Toon posts:

[JAVA] Golven tekenen zonder sinus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet er iemand of het mogelijk is om golven te tekenen zonder sinusberekeningen en hoe dit dan gebeurt?
Het is voor het tekenen van "golven" in de zee...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waarom wil je geen sinusberekening maken? Snelheid? Dan gewoon een opzoektabelletje gebruiken. Afhankelijk van hoe "abstract" of "random" je golven er uit mogen zien kun je natuurlijk een golf berekenen en gewoon kopieren naar de volgende golf.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Wat bedoel je precies met "zonder sinusberekening"?
Waarom wil je geen "sinusberekening" gebruiken?
Wat wil je bereiken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:16
Wat is het probleem met berekenen? Je zou ook mogelijk halve rondjes aan elkaar kunnen plakken, zoiets als Afbeeldingslocatie: http://www.visionlearning.com/library/modules/mid131/Image/VLObject-3544-060105030144.jpg (negeer het linkerdeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 15:24
Ben je toevallig een spelletje voor J2ME aan het maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De resultaten die ik van google krijg zijn om een sinusgolf te tonen.
Ik wil in een JPanel enkele golfjes tekenen zodat het lijkt op een zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 14:25
Als je al weet hoe ze er uit moeten zien kan je het gewoon als plaatje inladen en die kopieeren

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je iets specifieker zijn? "Enkele golfjes tekenen" is op wel zo enorm veel mogelijke manieren te interpreteren dat er geen fatsoenlijk antwoord op te geven is. Ik kan een paar volkswagens achter elkaar zetten. Een sinus tekenen (voldoet ook aan die beschrijving) of een compleet realistische rendering middels een physics engine maken.

Teken anders gewoon eens in paint wat je bedoelt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukte daar niet mee? Je komt nu niet verder dan "dit wil ik, help", en dat is nu net niet de bedoeling. Dit staat overigens netjes uitgelegd in Het algemeen beleid en in PRG Beleid. Dus als je die eens door wilt nemen en vervolgens de gevraagde informatie aanvullen, dan graag ;)

Als je een sinusgolf wilt gebruiken maar geen berekening doen, dan zou je de benodigde waardes van te voren kunnen uitrekenen en in een array in je code kunnen stoppen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 12:59
Ondanks het riekt naar een huiswerk vraag de volgende suggestie:

GeneralPath met curveTo's?
Ik zie het probleem van sinus calculaties niet echt in, je kan ze altijd gebruiken voor tekenwerkt toch? Beetje creatief zijn & mocht je een vraag hebben, wat meer onderbouwen met het doel (2D/3D etc etc)

curveTo gebruikt trouwens geen Sinus/Cosinus/Tangus maar is gebaseerd op Bezier curves :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-11-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i639.photobucket.com/albums/uu114/Coolgamer7/golfjes.jpg?t=1291046828

Ik wil gelijkwaardige golfjes tekenen. De bedoeling is om er 1 te tekenen en dan in een lus te steken. de reden dat ik de sinus niet wil gebruiken is omdat het me overbodig lijkt bij wat ik wil bereiken. Ik had de theorie van P-storm al geprobeerd met fillArc, maar dit kwam niet zo mooi uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een half transparate .png maken en tekenen? zo moeilijk is dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is opgelost.

Heb het met Generalpath en CurveTo's gedaan. ;)
Dan valt het nog uit te rekken naargelang hoe groot de gebruiker zijn venster instelt...

Bedankt! :D
Pagina: 1