Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Wij hebben onze homevideo's naar blu-ray (1920 x 1280) laten digitaliseren, maar we hebben ze teruggekregen in enorme bestanden (+20Gig voor een half uurtje film). Het zijn .avi 2.0 files (OpenDML) met een gemiddelde bitrate van 255 mbps (!) die in bijna geen enkel programma draaien, zelfs Pinnacle geeft een error terug wanneer we ze proberen in te laden.. Wat ik van de MediaInfo file begrijp is dat er een Huffman lossless codec gebruikt wordt.

Is er een manier/programma om hier een wat makkelijker formaat van te maken, bijvoorbeeld een 720p mp4 file met een lagere bitrate (en daarmee kleiner bestand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Er zijn zoveel mogelijkheden hier is een lijst

Als je een vrij simpele converter wilt is Xvid4psp wel een mogelijkheid, de naam dekt absoluut niet de lading, deze converter kan werkelijk alles. Als je de portable (6.001 portable) neemt dan zijn alle codecs aanwezig en is het slecht een kwestie van kiezen...
http://www.winnydows.com/#News

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09
No offense maar: Klinkt een beetje als een prutser die dat gedaan heeft.. 255mbit ... voor homevideos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Helemaal mee eens, vind t ook waanzin, voor een mooie blu-ray rip zou 5 mbps wel voldoende moeten zijn lijkt me. Maar goed zo hebben we ze teruggekregen, nu maar naar een makkelijker formaat converteren.

Caveman bedankt voor tip, ik zal Xvid4psp gaan proberen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
habermas schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:46:
1920 x 1280
...
gemiddelde bitrate van 255 mbps
Resolutie wel gewoon houden, bitrate is wel een "beetje" hoog, mja, lossless, wat wil je :S.
Huffman lossless codec
Omzetten naar H.264/AVC High Profile lijkt mij zinniger voor blu-ray.
habermas schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:44:
voor een mooie blu-ray rip zou 5 mbps wel voldoende moeten zijn lijkt me.
5Mbps lijkt mij een beetje weinig, "standaard" blu-ray zit op 20Mbit+

Wikipedia: Blu-ray Disc
For users recording digital television programming, the recordable Blu-ray Disc standard's initial data rate of 36 Mbit/s is more than adequate to record high-definition broadcasts from any source (IPTV, cable/satellite, or terrestrial).