een Club te filmen?
En wat voor buiten?
Kijk gewoon even in de handleiding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AiDrRWYAHvCbV9sqfenTfkXI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19

Japie.G

Colour Classic

Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, doe dat dan ook niet

[ Voor 91% gewijzigd door PowerUp op 30-11-2010 11:44 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opvolgende vraag is dan of de donkerheid in de club niet een groot probleem is zoals bij de meeste camera's omdat er gewoon te weinig lichtval is. :S
Of produceert de camera zelf voldoende licht voor het maken van opnames? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 18:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:19:
Mijn opvolgende vraag is dan of de donkerheid in de club niet een groot probleem is zoals bij de meeste camera's omdat er gewoon te weinig lichtval is. :S
Of produceert de camera zelf voldoende licht voor het maken van opnames? :S
De camera zelf "produceert" geen licht. De sensor in de camera is vrij lichtzwak dus de kwaliteit van de film die je maakt is afhankelijk van de verlichting in de club of bij het feest. Je moet ook niet vergeten dat dit een pocketcam is die voor zijn prijsklasse goede specs heeft maar niet gebruikt kan worden voor vrij lastige omstandigheden als een donkere ruimte waar veel variabel licht is.

Camera soms bij ibood gekocht een tijdje geleden ? ;)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:36:
[mbr]Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, doe dat dan ook niet[/]
offtopic:
Sorry hoor, maar menig topic gaat dicht omdat men meer initiatief van de TS verwacht, enzovoorts. Als ik dan keurig in offtopic tags het antwoord van mijn voorganger onderschrijf krijg ik een dergelijk lompe modbreak. Het spijt me, dat is nogal vreemd modbeleid lijkt me..

Dan ontopic!

Ik heb ook de ZI8, en deze camera is zeker niet geschikt om opnames in clubs te maken en dergelijke (Althans, afhankelijk van je eigen kwaliteitsnorm). De kwaliteit in low light is zeer teleurstellend. Er blijft niets anders dan ruis over, a la mobiele telefoon. Misschien een goede tip, ik heb een keer een filmpje in het donker gemaakt met de ZI8 waarbij ik een zaklamp boven de camera hield (LedLenser P7 of de diffuse stand), eentje met zo diffuus mogelijk licht. Dan lukt het wel redelijk! Zoals mijn voorganger hier ook al heeft verteld heeft de camera zelf geen lampje aan boord. Als je dat er dus zelf bij gebruikt is de ZI8 nog redelijk te gebruiken in low light.

De macro of gewone stand heeft niets te maken met binnen of buiten filmen, maar heeft te maken met filmen van dichtbij of filmen in de verte. Wanneer je iets wilt filmen op een afstand van laten we zeggen 30cm van de lens of minder, dan moet je de macro stand gebruiken, wanneer iets verder weg ligt moet je de gewone stand gebruiken.

Hopelijk nu een 'nuttige' toevoeging voor iets dat heel makkelijk ook door de TS zelf gevonden had kunnen worden, en waar mijns inziens beter een mod iets over had kunnen zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 04-12-2010 11:07 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Pagina: 1