ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Lijkt me toch wel handig om ook voor de HD's voor redundancy te zorgen.
Niets is zo irritant als het verliezen van data als je harde schijf naar de haaien gaat...
Als je toch geld uit mag geven vind ik dat zeker een aanraden.
Verwijderd
Die synery force hebben wij ook geleverd in onze wks (ik werk bij Dell)g450 is een mooie kaart ga je veel grafisch doen neem dan de synergy mooie proffesionele kaart.
Data garantie is niet zo heel erg van belang [EDIT: erhh, relatief tot stabiliteit dan! Niet in absolute termen], lange uptime wel (je wilt niet Pro/CAST 3 dagen full load laten rekenen om daarna een BSOD te zien wanneer je op dag 4 op je werk komt.)
Pro/ENGINEER moet er ook op draaien, en daarvan weet ik dat de Elsa er directe ondersteuning voor biedt (Hardware T&L in je windows GUI). Alleen is zoiets z'n centen waard ???
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Kijk voor de gein eens naar een IBM Netfinity 8500. max 8 Xeon CPU's, max 16 GB (32x 512MB) intern, 2x hotswap schijven (2x 36 GB bijv) - heeft dacht ik standaard een Ultra2wide scsi controller, maar kan ook Ultra160 raid controller in (ServerRAID 4)
Als zelfbouw kun je een systeem met deze specs wel vergeten denk ik
Over kopen bij OEMs: Bij o.a. Dell, Compaq en IBM gekeken, en da's relatief prijzig.
Toegegeven, daar staat tegenover dat je bij OEMs wél een service contract hebt, terwijl je bij zelfbouw alleen garantie op onderdelen hebt. Echter, deze PC zal niet 'mission critical' zijn.
(Bij Dell kwam ik op een single Xeon 1 GHz systeem, op i840 chipset, 1 Gb aan PC800 RDRAM (auwww!!!, prijzig, zelfs als het bij Dell als zeer lage meerprijs gerekend wordt) met 2x 36 GB SCSI U160, brander en een nVidia II GTS op iets meer dan 20.000,-
Maar pre-installed OS (en kosten daarvan) is niet nodig, licentie en OS hebben we al (NT4 en 2000). Ook 1 GB aan RDRAM is zwaar prijzig, zeker als het om simulaties gaat, waarbij latentietijden een grotere rol spelen dan bandbreedte.
(Kijk, en daar komt die Dual Channel SDRAM van die HE-sL chipset weer om de hoek kijken: DDR bandbreedte tegen SDRAM latentietijden.)
Een hele rij microsoft certificeringen.
Erhh, wanneer je toch IDE aansluitingen hebt waar je verder niets mee zal doen, plus SMP, plus BURNPROOF techniek in je CD-RW, waarom dan nog voor een SCSI uitvoering gaan ?Op Wednesday 14 March 2001 17:53 schreef ErikH het volgende:
Waarom geen plextor 12/10/32s Die is scsi 3
Dat ik bruut mag doen met andermans centen betekent nog niet dat ik zinloze apperatuur mag aanschaffen.
Die kayak lijn is wel errug okOp Wednesday 14 March 2001 18:13 schreef Gert het volgende:
Misschien moet je eens bij HP naar de Kayak line kijken. Die is speciaal voor heavy grafisch werk.
... Voor grafisch geweld tenminste. Maar met boven vermeldde config gaat niet ge-photoshop'ed worden maar er zullen zgn. eindige elementen methode simulatie paketten draaien. (Simulatie van vervorming, stroming en dergelijke.) Dat is iets heel anders dan het bandbreedte-hongerige photoshop of Adobe Premiere (videobewerking) werk.
[EDIT]Oftewel: liever geen RDRAM, vanwege de hogere latentie tijden.
Waarom huur je niet gewoon wat servertijd in het Science park?
Apple moet je dan hebben
Dual G4 733 a 10.0000 piek
En voor de overige 10.000 zou ik er wat geheugen en HD ruimte bijknikkeren.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Of CAS 2?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Verder zou ik, als je toch voor een scsi oplossing gaat (wat ik wel aanraad, het is een workstation en scsi is imho toch net ff iets betrouwbaarder dan IDE, met diskjes dan. Verder niet de lite-on doen. Voor dit soort systemen is betrouwbaarheid en compatibiliteit een must. Dat wordt dus plextor. Of je nou SCSI of IDE neemt maakt dan niet zo heel veel uit, maar ook hier gaat mijn voorkeur (als geld geen issue is) uit naar SCSI. Overigens zou ik sowieso ECC geheugen nemen als het haalbaar is. Je moet er toch niet aan denken (al is het onwaarschijnlijk) dat je 3 dagen durende berekening in de soep loopt door een foutje van je geheugen. Verder je UPS'je niet vergeten h!
Omdat een beetje database (resultaat van simulatie van een metaal gietproces bijvoorbeeld) al snel in de honderden MB loopt. Een paar simulaties later zit je middenin de gigabytes aan data. Dan is het wel erg prettig dat het verslepen van al deze data geen extra CPU load met zich meeneemt.Vraag ik me af waarom je dan scsi nodig hebt. Je wil dus gewoon zoveel mogelijk cpu power...
... En tenslotte zit er een Dual SCSI U160 op het moederbord. Zou dan stom zijn om dat niet te gebruiken.
A) Omdat er commerciele simulatie paketten gebruikt worden die een licentie per CPU vereisen, en... Kan je misschien beter een linux cluster bouwen van iets simpelere machientjes.
Waarom huur je niet gewoon wat servertijd in het Science park?
Professioneel rekenwerk?
Apple moet je dan hebben
Stabiliteit en data (SDRAM) integriteit zijn belangrijker dan snelheid. Dit wordt niet mijn eigen bakkie (I wish !!ECC geheugen?
Of CAS 2?