Word 2011 verbergt extensie

Pagina: 1
Acties:

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Wanneer ik in Word 2011 een document wil opslaan, dan wordt er automatisch gekozen voor de optie om de extensie te verbergen.
Prima wanneer het iets voor mezelf is, maar de meeste mensen (Windows) kunnen hier dan weinig mee.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Word wél automatisch een bestand als $$$.doc opslaat?

Hieronder het Save as - scherm. Ik heb uiteraard al in de voorkeuren van Word zelf gekeken en gezocht maar kan geen oplossing vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Schermafbeelding2010-11-29om150105.png

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij is dat geen enkel probleem voor mensen op een Windows PC? Ik sla het altijd zo op en heb (daar) nog nooit klachten (over) gehad.

• TimmieN
Ja, nou ik dus wel! :9

Ligt waarschijnlijk eerder aan het computerkennis niveau van de mensen waar ik mee mail, maar onhandig is het wel.
Dan bellen ze weer: kan het niet openen.

Vind daarbij ook gewoon dat het moet kunnen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Is dat een Word issue of een Mac issue ?

Abort, Retry, Quake ???

• TimmieN
Een Word for Mac issue.

Het lijkt me hier wel op z'n plaats aangezien het software is die specifiek op een Mac draait en we hier toch in het Macs & Software hoekje zitten.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025

JohnVanZetten

Man on the run!

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Ik denk niet dat dat is wat er bedoeld wordt. Er zijn ook programma's die geen extensie nodig hebben. Van oorsprong deed een Mac niet aan extensies, dat was voor DOS (en Windows wat daarvan afgeleid is). Het bestandstype zat bij een Mac in de header van het bestand. Photoshop ondersteunt deze techniek nog steeds, en mogelijk dat Word het ook ondersteunt. Dan kan het zijn dat Word een document helemaal zonder extensie opslaat, ook zonder verborgen extensie. Maar dat kun je ook in dat info venster zien, want daar staat de volledige bestandsnaam.

Hier stond achterhaalde informatie…

• TimmieN
^^ klopt. Dat is wat ik bedoel.

Als ik dat vinkje weghaal uit het screenshot hierboven, dan komt er wél .doc te staan. Dus het kan wel.

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01 11:06
TimmieN schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:14:
^^ klopt. Dat is wat ik bedoel.

Als ik dat vinkje weghaal uit het screenshot hierboven, dan komt er wél .doc te staan. Dus het kan wel.
Wat is het probleem dan nog?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dat hij dat vinkje standaard uit wil hebben staan.

Vandaar mijn vraag of het een mac of een word issue is.
Als het aan word ligt, zou je daar een optie voor moeten hebben binnen word.
Als het aan de mac ligt zou je het binnen het os moeten kunnen fixen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

ik begrijp er niks van...... Ik heb dat helemaal niet(?)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 23:29 ]

• TimmieN
aZuL2001 schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:40:
Dat hij dat vinkje standaard uit wil hebben staan.

Vandaar mijn vraag of het een mac of een word issue is.
Klopt, dat vinkje wil ik idd standaard weg hebben. Moet te doen zijn lijkt me, kan alleen de juiste instelling / voorkeur nergens vinden.

Het lijkt mij een Word-issue aangezien het in dat programma aangepast dient te worden.

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb hetzelfde aan de hand en ben uiteraard ook benieuwd naar een oplossing.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

Japie.G

Colour Classic

hier klopt niets van.

Dat 'Hide Extension' ding is gewoon puur voor onder OSX volgens mij. Of je hem nou aan of uit zet, word maakt er xxx.doc van, of wat je dan ook maar aangeeft in het 'Format: balkje'. Als je je document hebt opgeslagen moet je maar eens kijken met de rechtermuisknop en dan kiezen voor 'toon info'. Hij geeft dan gewoon xxx.doc weer, ondanks dat je .doc niet ziet onder osx. Als ik zo'n document mail naar iemand onder windows ziet die persoon ook gewoon xxx.doc. Ik snap dus het punt niet helemaal!
joepert schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:00:
Heb hetzelfde aan de hand en ben uiteraard ook benieuwd naar een oplossing.
Voor zover ik het zie is er dus helemaal geen probleem :?

Misschien heb je een docx document gestuurd naar iemand die een word versie van voor het .docx tijdperk heeft. Dan krijg je wel gedonder met hoe het bestand te openen.

EDIT: Voorbeeldje van een bestand opgeslagen met vinkje 'Hide Extension' aan, in formaat .doc"

Afbeeldingslocatie: http://www.jaapgreve.nl/los/dump.png

Hier te zien, het document is wel degelijk .doc en het hide extension vinkje is door word aangezet in deze file. Bij emailen naar iemand anders is het document weer gewoon .doc! (Getest middels mailen via Gmail). Is het misschien ook mogelijk dat je email programma die extensie er af knipt?

[ Voor 33% gewijzigd door Japie.G op 30-11-2010 11:21 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• TimmieN
Het klopt heus wel wat je zegt, maar toch wil ik dat Word doet wat ík wil. Niet hoe Word het wilt.

Als ik in Powerpoint kijk, gaat het wel automatisch goed. Dus het kan wel. Dan moet het ook in Word kunnen lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Schermafbeelding2010-11-30om111656.png

Edit: ik heb hiervoor dus niet handmatig dat vakje moeten uitvinken.

[ Voor 9% gewijzigd door TimmieN op 30-11-2010 11:22 ]

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
1: open een blanco pagina.
2: save as word template (dotx)
3: verwijder vinkje Hide extension.
4: geef de template een naam (bv show extension)
5: save file in My Templates.

kies vervolgens New from template, en kies de template die je hebt gemaakt.
standaard zal nu Hide extension niet aangevinkt zijn.
deze template kun je dan altijd gebruiken voor documenten waar je een extensie wil tonen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Japie.G schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:12:
hier klopt niets van.

Dat 'Hide Extension' ding is gewoon puur voor onder OSX volgens mij. Of je hem nou aan of uit zet, word maakt er xxx.doc van, of wat je dan ook maar aangeeft in het 'Format: balkje'. Als je je document hebt opgeslagen moet je maar eens kijken met de rechtermuisknop en dan kiezen voor 'toon info'. Hij geeft dan gewoon xxx.doc weer, ondanks dat je .doc niet ziet onder osx. Als ik zo'n document mail naar iemand onder windows ziet die persoon ook gewoon xxx.doc. Ik snap dus het punt niet helemaal!

[...]

Voor zover ik het zie is er dus helemaal geen probleem :?

Misschien heb je een docx document gestuurd naar iemand die een word versie van voor het .docx tijdperk heeft. Dan krijg je wel gedonder met hoe het bestand te openen.

EDIT: Voorbeeldje van een bestand opgeslagen met vinkje 'Hide Extension' aan, in formaat .doc"

[afbeelding]

Hier te zien, het document is wel degelijk .doc en het hide extension vinkje is door word aangezet in deze file. Bij emailen naar iemand anders is het document weer gewoon .doc! (Getest middels mailen via Gmail). Is het misschien ook mogelijk dat je email programma die extensie er af knipt?
Ik heb natuurlijk een en ander getest.
Als ik een document met het hide extension vakje aangevinkt opsla als word 97-2004 document en mail naar bijvoorbeeld mijn werk en ik probeer het bestand daar met word 2003 te openen (windows PC), krijg ik een error (zo'n scherm waarin je moet kiezen in welke indeling je het bestand wil openen). Dat gebeurt ook als ik het bestand opsla op een usb-stick en daarmee het document wil openen op mijn werk.
Ik zie inderdaad wel dat het bestand gewoon .doc als bestandsnaam heeft. Als ik het bestand dan op mijn werk de extensie .docx geef, lust mijn word 2003 op mijn werk het ineens wel (ik heb die converter geinstalleerd waarmee je ook docx kunt lezen in word 2003).
Als ik het bestand opsla of mail zonder vinkje, heb ik geen problemen.

• TimmieN
Bedankt voor het meedenken!

Ga er vanavond verder naar kijken.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

Japie.G

Colour Classic

joepert schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:50:
[...]

Ik heb natuurlijk een en ander getest.
Als ik een document met het hide extension vakje aangevinkt opsla als word 97-2004 document en mail naar bijvoorbeeld mijn werk en ik probeer het bestand daar met word 2003 te openen (windows PC), krijg ik een error (zo'n scherm waarin je moet kiezen in welke indeling je het bestand wil openen). Dat gebeurt ook als ik het bestand opsla op een usb-stick en daarmee het document wil openen op mijn werk.
Ik zie inderdaad wel dat het bestand gewoon .doc als bestandsnaam heeft. Als ik het bestand dan op mijn werk de extensie .docx geef, lust mijn word 2003 op mijn werk het ineens wel (ik heb die converter geinstalleerd waarmee je ook docx kunt lezen in word 2003).
Als ik het bestand opsla of mail zonder vinkje, heb ik geen problemen.
Dat is raar zeg! Als ik exact hetzelfde doe heb ik geen probleem! Nouja, rariteitenkabinet dit 8) _/-\o_

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• TimmieN
Heb ondertussen het een en ander kunnen testen met een Windows PC op het werk.

Windows XP icm Word 2003 lijkt geen onderscheid te maken tussen een bestand opgeslagen met of zonder het hierboven besproken vinkje.
Goed om te weten dus. De eerder genoemde problemen wijt ik dan maar aan onkunde / toevalligheid aan de ontvangende kant.
Pagina: 1