[w7] Keylogger naar USB?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben gisteren avond helaas gehackt....
2 belangrijke email adressen zijn nu weg waar ik niet meer bijkom, het enigste wat ik nog zag is dat alles inmiddels in het arabisch ingesteld stond wat betreft geheime vragen ect.... en ze hebben hiermee andere dingen van mij ook gehackt zoals me youtube channel en accounts van andere forums. Ook hebben ze het account gehackt waar me paypal aangekoppeld staat maar dit is inmiddels gelukkig al geregeld.

Nu ga ik me computer formatteren vanavond maar ik vermoed dat ik een keylogger op me PC heb.
Nu is het zo dat er ook een database opstaat voor passworden maar deze MOET ik hebben.
Hoe kan ik dit veilig van me computer afhalen? gewoon via USB of is dit niet veilig omdat deze dan ook geïnfecteerd kan worden?
Ook moet ik nu nog een CD branden met me nieuwe windows erop en dat moet ook via de geïnfecteerde computer.

Wat raden jullie mij aan?
Ik kan deze database echt niet weg gooien, en er is nog een kleine 50GB aan data dat verplaatst moet worden.

Ik heb gelukkig nog nooit met dit bijltje gehakt wat betreft keyloggers op me eigen pc.
Ik hoop dat jullie me een klein beetje advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gebruik maken van een LiveCD en dan je data kopieren naar je USBStick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:33

Haan

dotnetter

Als je de pc afsluit van internet, kan er iig niets meer met je pc gedaan worden van buitenaf. Dus netwerkkabel er uit / draadloos netwerk uit voor je het ding aanzet. Dan kan jij rustig aan de slag om het puin te ruimen. Succes er mee iig, lijkt me behoorlijk kl*te als zoiets gebeurt!

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 29-11-2010 16:50 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:49:
Als je de pc afsluit van internet, kan er iig niets meer met je pc gedaan worden van buitenaf. Dan kan jij rustig aan de slag om het puin te ruimen. Succes er mee iig, lijkt me behoorlijk kl*te als zoiets gebeurt!
Maar dan kan zijn USB stick nog wel geinfecteerd worden en daardoor dus ook andere pc's waar hij die usbstick in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

LiveCD lijkt me inderdaad vrij veilig, natuurlijk ook alles wat je op de USB stick zet paar keer laten scannen.

Best naar voor je, had jij toen niet in SRO hele 'tip' post over wachtwoorden? (athans, iemand met dezelfde avatar volgens mij) Die database staan dus neem ik aan al je wachtwoorden in. Ergste geval, dbase wachtwoord kunnen ze uiteindelijk ook wel in komen, weet niet of dit echt de veilige oplossing was.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 29-11-2010 16:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:33

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:50:
[...]

Maar dan kan zijn USB stick nog wel geinfecteerd worden en daardoor dus ook andere pc's waar hij die usbstick in steekt.
Een goede up-to-date virusscanner zou dat tegen moeten houden, maar is wel iets om rekening mee te houden ja. Dus niet aansluiten op een andere pc met gevoelige/belangrijke data.. Vorige jaar liep m'n vriendin ergens stage waar ook alle pc's besmet waren met een of ander virus dat alle USB-sticks ook direct besmette. Mijn Sophos virusscanner thuis gooide het virus er dan meteen weer af, maar als de USB stick op de stage was gebruikt, stond het er net zo goed weer op :/

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Stap 1. Trek je netwerkkabel uit je pc
Stap 2. Scan alle bestanden die je wilt bewaren, het liefst met verschillende virusscanner's(genoeg goede gratis te vinden, Avira, mbam, Hitman etc...)
Stap 3. Formatteer je harde schijf
Stap 4. Installeer Windows opnieuw
Stap 5. Zet met de USB-stick de belangrijke bestanden op de pc
Stap 6. Formatteer de USB-stick, zodat daar geen virussen meer op staan.

(trouwens, als je die database nou eens als .txt bestandje zou zetten? Een virus kan niet de extensie .txt hebben;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:56:
Best naar voor je, had jij toen niet in SRO hele 'tip' post over wachtwoorden? (athans, iemand met dezelfde avatar volgens mij) Die database staan dus neem ik aan al je wachtwoorden in.
Klopt maar me wachtwoorden waren ook vrij lang :S dus ik verbaas me er ook over, verder heb ik die database van Keepass staan met wachtwoorden erin.

Ik ga me computer nu scannen, thanks voor de tips :)

Heb inmiddels een netasq u30 aangeschaft om dit soort gevallen tegen te gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:47:
2 belangrijke email adressen zijn nu weg waar ik niet meer bijkom, het enigste wat ik nog zag is dat alles inmiddels in het arabisch ingesteld stond wat betreft geheime vragen ect....
Je kan als het een GMail/Hotmail account is nog wel via Microsoft/Google weer toegang krijgen (wel wat gedoe, maar meestal wel de moeite waard).

https://www.google.com/su...o&ara=2&ctx=acc_reco&rd=1

https://windowslivehelp.com/PasswordReset.aspx (klik op Continue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kompaan schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:54:
[...]

Je kan als het een GMail/Hotmail account is nog wel via Microsoft/Google weer toegang krijgen (wel wat gedoe, maar meestal wel de moeite waard).

https://www.google.com/su...o&ara=2&ctx=acc_reco&rd=1

https://windowslivehelp.com/PasswordReset.aspx (klik op Continue)
Die van windowslivehelp konden ze me niet mee helpen. had ik idd al geprobeerd, die van youtube of google probeer ik nu :D

EDIT

HAHAHHA Dank je wel voor die google link!!!!!
Ik heb me youtube channel terug :D

Zo geweldig zeg!!! Thanks!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 16:03 ]

Pagina: 1