Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinHDD] Hoe verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Een vriendin van me (in Bournemouth) heeft heerlijk via iets WinHDD binnengesleept. Ik kan gelukkig wel via Teamviewer de situatie bekijken.

Mijn vraag, hoe los ik dit op afstand op?
Windows 7 laptop, ik neem niet aan dat hardware iets uitmaakt.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt volgens mij nog niet echt gezocht. De eerste hit in Google wijst mij rechtstreeks naar de Microsoft website met uitleg hoe je remote mee kunt kijken.

Maar eh...wat is WinHDD? :+

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Ik vind zelf teamviewer net zo handig werken :P en voor een complete leek vind ik dat wel handig..

WinHDD is een virus, dacht dat dat wel bekend was maar inderdaad handig om te vermelden :+ Excuses

Overigens lijkt het me al te zijn gelukt. Uiteindelijk was wel meer moeite dan alleen CCleaner nodig:
Eerst via Taskmanager alle .exe's die met WinHDD te maken hebben uitzetten (meestal zijn dit willekeurige letters/cijfers van 8 stuks en dan .exe bijvoorbeeld 193eb38e.exe)
Daarna handmatig alle %temp%-files verwijderen voor zover dat kan.
Daarna nog voor de zekerheid CCleaner erover heen draaien en kijken bij de registry (en kijken op deze pagina welke registry's weg moeten worden gemikt).
Daarna eigenlijk geen problemen meer, maar rest alleen nog het verwijderen van de WinHDD map uit Start.

Klaaro!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
HotFix schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:59:
Ik vind zelf teamviewer net zo handig werken :P en voor een complete leek vind ik dat wel handig..

WinHDD is een virus, dacht dat dat wel bekend was maar inderdaad handig om te vermelden :+ Excuses

Overigens lijkt het me al te zijn gelukt. Uiteindelijk was wel meer moeite dan alleen CCleaner nodig:
Eerst via Taskmanager alle .exe's die met WinHDD te maken hebben uitzetten (meestal zijn dit willekeurige letters/cijfers van 8 stuks en dan .exe bijvoorbeeld 193eb38e.exe)
Daarna handmatig alle %temp%-files verwijderen voor zover dat kan.
Daarna nog voor de zekerheid CCleaner erover heen draaien en kijken bij de registry (en kijken op deze pagina welke registry's weg moeten worden gemikt).
Daarna eigenlijk geen problemen meer, maar rest alleen nog het verwijderen van de WinHDD map uit Start.

Klaaro!
Ohww..oke ...'k dacht al..een nieuw soort Windows ofzo :+

Aangezien het niet echt met Windows te maken heeft...move ik het topic even naar BV (aangezien het over een virus gaat).