Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zen Cart - Gebruikers worden na 1 handeling uitgelogd

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 20:56
Beste allemaal,

Op mijn werk gebruiken we een website op basis van Drupal met daarbij een webshop/bestel gedeelte voor dealers op basis van Zen Cart. Sinds de introductie van het systeem enkele weken terug, regent het klachten van onze dealers dat ze moeten blijven inloggen om dingen te bestellen.

Het volgende gebeurd als men MS Internet Explorer (diverse versies) gebruikt:
- Men kan normaal inloggen en alles lijkt te werken
- Als men naar de catalogus gaat, word men automatisch uitgelogd
- Als je iets besteld, moet je opnieuw inloggen. Hierna kun je wel gewoon de bestelling aanpassen
- Vanuit je winkelwagen kun je artikelen aanklikken en aanpassen (aantallen en opdruk veranderen)
- Als ik klik op "Mijn Account", word ik uitgelogd. Als ik inlog, ga ik wel netjes naar mijn account.

Kortom, iets gaat hier mis. Ik dacht eerst dat het met de sessie tijd te maken heeft, maar daar zit het niet in. En het vreemde is: in Firefox en Google Chrome werkt het wel gewoon. Maar dat is een oplossing die ik de (grotendeels computer-onervaren) dealers niet kan aanbieden.

Ik kan de oplossing niet vinden en heb even geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Zowel GoT-search als google boden me geen oplossingen of soortgelijke problemen. Ik hoop dat er hier iemand rond loopt met soortgelijke ervaringen en dat iemand een oplossing heeft.

Alvast bedankt voor jullie input en als er vragen zijn: stel ze gerust.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zuo het eens proberen bij Drupal; we hebben geen relevante code bij de hand, je plaatst geen code/gegevens als http-headers of andere zaken die van belang kunnen zijn en zo is het voor ons ook alleen maar koffiedik kijken. Daarbij zien we in een topicstart dus graag (zoals in onze Quickstart omschreven staat) wat je zelf al geprobeerd hebt. Heb je überhaupt eens de code er bij gepakt en gekeken wat het doet? Of gedebugged of...?
Alvast bedankt voor jullie input en als er vragen zijn: stel ze gerust.
Het idee is juist dat jij ons in een topicstart van zoveel mogelijk relevante informatie voorziet ;)

Ik zou eens beginnen 1 punt te pinpointen waar het reproduceerdbaar "mis" gaat elke keer en daar de relevante code bij te zoeken en met een firebug of wireshark te kijken wat er nou precies gebeurt op http niveau. Heb je zelf wat werk verricht en kun je ons voldoende informatie aanreiken waar we meer mee kunnen dan onze glazen bol erbij pakken dan zie ik graag een nieuw topic tegenmoet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 29-11-2010 14:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Middels DM ontvangen van kluyze:
Ik las het topic al toen het gesloten was maar ik heb misschien een tip voor de TS die ook interessant voor in het topic (indien andere mensen via de zoek functie op het topic komen)

IE en sessies deed me denken aan een 'feature' van IE waar ik in het verleden tegenaan gelopen ben, die een underscore in het (sub)domein niet toe laat en indien aanwezig dus geen sessie bij houd.
Deze 'feature' is te wijten (zo ver ik kan vinden) aan het feit dat alleen characters a-z, A-Z, 0-9 en - (hyphen) mogen voorkomen in de domeinnaam.

Ik dacht dat dit misschien interessant kan zijn voor in het topic. Maar misschien heeft het probleem een heel andere oorzaak natuurlijk.
En hoewel niet getest of gechecked; ik heb wat 'bewijs' gevonden dat deze bewering lijkt te staven:
http://www.jonhartmann.co...omains-with-an-Underscore
http://stackoverflow.com/...-subdomain-cookie-problem

Dus weer wat geleerd d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 30-11-2010 23:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.