Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Waarom denk je dat er op de productieomgeving een andere impact te verwachten is 
Als je test/acceptatieomgeving gelijk is aan de productieomgeinv (wat hij toch wel enigzins moet zijn) dan kan je de testresultaten toch wel vertalen?
Als je test/acceptatieomgeving gelijk is aan de productieomgeinv (wat hij toch wel enigzins moet zijn) dan kan je de testresultaten toch wel vertalen?
Ik denk dat dit een andere discussie is, maar in de ideale situatie is het inderdaad zo dat T & A omgevingen gelijk zijn aan de productie. Helaas is dat bij ons op dit moment economisch niet haalbaar, al ben ik wel met je eens dat dat het beste zou zijn.Equator schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:21:
Ik ben dus meer even benieuwd of er een wezenlijk performance verlies is bij het draaien van de agent.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Wat ik bedoel is dat wanneer dit 'wezenlijk performance verlies' optreedt in je testomgeving, dit ook optreedt in je productieomgeving.
Of dit verlies al dan niet substantieel is zal onder andere te maken hebben met je hardware.
Dus waarom test je niet in je testomgeving. Definieer een baseline bij 'normaal' gebruik, en kijk wat de impact is van het draaien van deze agent.
Of dit verlies al dan niet substantieel is zal onder andere te maken hebben met je hardware.
Dus waarom test je niet in je testomgeving. Definieer een baseline bij 'normaal' gebruik, en kijk wat de impact is van het draaien van deze agent.
Wat voor monitoring ga je doen ?
Je spreekt van een agent, welke agent ?
Wat ga je monitoren ?
Als je gewoon pull doet, dan gaat dat wel dik meevallen.
MySQL houdt ook zelf performance counters bij die je kan uitlezen.
Dat valt allemaal héél goed mee.
Je spreekt van een agent, welke agent ?
Wat ga je monitoren ?
Als je gewoon pull doet, dan gaat dat wel dik meevallen.
MySQL houdt ook zelf performance counters bij die je kan uitlezen.
Dat valt allemaal héél goed mee.
[ Voor 7% gewijzigd door Predator op 29-11-2010 16:58 ]