Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Wegens ruimtegebrek op mijn kamer heb ik een tijdlang zo'n soort wekker gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.sz-wholesale.com/uploadFiles/upimg0%5Cprojection-clock_50670.jpg
(Projecteert de tijd op het plafond/muur/wherever

Helaas is deze stuk gegaan, en wil ik zelf iets nieuws bouwen.
En bij toeval spotte ik vandaag op een tweakblog Dit filmpje: YouTube: Wake Up Call - Lovely alarm

Hier word een welkoms boodschap getoond bij de wektijd.
Nu heb ik 1+1 opgeteld en me bedacht dat het mogelijk moet zijn met wat embedded spul om een apparaat te creëren wat normaliter de tijd kan tonen, dus ook deze teksten kan tonen. Zodat ik 's ochtends niet mijn nest hoef uit te kruipen om door het raam te kijken en tot de conclusie te komen dat ik nog een half uur langer kan slapen omdat de Neederlansche snelwegen toch vol staan door het winterweer....

Ik ben dus op zoek naar een projectiemechanisme wat ik kan aansturen en mijn eigen teksten erheen te sturen, het hoeft dus echt geen complete beamer te zijn, en de kleur zal me eerlijk gezegd ook worst wezen (muv zwart!)

Wie heeft een helder idee hiervoor...?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Misschien iets bouwen met een HD44780 LCDtje waar je de achterkant vanaf sloopt zodat je alleen het doorzichtige glasplaatje overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59
Behuizing, lampje, geschikte display via wss usb aanstuurbaar maken met een van de vele dev boards (arduino etc of die dingetjes die ook voor de ps3 jailbreaks gebruikt worden) gok ik dat de 'normale' oplossing is.

Heb er geen kaas van gegeten maar dat is wss de juiste richting, maar we hopen zeker op een oplossing die al bijna werkt alleen nog gehackt hoeft te worden voor de input? :P

http://www.best-microcontroller-projects.com/serial-lcd.html 1 van de vele sites over het aansturen van simpele displays, dus even juiste type display en lamp vinden, en dan een van de velen aansturingsmethodes selecteren, en dan nog kijken hoe je dat weer gaat voeden (dedicated apparaatje, aan je smartphone hangen, aan je pc hangen etc)

[ Voor 38% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-11-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
TWeaKLeGeND schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:51:
Behuizing, lampje, geschikte display via wss usb aanstuurbaar maken met een van de vele dev boards (arduino etc) gok ik dat de 'normale' oplossing is.

Heb er geen kaas van gegeten maar dat is wss de juiste richting, maar we hopen zeker op een oplossing die al bijna werkt alleen nog gehackt hoeft te worden voor de input? :P
Jazekers :P Dat zou het meest ideale zijn :P Ik heb ook geen idee hoe zoiets heet, want je vind genoeg projectieklokjes, dus die elementen zijn redelijk common...

[ Voor 10% gewijzigd door ThaStealth op 29-11-2010 20:53 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:59
http://www.google.nl/#hl=...ack+projection+clock&fp=1

Leef je uit, ik zie de resultaten wel ;-)