Clevo M860TU dood na mislukte bios flash!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman321
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 17:20
Hallo beste mede-tweakers,

Ik ben in het bezit van een Clevo M860TU laptop.
Omdat de HDMI poort niet goed werkte (Werd niet herkend) En ik alles al geprobeerd had. Heb ik geprobeerd te EC en de KBC bios te flashen.
De KBC ging prima, maar bij het EC flashen leek ook alles goed te gaan.
Totdat hij niet meer reageerde, prima dus ik heb hem 2 uur aan laten staan in de hoop dat hij nog zou reageren, niet dus... :(
Nu wil de laptop helemaal niet meer aan (Reageert helemaal nergens op, ook niet op de adapter)
Normaal moet er dan een lampje gaan branden.

Enig idee hoe ik dit moet gaan aanpakken? Ik ken een bedrijf in nederland welke deze chips kan flashen. (Dan moeten ze losgesoldeerd worden)

Wie kan me helpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Ik heb een M570U en ben eigenlijk ook voornemens om de Bios te updaten.
Ik heb BIOS rev. 1.00.04 KBC/EC REv. 1.00.04 draaien

Ik heb van de Clevo Duitsland de laatste versie ontvangen (1.01.06, ES bios 1.06)
omdat ik een CMOS foutmelding (Error 0271) krijg omdat de date and time settings niet correct zijn.
en Warning 0251 System CMOS checksum bad, default configuration used.

De CMOS battery C2032 had ik reeds vervangen nadat ik ook de battery pack zelf had vervangen maar dit niet bleek te helpen. Blijf dus met deze opstart fout zitten welke ik wel kan wegzetten door de tijd etc opnieuw in te stellen of door te gaan met de verkeerde datum en tijd.

Dus dit zet me weer aan het denken of ik dit updaten wel wil... want dood is dan volgens mij echt dood en is een evt. nieuw MB waarschijnlijk nodig ...welk BIOS versie had je zelf? en welke zou je er op zetten?

Zijn er mensen met ervaringen met Bios updaten bij Clevo's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
iemand een idee?

zie ook deze topic.
Co_2J in "Cmos/Bios probleem foute date and time w..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53
Co_2J schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:19:
Ik heb een M570U en ben eigenlijk ook voornemens om de Bios te updaten.
Ik heb BIOS rev. 1.00.04 KBC/EC REv. 1.00.04 draaien

Ik heb van de Clevo Duitsland de laatste versie ontvangen (1.01.06, ES bios 1.06)
omdat ik een CMOS foutmelding (Error 0271) krijg omdat de date and time settings niet correct zijn.
en Warning 0251 System CMOS checksum bad, default configuration used.

De CMOS battery C2032 had ik reeds vervangen nadat ik ook de battery pack zelf had vervangen maar dit niet bleek te helpen. Blijf dus met deze opstart fout zitten welke ik wel kan wegzetten door de tijd etc opnieuw in te stellen of door te gaan met de verkeerde datum en tijd.

Dus dit zet me weer aan het denken of ik dit updaten wel wil... want dood is dan volgens mij echt dood en is een evt. nieuw MB waarschijnlijk nodig ...welk BIOS versie had je zelf? en welke zou je er op zetten?

Zijn er mensen met ervaringen met Bios updaten bij Clevo's ?
Dit topic is al een tijdje rustig, maar toch wil ik hierop reageren. Ik bezit een Clevo (XXODD) M760TU. Ik krijg dezelfde foutmeldingen bij het opstarten van de laptop. Is het jou gelukt om het probleem te verhelpen, bijvoorbeeld via het updaten van de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Nee bij mij is dit nooit meer goed gekomen. Had het de laatste jaren maar geaccepteerd en heb nooit de adapter meer van de laptop afgehaald...
als ik dit wel deed dan moest ik in de Bios de tijd weer goed zetten want deze stond toen weer op 2006.

Na verloop van tijd was ook het beeldscherm scharnier afgebroken en kon de klep niet meer dicht en om de zaak dan meer helemaal om zeep te helpen ging de videokaart de laatste maand ook softwarematig kaduuk. Ik kreeg allemaal rare strepen op het beeld en hij sloeg op zwart, Toen heb ik daar ook nog wat weken geprobeerd de video drivers te updaten... maar helaas... complete re-instal van het OS heeft ook nooit meer geholpen...
ik heb 'm "afgeschreven" en staat nu werkeloos op zolder stof te vangen.

Heb inmiddels een HD adapter gekocht waar ik de 2,5" interne HD in kan overzetten om eea nog wat veilig te stellen maar daarmee is deze Clevo dan ook wel echt afgeschreven na 7-8 jaar.

Dus ik heb weinig hoop voor je. Toch succes met een evt. update proces.