Testen voeding mac mini

Pagina: 1
Acties:

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46
Vanmiddag na 2 jaar trouwe dienst ging mijn mail/fileserver Mac Mini onderuit. Na het resetten van de SMC e.d. wil deze nog steeds niet aan. Als ik de voeding er 10 seconden vanaf haal en hierna weer aansluit en de mini aanzet hoor ik heel kort de hdd en fan opspinnen en meteen weer uitvallen. Nu kan dit duiden op een probleem aan het moederbord welke via de isense kabel de voeding uitschakeld maar mogelijk ook aan een defecte voeding? Hoe kan ik de voeding doormeten of op een andere manier controleren waar het defect ligt. Ik heb geen andere mini in de buurt om te ruilen van voeding.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens deze pagina zou de pin layout van de mini voeding er zo uit moeten zien:
code:
1
2
3
4
5
Gnd
+18.5V
iSense
+18.5V
Gnd
Met een multimeter zou je in ieder geval het nog bestaan van de twee +18.5 volt lijnen kunnen controleren. Of je de iSense kabel ook kan meten weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 29-11-2010 21:51 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46
Ik zal dat wel eens snel controleren als ik morgen een multimeter ter beschikking heb maar wat ik begreep is dat er geen spanning op de lijnen staat als de iSense niet een bevestiging krijgt van de Mac Mini dat deze in orde is.

Edit:
Gisteren getest met voeding van andere Mac Mini bezitter en dan gaat de Mini ook niet aan. Vrijdag langs een servicepoint en maar eens kijken wat voor garantie er te regelen valt voor een 49 maanden oude Mini.

[ Voor 32% gewijzigd door Maartenvs op 01-12-2010 19:27 ]