Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MugiSNK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
Hallo Tweakers,

Dit kan eens makkelijk een noob vraag zijn, maarja.
Is er enig verschil tussen de MSI R5570 HD en de Sapphire Radeon HD5570? Waarom is de MSI R5570 HD uberhaupt duurder dan de Sapphire versie?

Weet iemand ook of je bij de MSI versie de low-profile brackets krijgt? Bij de Sapphire wel, volgens de productpagina op de Azerty webshop.

EDIT
Ik zit op het moment op school dus verwacht geen reactie van mij na 14:00 uur

[ Voor 13% gewijzigd door MugiSNK op 29-11-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over welke kaarten heb je het precies? Als de hoeveelheid geheugen verschilt dan kan daar natuurlijk een prijsverschil inzitten. Zoek de specs eens op en leg ze naast elkaar. Als daar al verschil inzit dan is het vrij gemakkelijk aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MugiSNK
Terw_Dan schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:57:
Over welke kaarten heb je het precies? Als de hoeveelheid geheugen verschilt dan kan daar natuurlijk een prijsverschil inzitten. Zoek de specs eens op en leg ze naast elkaar. Als daar al verschil inzit dan is het vrij gemakkelijk aan te wijzen.
Thanks voor de reactie,

De MSI R5570 HDMI 1G DDR3
http://global.msi.eu/inde...no=&cat3_no=&prod_no=2007

en de Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI
http://www.sapphiretech.c.../?leg=&psn=000101&pid=317

Heb nu helaas geen tijd meer om de specs uitgebreid te posten, ik kom er later wel op terug. Ik ben weer rond 3 uur thuis.

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MugiSNK
Terw_Dan schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:57:
Ik heb de twee tabellen naast elkaar gehouden. Zover ik zie heeft de MSI R5570 HDMI MD1G OpenGL 3.2 en DirectX 11, en de Sapphire HD5570 staat er alleen DirectX 11

Heeft dit te maken met de prijs?

Het gaat me ook over de laag-profiel beugels, die ik nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Als ik ze beide zo zie zit het verschil hem in de soort koeler wat er op zit en het merk. Het geheugen van de Sapphire draait ook iets sneller, zo'n 200MHz.

Beide ondersteunen DirectX 11 en OpenGL 3.2, dat zijn nl specs van de GPU en die is op beide hetzelfde.

EDIT:
Overigens volgens de pricewatch heeft de MSI alleen maar ondersteuning voor OpenGl 3.1. wat mij verbaast.

[ Voor 31% gewijzigd door itsalwaysme op 29-11-2010 15:11 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:12

D4NG3R

kiwi

:)

De MSI kaart is de graagste van de 2 (Geheugen klokt op 1.6GHz, terwijl dat van de Sapphire kaart op 1.,8Ghz klokt), qua koeling zal het gelijk blijven.

Het is maar net hoe duur de fabrikant het verkoopt ;)
De MSI kaart is daarnaast slecht leverbaar (Wat meestal duid op een slechte vooraad, wat weer de prijs beinvloed).

Gewoon voor de sapphire kaart gaan, allebij hebben 1GB DDR3 geheugen, en allebij hebben ze waarschijnlijk gelijke koelprestaties. De sapphire is het goedkoopst, dus haal je die.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MugiSNK
D4NG3R schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:12:
De MSI kaart is de graagste van de 2 (Geheugen klokt op 1.6GHz, terwijl dat van de Sapphire kaart op 1.,8Ghz klokt), qua koeling zal het gelijk blijven.

Het is maar net hoe duur de fabrikant het verkoopt ;)
De MSI kaart is daarnaast slecht leverbaar (Wat meestal duid op een slechte vooraad, wat weer de prijs beinvloed).

Gewoon voor de sapphire kaart gaan, allebij hebben 1GB DDR3 geheugen, en allebij hebben ze waarschijnlijk gelijke koelprestaties. De sapphire is het goedkoopst, dus haal je die.
Bedankt, dit heeft me enorm geholpen.
Ik bestel 'm zodra ik het geld heb :D
Pagina: 1