Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Interne geluidskaart onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De Acer laptop van een kennis van mij had een probleem met de videokaart waardoor de HDMI-out niet werkt. Inmiddels via een update voor de GPU is dit verholpen maar is er een ander probleem teruggekomen.

Het lijkt namelijk of de interne geluidskaart verdwenen is! Er kwam geen geluid maar uit de interne speakers en headphone aansluiting. Een kijkje in apparaatbeheer liet zien dat er geen zichtbare hardwareproblemen zijn en dat er in ieder geval één geluidskaart is geïnstalleerd. (Ik meen NVidea sound-nogwat)

Wanneer ik onder "Geluid" kijk in het configuratiescherm zie ik staan "NVidea HDMI out". Wanneer de HDMI kabel is aangesloten is deze Online en anders staat hij Offline.

Ik ben lang opzoek geweest naar het probleem op Google en het enige dat ik heb gevonden is dat hij mogelijk uitstaat in de Bios… Maar dat had ik al uitgesloten. In de bios is nergens een mogelijkheid om een geluidskaart aan/uit te zetten. Ook de standaard instellingen laden haalde niets uit.

Wanneer ik geluid afspeel in WMP krijg ik de bekende melding dat er geen geluidskaart is geïnstalleerd… maar in apparaatbeheer lijkt alles in orde.

Wie weet wat hier mis kan zijn?

thanks!!!

PS: Natuurlijk is die geluidskaart er niet per ongeluk uit gevallen 8)

Verwijderd

Eerst proberen om de update van je GPU te verwijderen, oftewel: Oude drivers van GPU weer installeren. Als het geluid dan nog niet werkt ligt het waarschijnljik niet aan de update van de GPU. Doet het geluid het wel dan weet je exact waar je naar moet googlen