Goedeavond,
Ik ben sinds kort op zoek naar een mediaspeler. Nu heb ik na lang zoeken, veel vergelijken en heel veel reviews lezen een shortlist gemaakt: de Popcorn Hour A-200 en de WD Live Hub. De Eminent 7080 is afgevallen.
Beide kunnen ze ook internetten en Youtube bekijken, wat ik toch wel belangrijk vindt. Ook alle instellingen die beiden bieden zijn een plus. Alle voordelen en nadelen op een rijtje:
Interface van de WD TV Live Hub op YouTube: Western Digital WD TV Live Hub
Interface van de Popcorn Hour A-200 op YouTube: Networked Media Jukebox C-200
Dus...
Als ik zo alles op een rij zet is het een enorm moeilijke keuze. Reviews zijn zowel over de Popcorn Hour A-200 als de WD positief. Toch vindt ik een downloadfunctie enorm handig. Alleen ik weet niet hoe dat werkt qua processorkracht en iets afspelen tegelijk, en hoe snel het downloaden gaat. Maar de case van de WD vindt ik dan wel supermooi, net als de interface. Daar staat dan weer tegenover dat de A-200 vaak updates heeft en (tegen meerprijs) ook een passief gekoelde behuizing mogelijk is.
Vragen waar ik mee zit bij de Popcorn:
- Hoe is de geluidsproductie?
- Hoe is de snelheid van menu's enz, met nieuwe interface, en hoe bevalt de interface?
- Hoe snel gaat het downloaden en uitpakken enz.? Werkt dat goed?
- Hoe stabiel is de Popcorn?
- Hoe werkt het zoeken naar films / albums e.d.? Is dat overzichtelijk en snel?
- Kan je de Popcorn als hub / nas / mediashare gebruiken door het hele huis?
Iemand die mij kan helpen, tips, toekomstige updates, gebruikerservaringen enz.? Zou het enorm waarderen. Ik neig meer naar de WD, vooral door de nieuwheid en interface, gebruikersgemak en de afstandsbedeining. Ook omdat ik graag een geruisloze speler wil en deze wat goedkoper is. Toch zou ik best € 20 - € 30 meer neer willen leggen, als ik zeker weet dat de Popcorn dat ook echt waard is.
Alvast heel erg bedankt!
Ik ben sinds kort op zoek naar een mediaspeler. Nu heb ik na lang zoeken, veel vergelijken en heel veel reviews lezen een shortlist gemaakt: de Popcorn Hour A-200 en de WD Live Hub. De Eminent 7080 is afgevallen.
Beide kunnen ze ook internetten en Youtube bekijken, wat ik toch wel belangrijk vindt. Ook alle instellingen die beiden bieden zijn een plus. Alle voordelen en nadelen op een rijtje:
WD TV Live Hub | |
Voordelen: - Nieuwigheid - Beloofde goede ondersteuning - Nette interface - Stil - Mediaserver - Info, zoals hoesjes enz. ophalen - Youtube - Design - Goede ondertitelinstellingen - Te gebruiken als NAS/mediahub door het huis - Afstandsbediening (oa te programmeren) | Nadelen: - Niet via usb op computer aan te sluiten - Geen downloadfunctie |
Interface van de WD TV Live Hub op YouTube: Western Digital WD TV Live Hub
Popcorn Hour A-200 | |
Voordelen: - Nieuwe interface ziet er goed uit - Actieve community - Youtube - Downloadfunctie - Veel firmwareupdates | Nadelen: - Design - Geluid van ventilator - Al wat ouder (dus hoelang nog ondersteund?) - € 20 tot 30 duurder incl. 1 TB harde schijf |
Interface van de Popcorn Hour A-200 op YouTube: Networked Media Jukebox C-200
Dus...
Als ik zo alles op een rij zet is het een enorm moeilijke keuze. Reviews zijn zowel over de Popcorn Hour A-200 als de WD positief. Toch vindt ik een downloadfunctie enorm handig. Alleen ik weet niet hoe dat werkt qua processorkracht en iets afspelen tegelijk, en hoe snel het downloaden gaat. Maar de case van de WD vindt ik dan wel supermooi, net als de interface. Daar staat dan weer tegenover dat de A-200 vaak updates heeft en (tegen meerprijs) ook een passief gekoelde behuizing mogelijk is.
Vragen waar ik mee zit bij de Popcorn:
- Hoe is de geluidsproductie?
- Hoe is de snelheid van menu's enz, met nieuwe interface, en hoe bevalt de interface?
- Hoe snel gaat het downloaden en uitpakken enz.? Werkt dat goed?
- Hoe stabiel is de Popcorn?
- Hoe werkt het zoeken naar films / albums e.d.? Is dat overzichtelijk en snel?
- Kan je de Popcorn als hub / nas / mediashare gebruiken door het hele huis?
Iemand die mij kan helpen, tips, toekomstige updates, gebruikerservaringen enz.? Zou het enorm waarderen. Ik neig meer naar de WD, vooral door de nieuwheid en interface, gebruikersgemak en de afstandsbedeining. Ook omdat ik graag een geruisloze speler wil en deze wat goedkoper is. Toch zou ik best € 20 - € 30 meer neer willen leggen, als ik zeker weet dat de Popcorn dat ook echt waard is.
Alvast heel erg bedankt!
[Voor 95% gewijzigd door RV op 02-12-2010 21:28]