Powerline Adapters

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30
Ik wil een paar powerline adapters kopen, om de drie televisies beneden en boven te voorzien van IPTV. Nu is er in de grote test van maart 2010 van HWI naar voren gekomen dat het niets uitmaakt welke je koopt, omdat ze allemaal dezelfde chipset bevatten.

Nu is de vraag: is dat anno november 2010 nog steeds zo? Heeft de komst van de Gigabit adapters nog wat uitgemaakt? Anders koop ik mooi die TP-Link dingen, lekker goedkoop :)

offtopic:
Er is niet echt een centraal powerline adapter topic, is dat nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben blijven steken bij de Homeplug AV adapters, die hadden inderdaad bijna allemaal dezelfde chipset op een paar na. Die nieuwere chipset presteerde over het algemeen wel wat beter. Uit testen bleek echter wel dat appraten van verschillende fabrikanten toch niet altijd soepel samenwerkten, ondanks dat ze dezelfde chipset hadden. Ik zou echter gewoon voor de goedkoopste gaan, ik heb zelf toendertijd Netgear adapters gekocht in de hoop op betere support (in de vorm van Mac OS X software), maar de software die erbij zat was rampzalig slecht.

Het bevalt overigens verder wel prima, prestaties zijn beslist beter dan Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Klopt, geen topic nog. Echter, als je even wacht dan is er de 500Mbps variant van Netgear of Devolo.
Bij Conrad heb ik deze al in pre-order staan. (xavb5501). De eerste 500Mbps adapter zijn al uit.
De zgn. 1Gb versie heeft nogal wisselende recensies en tja Belkin.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Bigs schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:47:
Ik ben blijven steken bij de Homeplug AV adapters, die hadden inderdaad bijna allemaal dezelfde chipset op een paar na. Die nieuwere chipset presteerde over het algemeen wel wat beter. Uit testen bleek echter wel dat appraten van verschillende fabrikanten toch niet altijd soepel samenwerkten, ondanks dat ze dezelfde chipset hadden. Ik zou echter gewoon voor de goedkoopste gaan, ik heb zelf toendertijd Netgear adapters gekocht in de hoop op betere support (in de vorm van Mac OS X software), maar de software die erbij zat was rampzalig slecht.

Het bevalt overigens verder wel prima, prestaties zijn beslist beter dan Wi-Fi.
Wat ik me nog wel afvraag: Kan je je powerline ook aansluiten aan een switch? En dan zo andere apparaten aansluiten (bijv pcha110 en ps3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wvkreg schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:55:
[...]

Wat ik me nog wel afvraag: Kan je je powerline ook aansluiten aan een switch? En dan zo andere apparaten aansluiten (bijv pcha110 en ps3)?
Ja, dat gaat prima. In elk geval met de Eminent Ethernet over Power dingen die ik heb. Het geeft wel wat extra latency in je netwerk, maar over het algemeen maakt dat niet zo heel gek veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
wvkreg schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:51:
Klopt, geen topic nog. Echter, als je even wacht dan is er de 500Mbps variant van Netgear of Devolo.
Bij Conrad heb ik deze al in pre-order staan. (xavb5501). De eerste 500Mbps adapter zijn al uit.
De zgn. 1Gb versie heeft nogal wisselende recensies en tja Belkin.....
Er is ondertussen ook een MSI variant die 1Gbit is, maar nog geen review te vinden. Maar goed, heb ook geen tijd om te wachten want donderdag komen ze de glasvezel (en dus de IPTV) opleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door MeltedForest op 29-11-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Antwoord van Netgear:

Op dit moment verwacht ik inderdaad dat de XAVB5501 begin Januari binnen gaat komen. Wat ook gaat binnenkomen is de GS605AV dit is de GS605 met daarin een powerline modulle.

Met vriendelijke groet,

NETGEAR

btw: die msi is net zo 1Gbit als de Belkin. Fast Ethernet ? :-)

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 29-11-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
Ik koop eerst wel de 200mbit adapters, het gaat vooralsnog alleen om het doorgeven van IPTV signaal dus dan is het nut van een gigabit adapter ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
En alles binnen en gelukt / tevreden? Kun je wat data / resultaten posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Heb al verschillende merken van poweradapters gezien bij kennisen en familie.
Kan je wel zeggen dat Devolo's wel beter zijn.
Hebben een reele hogere doorvoersnelheid en beter signaal op langere afstanden dan andere merken.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Uit de Hardware info test bleek juist dat ze allemaal vrijwel identiek zijn, kwestie van paar procenten verschil.

http://nl.hardware.info/r...est-32-powerline-adapters

Ik wacht nog op de 500Mbps Netgear XAVB5501, in preorder bij Conrad, 2e week januari komt hij binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
wvkreg schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:17:
En alles binnen en gelukt / tevreden? Kun je wat data / resultaten posten?
Ja ik heb ze binnen, ik gebruik er nu 4 om 3 TV's te voorzien van SD IPTV signaal (volgens mij is dat 4-8mbit bandbreedte, dus niet zo veel). Nog geen haperingen e.d. in het beeld gehad, dus voor het gebruik van TV ben ik gebruiken. Ik zal als ik tijd heb nog eens wat tests doen met computers om de doorvoersnelheid te meten. Zijn hier nog goede bench programma's voor die ik kan gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door MeltedForest op 06-12-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Iperf
NetIO
Pagina: 1