Als ik de internal cache van mijn AMD-K6-III uitzet, kan ik dan net zo vet overklokken als die cacheloze Celerons?
Misschien wel, maar de prestaties zakken ook gelijk als een baksteen zonder chache...
(waarschijnlijk niet, AMD k6'en zijn nu eenmaal niet erg goed overklokbaar)
(waarschijnlijk niet, AMD k6'en zijn nu eenmaal niet erg goed overklokbaar)
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Ik heb ook diverse verhalen gelezen over de cache, dat ie de warmte niet kan hebben, en als je hem uit kan zetten, de CPU wel makkelijker stabiel blijft, maar je moet je inderdaad afvragen waar je mee bezig bent, want een cache die op de zelfde snelheid loopt als de CPU maakt het gehele proces juist sneller!
Hmm ik heb het geprobeerd ik kan nog steeds niet hoger komen dan 532MHz
Verwijderd
Nu wel, maar de 266 en de 300(niet A) hadden geen cache.
K6-3 heeft gewoon een slecht oc-bare core.
Helaas
K6-3 heeft gewoon een slecht oc-bare core.
Helaas
Verwijderd
Klopt helemaal, er zijn van die ukkels zoals Sharky (Extreme) die beweren dat de slechte overklokbaarheid van de K6-3 komt door de on-die cache, maar als je die uitschakelt ging het bij mij ook niet beter dus dat soort gasten kletsen gewoon uit hun nek.
Meestal ligt het gewoon aan de core, maar ik zou zeggen, probeer het gewoon even.
Ik heb ooit een overgeklokte Celeron nog eens een heel stuk hoger gekregen door de L2-cache uit te zetten, dus afhankelijk van de processor kan het wel veel uitmaken.
P.S. Dat was bedoeld om m'n d.net koe sneller te laten draaien, die heeft namelijk geen last van een uitgeschakelde L2-cache;
voor gamen is het niet zo'n handige actie...
Meestal ligt het gewoon aan de core, maar ik zou zeggen, probeer het gewoon even.
Ik heb ooit een overgeklokte Celeron nog eens een heel stuk hoger gekregen door de L2-cache uit te zetten, dus afhankelijk van de processor kan het wel veel uitmaken.
P.S. Dat was bedoeld om m'n d.net koe sneller te laten draaien, die heeft namelijk geen last van een uitgeschakelde L2-cache;
voor gamen is het niet zo'n handige actie...
Pagina: 1