Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:24
Dag mede-tweakers,

Thuis heb ik 2 routers aan elkaar gekoppeld en er 1 als switch laten functioneren. Router nummer 1 staat in de woonkamer en is een Linksys WRT120N en de router die boven staat is een Linksys WRT320. De WRT320 is gekoppeld van LAN naar LAN poort. De reden dat deze router boven staat is voor het routeren van mijn gameconsoles, laptop en desktop pc. Verder zal ik een paar configuraties weergeven in een rijtje:

WRT120N:

- DHCP ingeschakelt
- Wireless ingeschakelt + beveiliging WPA2-PSK
- Verder alles standaard

WRT320N:

- DD-WRT firmware
- DHCP ingesteld als forwarded DHCP (deze krijgt hij dus mee van de router beneden.
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c344/Berthil/dhcp.png
- Wireless Network Mode uitgeschakeld
- SSID Broadcast uitgeschakeld
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c344/Berthil/wireless.png
- Firewall uitgeschakeld
- 802.11x uitgeschakeld

-----------------

Nu is het zo dat (althans dat vermoeden speelt zo), dat als er één of meerdere apparaten verbinding maakt met de WRT320N dat het hele Netwerk in huis supertraag word. Mijn eerste gedachte is dat de WRT320N die nu functioneerd als Switch het hele network flood met unicast frames (?) om objecten te identificeren. Maar hoe los ik dit op? Ik heb niet veel zin aan statische ip adressen en dat soort rommel, omdat ik dit liever allemaal automatisch laat gaan in huis.

Hopelijk kan iemand hier wat mee, en me helpen met dit probleem! _/-\o_

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:18
Ik denk dat je dat DHCP Forwarder gewoon uit moet zetten en 1 router de IP's moet laten bepalen.

Zo heb ik het hier thuis ook en dat werkt prima.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom heb je twee routers in je netwerk? Is dat niet mooier op te lossen?

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 29-11-2010 16:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
Snelle reacties hoor! Toppie!!
ThinkPadd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:17:
Ik denk dat je dat DHCP Forwarder gewoon uit moet zetten en 1 router de IP's moet laten bepalen.

Zo heb ik het hier thuis ook en dat werkt prima.
Ik zal het is proberen. Zelf dacht ik door dit op deze manier in te stellen dat als je dan DHCP forward, iedereen Ip adres kreeg. Maar bedankt voor de tip, zal het is proberen!
Gunner schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:18:
Waarom heb je twee routers in je netwerk?
Eerst stond de WRT320 beneden, maar tijdens de verbouwing is deze een keer op de grond gestuiterd waarschijnlijk (ik was hier niet bij). Tijdens het opnieuw aansluiten van de router viel de verbinding steeds weg.. Sinds ik deze boven heb (gekoppeld aan de WRT120N) en een aantal dingen heb uitgeschakeld valt hij verder niet uit en functioneert hij weer naar behoren. Toen ik deze weer beneden heb geplaatst, deed hij weer vreemd en hadden we weer geen internet! Intussen hebben m'n ouders al een nieuwe router aangeschaft en mag ik deze gebruiken als switch.

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja? Gebruik hem dan ook als switch en niet als router dus met kabel van LAN naar LAN poort.

m.a.w. blijf af van router setup. Dit is niet nodig.

Zorg ervoor dat je SSID en security instellingen van je wireless netwerk overeenkomen met die van de router beneden en je hebt een wireless netwerk met dekking in het hele huis.

DD-WRT is daarnaast zeer leuk, maar voor simpele switching misschien een beetje overkill. Je kunt eventueel terug naar de default firmware van Linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Linksys maakt switching-only niet snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
akimosan schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:33:
Ja? Gebruik hem dan ook als switch en niet als router dus met kabel van LAN naar LAN poort.

m.a.w. blijf af van router setup. Dit is niet nodig.

Zorg ervoor dat je SSID en security instellingen van je wireless netwerk overeenkomen met die van de router beneden en je hebt een wireless netwerk met dekking in het hele huis.

DD-WRT is daarnaast zeer leuk, maar voor simpele switching misschien een beetje overkill. Je kunt eventueel terug naar de default firmware van Linksys
In de eerste zinnen heb ik vastgesteld dat:
De WRT320 is gekoppeld van LAN naar LAN poort.
.

Het gaat me verder niet om het wireless netwerk, dat mag ook wel uitstaan. Het probleem is dat het netwerk erg traag word wanneer er een apparaat verbinding maakt met de WRT320 (althans, dat denk ik). DD-WRT draai ik al een aantal jaren, bevalt me prima en dit ruil ik liever niet in voor de standaard firmware.

Heb nu wat instellingen veranderd, en ik zal kijken hoe die het nu doet.

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
Met DHCP uitgeschakelt en verder geen bijzondere instelling valt het netwerk nog steeds om de haverklap uit.

Op de WRT320 staat wireless uit en niemand maakt hier gebruik van, maar toch leid het er op één of andere manier tot toe dat het draadloze internet van de WRT120N eruit vliegt.

Ik heb serieus geen idee waar ik moet zoeken.. DHCP en alle andere meuk staat uit op de WRT320 hoe kan ik dan nu nog steeds problemen krijg?

Met vriendelijke groet,

Berthil Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dit is wat je nodig hebt: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Alleen zet je in de instellingen WiFi gewoon uit. Hij fungeert dan enkel als switch. Doe best een reset van de WRT320N voor je eraan begint (DHCP forwarding en dergelijke zijn nergens voor nodig).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
Heb de 320N helemaal gereset, en zoals gezegd in de HOWTO de DHCP uitgeschakelt. Maar klopt het dat de beide routers nu in dezelfde IP Range zitten? Want conflicteerd dit dan niet?

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 25-07 23:44
Nee, aangezien maar 1 de ip's uitdeelt. Zoals je al vermoedt, zitten alle apparaten in dezelfde ip-range.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
B.Gerrits schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:51:
Heb de 320N helemaal gereset, en zoals gezegd in de HOWTO de DHCP uitgeschakelt. Maar klopt het dat de beide routers nu in dezelfde IP Range zitten? Want conflicteerd dit dan niet?

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits
De DHCP-server op de WRT320N staat uit, dus alle clients (ook degene op de WRT320N) zullen een IP-adres van de WRT120 krijgen. Of de beide routers in dezelfde IP-range zitten hangt af van het (vast) IP-adres dat je op de WRT320N hebt ingesteld en de scope van de DHCP-server op de WRT120.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29
Als je de volgende situatie hebt zoals in de Topicstart:
Modem > router1 wan
router1 lan - > router2 lan
Dan moet je bij router 2 dhcp gewoon volledig uitzetten.
Mooi oplossing is om router1 op 192.168.1.1 te zetten. En DHCP pool startend vanaf 192.168.1.10
Router2 op 192.168.1.2 Overige adressen zou je nog voor exotische spullen of extra routers/ accespoints kunnen gebruiken.

Je moet het namelijk zo zien dat alle lan poorten (mits geen gebruik van VLAN) eigenlijk gewoon hetzelfde doen als een switch. Alleen door extra functionaliteit zoals DHCP server/ NAT etc heb je een router ;)

router1 =WRT120N
router2= WRT320

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
Sinds ik de router gereset heb en de ip veranderd heb naar die in dezelfde range functioneerde het stukken beter! Naar mijn weten heeft er vandaag nog niemand lopen klagen hier in huis.

Maar.. ik wacht nog even af.

Alvast hartelijk bedankt voor de snelle en ook zeer goede reacties!

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
Dag mensen,

Na de handleiding die gepost is gevolgt te hebben en precies zo ingesteld heb moet ik tot mijn spijt zeggen dat het probleem zich nog steeds voordoet.

Wireless staat wel gewoon aan, op een ander kanaal en een andere SSID en wachtwoord.

Verder heb ik het gevoel dat als ik één xbox 360 aanzet dat het netwerk problemen krijgt, doe ik mijn beide xboxen (2x xbox 360) aan, dan word het dacht ik nog erger. Ik krijg ook vaak een melding dat ik gedisconnect word, maar daarna kan ik me gewoon weer aanmelden. Voor mij is dit geen probleem, maar voor m'n ouders wel (sessies op servers via een VPN verbinding etc.)

Hopelijk zijn er nog mensen die me kunnen helpen :).

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratzip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Om te kijken of je netwerk wordt geflood met broadcast troep zou je dat met Wireshark moeten kunnen lezen, zie je ook waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
Zit nog steeds met het probleem.

Wireshark heeft niet veel bijzonders opgeleverd. Beide routers geven me ongeveer evenvel packets in Wireshark. Toch bedankt voor de tip. Ook met inSSIDer gecheckt, maar beide draadloze netweren werken optimaal in verschillende channels ten opzichte van de buurt.

Met vriendelijke groet,

B. Gerrits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 20:29
Kan je het niet switchen?
WRT320N= DHCP aan WRT120N: DHCP uit!
Krijg het idee dat een dubbele DHCP word gedaan in deze config. Is het mogelijk (vast wel maar correct me if i'm wrong) om de WRT120N in Switch mode te zetten, of iets dergelijks?.
Heb zelf ooit een Linksys ding aan aan crappy router gezet, op switch mode, dat gaf echt naar verwachting briljante resultaren.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Pagina: 1