150 USB sticks voorzien van partities en data

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 20:57
Ik heb een klant die graag 150 USB-sticks wil voorzien van een bedrijfspresentatie (WMV), in eerste instantie wilde men het op een autorun methode maar deze zijn in Vista en Windows 7 uitgeschakeld dus word het enkel een WMV op de USB stick.
Nu dacht ik er zelf aan om een kleine drempel voor gebruikers op te werpen door een partitie te maken van 10MB met daarop een filmpje en een lege partitie voor de rest. De klant zal dan mogelijk denken van ach laat die 10MB maar staan.
Nu is dat allemaal niet het probleem maar om dat nu bij 150 memorysticks met de hand te gaan doen is nogal een karwei. Ik heb al iets proberen te vinden op internet maar ik kom geen goede applicaties tegen die de klant zou kunnen gebruiken om alles te automatiseren (partitioneren, data erop).

Zijn er mensen hier met ervaring op dat gebied? Al zou het enkel maar het kopieren van de data op de USB stick zijn dan ben ik al ontzettend geholpen.

Gaarne suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
1 stick maken en dan een image ervan maken? Die image op alle sticks dan zetten.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Niks wat een batch scriptje niet oplost. Zul je echter wel nog steeds elke stick handmatig moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:12
met diskpart.exe kom je een heel eind

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:05
USB-sticks worden gezien als verwisselbare schijf, met het gevolg dat je maar een partitie erop mag zetten. Dit is wel mogelijk onder Linux, maar onder windows zou je drivers moeten vervangen.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 16:42
woutergo schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:32:
USB-sticks worden gezien als verwisselbare schijf, met het gevolg dat je maar een partitie erop mag zetten. Dit is wel mogelijk onder Linux, maar onder windows zou je drivers moeten vervangen.
ik heb een (ex-interne) externe hd, deze heeft 2 partities, worden keurig toegewezen door windows (7x64), dat zou met usb sticks dan toch ook moeten kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 13:14
Ik doe het wel voor 15 euro per uur :P
Zoals Thaan al zei: Een leuk batch scriptje doet wonderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 05:05
marti-n schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:38:
[...]
ik heb een (ex-interne) externe hd, deze heeft 2 partities, worden keurig toegewezen door windows (7x64), dat zou met usb sticks dan toch ook moeten kunnen ?
Externe hardeschijven zijn een uitzondering. Deze worden gewoon als hardeschijf gezien, en kan je dus in partities indelen.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 19:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Met winimage brand je zo images weg incl. partities op usb sticks. Die kan je ook gescript starten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
woutergo schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:32:
Sinds Vista / Server 2008 is dat geen probleem meer. Via diskpart zijn ook usb-sticks prima op te delen in meerdere partities en kan je met bootsect.exe er zelfs een bootsector op wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je een of enkele USB hubjes gebruikt kun je evt. unattended kleine series tegelijk laten maken. Hoef je niet 150x te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik zal dan eens in winimage duiken en batches, dat 150x wisselen is geen probleem an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:54
misschien is dit een idee :
Afbeeldingslocatie: http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2010/01/thanko-80-usb-hub.jpg
2 x alle usb sticks verwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Eer dat dat is huis in dan moeten de stickies al de deur uit zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@rijn schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:07:
Eer dat dat is huis in dan moeten de stickies al de deur uit zijn ;)
En je weet dit hoe lang? USB sticks kun je laten maken, zeker met 100+ exemplaren. Met inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik weet dit net een paar dagen, USB-sticks zijn al 3 maanden geleden door de klant besteld :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Voor dit doel zijn diverse tooltjes die automatisch een nieuwe stick herkennen en dan beginnen met het kopieeren van de image. Met een USB hubje is het dan een kwestie van de lampjes in de gaten houden en wisselen... Deze tooltjes kunnen overigens ook een stick "read only" maken waarbij het dus onmogelijk wordt om de presentatie te verwijderen. Wij maken meestal 2 parities, één read only die dus niet verwijderd kan worden en één die de gebruiker wel kan beschrijven. De tooltjes zijn chip specifiek en daardoor zijn die "read only" partities met windows echt niet te verwijderen. Als je een fototje hebt van de stick of model nummer hebt van de controller kan ik je misschien naar het goede tooltje wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:07
TheBorg schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:30:
Voor dit doel zijn diverse tooltjes die automatisch een nieuwe stick herkennen en dan beginnen met het kopieeren van de image. Met een USB hubje is het dan een kwestie van de lampjes in de gaten houden en wisselen... Deze tooltjes kunnen overigens ook een stick "read only" maken waarbij het dus onmogelijk wordt om de presentatie te verwijderen. Wij maken meestal 2 parities, één read only die dus niet verwijderd kan worden en één die de gebruiker wel kan beschrijven. De tooltjes zijn chip specifiek en daardoor zijn die "read only" partities met windows echt niet te verwijderen. Als je een fototje hebt van de stick of model nummer hebt van de controller kan ik je misschien naar het goede tooltje wijzen.
Is dat een algemeen verkrijgbaar tooltje ? Heb hier wel oren naar nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik zal ze eens vragen voor een foto en modelnummer e.d. alvast dank.
Aangezien winimage niet echt hetgene kan wat ik wil, hij zou het wel kunnen maar dan enkel met floppies :S

[ Voor 44% gewijzigd door M@rijn op 30-11-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

USB Stick open slopen om controllerchip te achterhalen
of
Vendor ID opzoeken via apparaatbeheer (hoeft niet de echte fabrikant te zijn, bijv. Sweex die een Alcor controller gebruikt).

Google Translate
http://flashboot.ru/
Doorklikken naar Utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

M@rijn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:24:
Aangezien winimage niet echt hetgene kan wat ik wil..
Hoezo kan winimage dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
@DukeBox; Waar moet ik hem naar toe laten schrijven tot zover ik zie en getest heb kan ik het enkel maar automatisch laten uitvoeren naar floppy's in station A:

@The Borg, thnx voor de site, ik heb momenteel geen stickje bij de hand maar het betreft sowieso de volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.sierix.nl/div/got/stick.jpg

Ik zal ze gauw om nog wat meer info vragen. Naar horen zeggen zou het om een Samsung stick gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 04:23
TheBorg schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:30:
Laatst kreeg ik eens zo'n stick. Stomvervelend als je hem gebruikt om bestanden mee te printen terwijl de printer alleen maar de eerste partitie leest :(. Uiteindelijk de USB stick opengesloopt, het chipje gegoogled, en met een of andere chinese tool de USB stick geformatteerd. Toen was de read-only partitie eraf.

Het is dus behoorlijk lastig, zeker voor een gewone gebruiker, om die read-only partitie er dan af te krijgen :P

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
Hier heb je toch gewoon stagaires voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tot zover ik weet kunnen USB-sticks geen multiple partities bevatten omdat de standaard Windows driver dat gewoon niet ondersteunt. USB sticks met meer dan één partitie hebben een custom driver waardoor dit wél kan.

Zie oa. http://www.ghacks.net/200...ple-usb-stick-partitions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

M@rijn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:12:
@DukeBox; Waar moet ik hem naar toe laten schrijven tot zover ik zie en getest heb kan ik het enkel maar automatisch laten uitvoeren naar floppy's in station A:
Gewoon restore virtual harddisk image on physical drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonwin7 schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:05:
misschien is dit een idee :
[afbeelding]
2 x alle usb sticks verwisselen :)
Holy sh*t. Waar kan je dat ding kopen? In 1x al je USB problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat ding is alleen maar om te laden. Er kan geen data overheen.
Pagina: 1