Verschillende netwerk connectors, een past wel, ander niet?

Pagina: 1
Acties:

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
edit: excuses voor de plaatjes
Geachte mensen van het tweakers forum,

Onlangs heb ik op een school een netwerk moeten aansluiten, echter was alles qua netwerk (behalve switches en patchkabels) al aangeschaft, ook de patchkast en pachpanelen waren voorzien.

Nu mijn vraag, we hebben een tijdje netwerkproblemen gehad met wegvallende verbindingen.
Wat bleek. de patchconnector waren cat5e patch kabels. met onderstaande connector.

Afbeeldingslocatie: http://www.macktribe.nl/IMG_0363.JPG

het viel mij op dat als er op deze connector druk van boven werd uitgeoefend, de verbinding wegviel!
van onderen druk leverde weer een verbinding op.

Het vervangen van de patchkabels door een paar standaard kabels cat5, met onderstaande connector

Afbeeldingslocatie: http://www.macktribe.nl/IMG_0364.JPG
en deze connector had geen enkele problemen. Ook een paar cat6 kabels met dezelfde connector hadden geen moeite.

het verschil zit hem in de ruimte die het koper heeft om de pinnetjes te raken lijkt het, het is bij de onderste foto in iedergeval een stuk meer ruimte.

Met connector verschil bedoel ik het opstaande randje wat bij de een wel aanwezig is en bij de ander niet.
Kan het inderdaad zijn dat dit randje de boel verzicht bij sommige patchpanelen? Het merk van de patchpanelen is E-dat. welk type connector erachter zit weet ik niet, maar dit is met wat moeite wel na te kijken, volgens mij van hetzelfde merk.
Het is nogal vervelend anders moet ik 100 nieuwe patchkabels kopen, wat mij een beetje onzin lijkt. Of anders de installateur bellen met de vraag of de patchpanelen vervangen kunnen worden.

Deze specifieke vraag kon ik niet echt terugvinden
alvast bedankt!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
Wikipedia: Modular connector
referentie 15 en 16 is nog wel interessant. Wist niet eens dat er verschil was. Alles wat hier ligt (oude en nieuwe) lijkt op je onderste. Al zegt dat ook niks: zoveel ligt hier nu ook weer niet.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit stukje uit dat artikel zou inderdaad wel eens relevant kunnen zijn.
Two types of 8P8C plugs and installation tools (used for crimping the plug onto a cable) are commonly available: Western Electric/Stewart Stamping (WE/SS) and Tyco/AMP. While both types look remarkably similar, the tooling used to install the two different plug types is mutually exclusive and cannot be interchanged between the two types.