[PHP] foreach loop -> maar 1 waarde?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
Hallo mensen,

Voor mijn opleiding moet ik PHP weer oppakken. Hoewel ik hier vroeger aardig goed in was, merk ik wel dat e.e.a. is verzakt. Daarom vraag ik jullie hulp even.
Ik heb een array (agenda_dagen) met daarin drie waarden: Array ( [0] => 29 [1] => 27 [2] => 29 )
Nou heb ik de volgende code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
foreach ($agenda_dagen as $key => $theseday){         
    if ($theseday == $y + 1) {
    $hasevent = true;
    $id = $key;
              break 1;
     } else {
        $hasevent = false;
     }
}

Indien $y gelijk is aan 27, krijg ik 1 ($id=1) terug (zoals ik verwacht). Als $y echter 29 is, dan krijg ik 0 terug. ($id = 0) Echter, ik wil 0 en 2 terug krijgen. Hoe realiseer ik dit? Een array maken heb ik al geprobeerd op $id, maar dan nog vult hij alleen de array met 1 en 0, en niet 2..
Het is misschien basic, maar ook met de voorbeelden op php.net kan ik het niet vinden :/

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 29-11-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
Dit heeft weinig met PHP te maken, en ook weinig met de foreach loop. Je wilt namelijk een lijst van waarden terugkrijgen: daarvoor dien je dan ook bijvoorbeeld een array te gebruiken in plaats van een variabele die maar één waarde kan bevatten.

Wanneer je nu de waarde hebt gevonden, dan wordt de foreach loop afgebroken door de break, ook daar zal je een wijziging in moeten maken. Ik ga dit niet voorkauwen, want het is juist de bedoeling dat je het voor je opleiding zelf uitzoekt, maar de crux heb ik je gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kijk eens naar http://php.net/array_keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05
Yes dat zocht ik! ben eruit! Bedankt ;)