Toon posts:

[MYSQL] Performance impact MySQL Enterprise Monitor agent

Pagina: 1
Acties:

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mijn huidige werkgever zijn we van plan om MySQL Enterprise te implementeren op de o.a. productie omgeving. Met name de monitoring zal voor ons belangrijk zijn.

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben (op professioneel niveau). Het gaat mij dan met name om de performance impact van de agent op de servers. Op de development omgeving is het niet zo'n issue, maar het is wel prettig om van te voren een idee te hebben wat de productie omgeving gaat doen.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:49

Equator

Crew Council

#whisky

Waarom denk je dat er op de productieomgeving een andere impact te verwachten is :?

Als je test/acceptatieomgeving gelijk is aan de productieomgeinv (wat hij toch wel enigzins moet zijn) dan kan je de testresultaten toch wel vertalen?

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Equator schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:21:
Als je test/acceptatieomgeving gelijk is aan de productieomgeinv (wat hij toch wel enigzins moet zijn) dan kan je de testresultaten toch wel vertalen?
Ik denk dat dit een andere discussie is, maar in de ideale situatie is het inderdaad zo dat T & A omgevingen gelijk zijn aan de productie. Helaas is dat bij ons op dit moment economisch niet haalbaar, al ben ik wel met je eens dat dat het beste zou zijn.

Ik ben dus meer even benieuwd of er een wezenlijk performance verlies is bij het draaien van de agent.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:49

Equator

Crew Council

#whisky

Wat ik bedoel is dat wanneer dit 'wezenlijk performance verlies' optreedt in je testomgeving, dit ook optreedt in je productieomgeving.
Of dit verlies al dan niet substantieel is zal onder andere te maken hebben met je hardware.

Dus waarom test je niet in je testomgeving. Definieer een baseline bij 'normaal' gebruik, en kijk wat de impact is van het draaien van deze agent.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49

Predator

Suffers from split brain

Wat voor monitoring ga je doen ?
Je spreekt van een agent, welke agent ?
Wat ga je monitoren ?

Als je gewoon pull doet, dan gaat dat wel dik meevallen.
MySQL houdt ook zelf performance counters bij die je kan uitlezen.
Dat valt allemaal héél goed mee.

[Voor 7% gewijzigd door Predator op 29-11-2010 16:58]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee