Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Hallo lui,

Heb uitgebreid gezocht naar een oplossing, maar ik kom hier maar niet uit. Thuis heb ik TweakDSL ADSL2+ internet, een modem: de ZyXel Prestige 2000 Series P2602R-61 en via een Airport Extreme hangen daar drie gebruikers aan. Heeft jaren perfect gewerkt, maar laatst heb ik een restart uitgevoerd (niks nieuws ingesteld, maar ik was bezig met het herorganiseren van de meterkast :P) en sindsdien knalt het internet er zomaar eens uit voor een paar minuten, om vervolgens weer te werken. De logs van het modem vertelden mij waarom:

"192.168.1.XX exceeds the max. number of session per host!"

Nu ik geen held ben met netwerken, heb ik me even ingelezen in dit fenomeen en de oplossingen die geboden worden zijn: het verhogen van het nummer van sessies per host of het aantal hosts dat gebruikt mag worden door torrent/p2p programma's verlagen.

Het eerste zou ik graag willen doen, maar zelfs de nieuwste ZyXel firmware voor mijn mode, laat het veranderen van de Max NAT/firewall sessions per host niet toe. Blijkbaar is het ook aan via telnet commands, maar gezien ik met Mac OS X 10.6 Snow Leopard werk, wordt dit ten strengste afgeraden..

Wat betreft het aanpassen van het aantal connecties in torrent/p2p programma's: ook zonder als ik deze programma's níet gebruik, vliegt mijn internet er om de zoveel minuten uit. Momenteel zit ik alleen met mijn eigen computer op het netwerk (de anderen staan uit) en surf ik alleen via mijn browser. Als ik maar genoeg websites heb openstaan, vliegt de verbinding er een tijdje uit en krijg ik een logbericht te zien in het ZyXel adminpanel.

Graag hulp, want internet is ellende op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Shit, de topictitel had nog de naam en het typenummer van de modem moeten bevatten. Zou een moderator dat er nog in kunnen zetten? |:(