Internet: uploadsnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.045 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik heb, als klein jongetje van 16 en als n00b in deze wereld, met verstand van programmeren, een klein websitje gemaakt voor mijn clan in een game(Black Ops, om precies te zijn). Nu wil ik die erg graag hosten. Microsoft ISS snap ik niet, en apache al helemaal niet(;4), maar dat is mijn vraag niet. Ik gebruik hfs. Maar mijn uploadsnelheid is zo'n 800 kbps.... Niet erg snel, zeker niet als de server moet voorzien in pieken van zo'n 150 mbps(heeft tijdje bij webhoster gestaan, maar dat werd te duur). Nu is het snelste internetabonnement dat ik kan vinden, qua upload, 10 mbps(bij UPC ). Maar hoe doen internethosters dat, en andere thuishosters? Want zij uploaden sneller dan 10 mbps:S.... Kan iemand mij uitleggen hoe zij zulke snelheden bereiken, of ze dan bij een internetmaatschappij zijn aangesloten, en zoja, welke?

Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Websites vanuit je zolderkamertje hosten is erg onhandig en veel providers willen dat ook liever niet zien. Waarom zoek je niet ergens gratis of goedkope hosting?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray538
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ik denk dat je goedkoper uit bent als je gewoon een webhosting pakketje neemt. Voor 2 a 3 euro per maand kun je er al eentje krijgen. Het scheelt je een hoop configuratiewerk (firewall enz) en het scheelt waarschijnlijk ook in de kosten, want een thuisserver vreet ook stroom. Je hoeft je dan ook geen zorgen maar te maken over de snelheden, die zijn bij hostingproviders doorgaans ruimvoldoende voor jouw doeleinde.

[ Voor 20% gewijzigd door ray538 op 29-11-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

(jarig!)
Meestal staan servers bij elkaar in een datacentrum. Daar lopen dan grote glasvezelkabels naar de rest van het internet, waardoor ze daar vrij goedkoop zeer snel internet aan kunnen bieden.

150 mbps is overigens wel erg veel. Dat lijkt me sterk overdreven. 800 kbps voor een klein websitetje moet zat zijn.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
0.8 Mbps? Ik upload files van 2 GB, voor de duidelijheid;) Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe het zit:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dan ga je je provider echt niet blij maken. Overigens ga je dan zelf ook niet makkelijk een goedkoop hosting pakket krijgen, want die hebben vaak niet al te riante datalimieten. Wat je op die site host wat 2gb groot kan zijn wil ik eigenlijk niet weten, het is behoorlijk absurd groot.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

(jarig!)
Dan is een hoge upload snelheid wel fijn, ja. Misschien kan je een andere plek vinden om de grote bestanden te hosten, dan is het wel te doen. Ik dacht het ging om een gewone clansite.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

beatboxx schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:47:
0.8 Mbps? Ik upload files van 2 GB, voor de duidelijheid;) Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe het zit:p
Dat soort files hoor je niet vanaf je thuisservertje te serveren, en als je dat toch wil doen zul je een flink dure verbinding moeten nemen. En hosters gaan je die ruimte niet gratis of goedkoop bieden...

Al eens aan file-uploaddiensten als MegaUpload en dergelijken gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar wat mijn vraag een beetje is, hoe doen webhostingbedrijven dit? Zijn die ook aangesloten bij bijvoorbeeld KPN, of hoe zit dat? En 10 mbps is het maximale wat ik kan vinden online:S
(Trouwens, die 2GB zijn allemaal maps voor een ander spel, en wat gamevideo's, van hackers enzo;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

beatboxx schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:55:
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar wat mijn vraag een beetje is, hoe doen webhostingbedrijven dit? Zijn die ook aangesloten bij bijvoorbeeld KPN, of hoe zit dat? En 10 mbps is het maximale wat ik kan vinden online:S
Wikipedia: Rekencentrum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
legt iemand het even uit in het normale nederlands wat een 5deklasser VWO wel snapt:$ Silverlight hacken(leerlingenregister, eventjes wat telaatmeldingen verwijderen O-)) kan ik wel, maar dit snap ik dan weer niet;p

[ Voor 43% gewijzigd door Beatboxx op 29-11-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

beatboxx schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:01:
legt iemand het even uit in het normale nederlands wat een 5deklasser VWO wel snapt:$
Er staan verspreid over de wereld gebouwtjes met daarin duizenden kleine servertjes die aan superverbindingen hangen die jij thuis niet kan krijgen zelfs als je het heel lief zou vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je opmerkingen over hoe geweldig je bent mag je achterwege laten overigens.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:16

Red Boll

Kick Ass!

NMe schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:03:
[...]
...aan superverbindingen hangen die jij thuis niet kan krijgen zelfs als je het heel lief zou vragen.
Kwestie van je spaarpot omkeren en dan mag iedereen een "superverbindingen" bestellen bij zakelijke providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Ik zie even niet wat dit met WEB te maken heeft; los van 't feit dat dit allemaal prima te vinden is op 't wereld wijde dinges. Met wat eigen inzet kom je hier prima uit; daar kom ik met mijn MAVO nog wel uit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 29-11-2010 20:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.