XBOX360 -> XBOX360 Slim: harddisk overzetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb een nieuwe XBOX360 Slim (4 GB) gekocht en wil graag mijn oude originele XBOX360 harde schijf (60 GB) overzetten naar de Slim. Dit kan eenvoudig door de harddisk uit de behuizing te halen en 'm aan te sluiten op de aanwezige SATA aansluiting in de Slim. Dat werkt prima, maar echt stevig zit het dan niet.

Daarom mijn vraag, is deze al ergens in Nederland verkrijgbaar?

http://www.excheap.com/product_info.php?products_id=4332

Ik heb al flink gezocht, maar kan 'm helaas nog nergens vinden. En om 'm nu helemaal in Hong Kong te gaan bestellen...

[ Voor 13% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 29-11-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog niet in Nederland gevonden maar hier kan hem gratis laten verzenden. Er zit dan alleen wel 2 tot 3 weken verzenden bij! En het komt dan ook wel uit China...

Verder goede ervaring daar, heb al verschillende dingen gekocht voor de xdoos.

Edit, ik zie nu dat er nog €1,- verzenden bij komt, is nieuw voor me..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Maar eens besteld dan. Voor omgerekend 10 euro kan ik dat risico wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Je weet dat je je garantie dan niet meer geld he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Garantie is voor watjes, maar dat gezegd, dat is een XB ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik heb pas een 250GB schijf gekocht voor de oude 360 voor 50 euro.
Deze gaat ook uit de behuizing. Het enige waar ik mee zit is hoe kun je controleren dat de schijf gewoon goed is? Ik heb toen ik mijn eerst 360 kocht ook een DOA schijf gehad namelijk.
Dan is garantie wel weer handig.

Ikzelf heb de behuizing (welke je dicht kan klikken) besteld bij Deal-extreme. Hij staat nog steeds op wachten op leverancier. Dus duurt nog wel even voordat die hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Arunia schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:36:
Ik heb pas een 250GB schijf gekocht voor de oude 360 voor 50 euro.
Deze gaat ook uit de behuizing. Het enige waar ik mee zit is hoe kun je controleren dat de schijf gewoon goed is? Ik heb toen ik mijn eerst 360 kocht ook een DOA schijf gehad namelijk.
Dan is garantie wel weer handig.

Ikzelf heb de behuizing (welke je dicht kan klikken) besteld bij Deal-extreme. Hij staat nog steeds op wachten op leverancier. Dus duurt nog wel even voordat die hier is.
Gewoon aan een SATA poort van een PC hangen, checken of hij opspint, controleren op SMART errors en dan nog even met een drive fitness tool van de HDD fabrikant checken of de schijf helemaal in orde is?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Hij krijgt geen drive letter. Even kijken van welk merk die is. Wellicht dat jouw ideeën toch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
Rockvee2 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:32:
Je weet dat je je garantie dan niet meer geld he ;)
Ik vraag me dat af. Stel de XBOX raakt defect en ik ga er zonder de harddisk mee terug naar de winkel. Wie kan er dan zien dat ik er de harde schijf van m'n oude XBOX op aangesloten heb gehad? Bovendien gaat het ook nog eens om een originele schijf van Microsoft.

Eigenlijk vind ik het schandalig dat Microsoft niet zelf dergelijke behuizingen verkoopt. Hoeveel mensen zullen er niet zijn die al een originele harddisk afkomstig van hun oude XBOX hebben? Die worden nu allemaal gedwongen nog een keer zo'n schijf te kopen en dat alleen omdat de oude niet past cq. niet passend te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Die schijf valt dan toch onder de garantie van de oude Xbox?
Dus als je hem er uit trekt is de nieuwe Xbox in originele staat en moet je die gewoon terug kunnen brengen. Het plaatsen van een harddisk mag gewoon, dus daardoor verloopt je garantie niet. MS verkoopt ze zelf en geeft je toegang via een zeer gemakkelijk te openen luikje.
Arunia schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 06:46:
Hij krijgt geen drive letter. Even kijken van welk merk die is. Wellicht dat jouw ideeën toch werken.
Dat kan wel eens kloppen ja. Een Xbox harddisk staat geen normale FAT of NTFS partitie op volgens mij. Windows kan hem dus inderdaad niet lezen.
Maar SMART errors checken en een fitness test doen heb je geen driveletter voor nodig. Zolang de BIOS het ding maar herkent.

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 30-11-2010 11:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
McKaamos schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:33:
Die schijf valt dan toch onder de garantie van de oude Xbox?
Precies! Alleen verloopt die garantie in februari volgend jaar. Hopen dat ie het wat langer volhoudt dus. En anders kan ik dan alsnog een nieuwe schijf kopen.

EDIT: oh wacht, bij het verwijderen van de harde schijf uit de behuizing moet ik een zegeltje verbreken. De garantie op de schijf vervalt dus wel... ach ja, dat is dan drie maandjes eerder. Daar kan ik wel mee leven.

[ Voor 24% gewijzigd door Real_MaRsMaN op 30-11-2010 11:38 ]

Pagina: 1