• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
Goedeavond,

Ik ben sinds kort op zoek naar een mediaspeler. Nu heb ik na lang zoeken, veel vergelijken en heel veel reviews lezen een shortlist gemaakt: de Popcorn Hour A-200 en de WD Live Hub. De Eminent 7080 is afgevallen.

Beide kunnen ze ook internetten en Youtube bekijken, wat ik toch wel belangrijk vindt. Ook alle instellingen die beiden bieden zijn een plus. Alle voordelen en nadelen op een rijtje:

WD TV Live Hub

Voordelen:
- Nieuwigheid
- Beloofde goede ondersteuning
- Nette interface
- Stil
- Mediaserver
- Info, zoals hoesjes enz. ophalen
- Youtube
- Design
- Goede ondertitelinstellingen
- Te gebruiken als NAS/mediahub door het huis
- Afstandsbediening (oa te programmeren)

Nadelen:
- Niet via usb op computer aan te sluiten
- Geen downloadfunctie

Interface van de WD TV Live Hub op YouTube: Western Digital WD TV Live Hub

Popcorn Hour A-200

Voordelen:
- Nieuwe interface ziet er goed uit
- Actieve community
- Youtube
- Downloadfunctie
- Veel firmwareupdates

Nadelen:
- Design
- Geluid van ventilator
- Al wat ouder (dus hoelang nog ondersteund?)
- € 20 tot 30 duurder incl. 1 TB harde schijf

Interface van de Popcorn Hour A-200 op YouTube: Networked Media Jukebox C-200

Dus...
Als ik zo alles op een rij zet is het een enorm moeilijke keuze. Reviews zijn zowel over de Popcorn Hour A-200 als de WD positief. Toch vindt ik een downloadfunctie enorm handig. Alleen ik weet niet hoe dat werkt qua processorkracht en iets afspelen tegelijk, en hoe snel het downloaden gaat. Maar de case van de WD vindt ik dan wel supermooi, net als de interface. Daar staat dan weer tegenover dat de A-200 vaak updates heeft en (tegen meerprijs) ook een passief gekoelde behuizing mogelijk is.

Vragen waar ik mee zit bij de Popcorn:
- Hoe is de geluidsproductie?
- Hoe is de snelheid van menu's enz, met nieuwe interface, en hoe bevalt de interface?
- Hoe snel gaat het downloaden en uitpakken enz.? Werkt dat goed?
- Hoe stabiel is de Popcorn?
- Hoe werkt het zoeken naar films / albums e.d.? Is dat overzichtelijk en snel?

- Kan je de Popcorn als hub / nas / mediashare gebruiken door het hele huis?

Iemand die mij kan helpen, tips, toekomstige updates, gebruikerservaringen enz.? Zou het enorm waarderen. Ik neig meer naar de WD, vooral door de nieuwheid en interface, gebruikersgemak en de afstandsbedeining. Ook omdat ik graag een geruisloze speler wil en deze wat goedkoper is. Toch zou ik best € 20 - € 30 meer neer willen leggen, als ik zeker weet dat de Popcorn dat ook echt waard is.

Alvast heel erg bedankt!

[Voor 95% gewijzigd door RV op 02-12-2010 21:28]

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-02 21:10
Zover ik lees op pagina 4 van de review speelt de WD wel ISO's af. Betreft het NZB gedeelte dit zou je op je pc/mac kunnen uitvoeren en dan de map syncen (via netwerk) met de WD, enige nadeel hiervan is dat je de computer aan moet laten staan tijdens het NZB-en en zo wat meer stroom verbruikt. Ik zou voor de WD gaan.

[Voor 5% gewijzigd door Petje72 op 30-11-2010 10:06]

• RV
Bedankt voor je reactie! Ik ben er inmiddels ook al achter dat hij iso's speelt. Dat dacht ik eerst ook al, maar bij Saturn zeiden ze van niet. Lekkere voorlichting. De eminent is eigenlijk al afgevallen.

Wel twijfel ik nog aan een popcorn hour a-200. Hoe is het daarmee qua interface e.d.? Aanrader? Dat vind ik namelijk wel belangrijk. Evenals featureset, instellingsmogelijkheden en geluidsproductie. Hoe is die? Heb de startpost aangepast :)

Thanks voor jullie ervaringen/meningen.

[Voor 3% gewijzigd door RV op 30-11-2010 18:23]

• RV
Zoals het er nu naar uitziet ga ik voor de WD Live Tv Hub, aangezien deze nieuwer is en er beter uitziet. Het ontbreken van een downloadfunctie is jammer, maar daar wordt zo'n unit toch traag van. Bovendien gaat het via de computer veel sneller. Ook de internface ziet er zeer net uit en zijn reviews zeer positief.

EDIT: Dit is de interface van de WD TV Live Hub: YouTube: Western Digital WD TV Live Hub

Toch ziet de nieuwe interface van de Popcorn, voor zover ik heb kunnen zien, ook goed uit. Iemand die dit kan bevestigen? Helaas is de fan in de popcorn hour a-200 niet hetgeen wat ik zoek, ik wil een zo stil mogelijke. Nu is het mogelijk om te wachten op de a-210 of een nieuwe case te kopen a-la a-210, maar dan ben ik ver boven de € 200.

Daar er veel Popcorn-fans/gebruikers zijn, ben ik benieuwd of deze vinden en goede argumenten kunnen geven wat de meerprijs van de A-200 eventueel rechtvaardigd?

EDIT: Dit is een filmpje van de nieuwe interface: YouTube: Networked Media Jukebox C-200

[Voor 16% gewijzigd door RV op 01-12-2010 19:12]

• RV
Iemand die mij kan vertellen wat hij/zij zou doen :)?
Ik heb geen ervaring met mediaspelers, behalve wat ik uitgezocht heb. Maar gebruikerservaringen e.d. zijn ook zeker belangrijk. Popcorn lees ik goede verhalen over in het betreffende topic. Helaas is deze wat ouder. Een voordeel zie ik wel in de mogelijkheid van een grotere harde schijf.

Zou ik dan beter voor de Popcorn kunnen gaan? Mensen die ervaring hebben met de WD TV Live? Die lijkt veel op de Hub, en die ook ervaring hebben met de Popcorn?

Thanks!!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 12:52
Hey RV, ben je er al uit? Ik twijfelde namelijk tussen dezelfde Eminent en deze WD mediaplayer. Op internet las ik echter dat de WD TV Live Hub wel AVCHD afspeelt, maar niet de ondertitels pakt (of dat externe of in de m2ts gebakken zijn weet ik niet).
Iemand die hier ervaring mee heeft?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:22
De WD TV Live Hub kan wel nieuwer zijn maar de chip van A-200 is beter. Ik moet eigenlijk zeggen, heeft ook goede ondersteuning voor Blu-Ray (864x chip). De 865x chip (WD TV) heeft dit namelijk niet.

• CRX_master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05-2018
Ik heb sinds een paar dagen de WD TV Live Hub. Nog niet al te veel mee gedaan tot nu toe, maar wat ik ervan gezien heb (na de hel om win7 shares zichtbaar te krijgen) ziet er goed uit. Speelt tot nu toe alles wat ik geprobeerd heb (inclusief Bluray) prima af. Heb geen AVCHD, dus kan dat nu even niet proberen nog.

Enige wat ik tot nu toe mis is een "series" gedeelte, ik wil niet alle afleveringen van de verschillende series op mijn pc tussen de films terug moeten zoeken. Heb dat nu opgelost door de series op de 1Tb hd te mikken, dan kan ik er los doorheen browsen via "files".

• RV
@Speek: ik ben er al uit. Helaas zonder hulp van hier. Had gehoopt op reacties, vooral m.b.t. de Popcorn Hour A-200 aangezien die veel verkocht is. Heb inmiddels de WD TV Live Hub.

Waarom? Ik wilde gewoon niet boven de € 200,- en het design van de WD TV, incl. interface vindt ik veel mooier. Zou ik meer geld hebben uit willen geven, dan had er een kans geweest dat ik de Popcorn Hour A-200 had gehaald, incl. nieuwe case (die je op de franse site van Popcorn kan kopen, is zelfde als die van de nieuwe A-210) en een harddisk van 2 TB.

Aangezien ik dan al bijna €100,- duurder uit was als de WD heb ik daar niet voor gekozen. Vond de keuze wel moeilijk, want wat is nou honderd euro op een paar jaar gebruik...Sinds de reviews van de WD erg positief waren en hij alles lijkt af te spelen (heb nog niet getest), vondt ik het prijsverschil het niet waard. Hoop dat je er wat aan hebt!

@Athome: dat klopt wel, maar blijkbaar reageert de WD sneller dan de Popcorn. Daarnaast speelt de WD zeker wel Bluray af.

@CRX_Master: heb hem zelf ook nog niet getest. Het is een kerstkado aan mezelf ;) maar dat hij geen onderscheidt maakt in series is zeker een misser. Hoop dat dat nog opgelost gaat worden.

[Voor 14% gewijzigd door RV op 09-12-2010 18:13]

• speek1984
Thanks RV! Het bevestigt mijn eigen conclusies nav andere reviews en ervaringen. Denk dat ik ook voor de WD TV Live Hub ga. Enige dat ik nog graag wil weten is of hij bij zowel MKV als AVCHD(ook ISO) om kan gaan met de ingebouwde ondertitels.
Maar ik kan volgende week van een collega een WD TV Live HD lenen. Ik neem aan dat als die ze afspeelt, dat een Live Hub het ook wel kan :)

• CRX_master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05-2018
Bij mvk zeker, kun je de subs/audio switchen met de ab. AVCHD heb ik geen, maar ook bij blurays werkt dit prima.

Anoniem: 317740

Wellicht een hele simpele vraag: hoe krijg ik bij de WD Live TV Hub de bestanden op de harde schijf, aangzeien hij niet via USB is aan te sluiten op de pc voor bestandsoverdracht?

• speek1984
Over het netwerk? ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee