Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193745

Topicstarter
Eerste paar dagen kunnen spelen met de Parrot AR Drone, wat mij betreft geweldig (maar prijzig) stukje techniek.
Ik kwam zelf wel wat probleempjes tegen:
  • Op totaal onvoorspelbare momenten valt de besturing weg en smeert de Drone 'm. Het kan niet het bereik zijn, want het was maar op een paar meter afstand. Ik vermoed dat het grote aantal Wifi spots in de buurt roet in het eten gooit maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
  • Ik heb de indoor hull overigens nu al flink beschadigd... op verschillende plaatsen is 'ie gebroken. Een beetje ducktape doet wonderen.
  • Ietwat terleurstellend vind ik de "speeltijd". Nog geen kwartier en dan maar weer laden. Toch maar een extra batterij of 2 bestellen. (Ook prijzig, weet iemand een adresje voor een kloon oid, iets meer dan 1.000mAh zou ook mooi zijn).
Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ziet er wel extreem cool uit, helaas zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:43
Daarnet op bestellen geklikt.
Met een beetje geluk wordt hij morgen of overmorgen geleverd.

Ik zal dan mijn ervaringen plaatsen.
Hopelijk heb ik niet het probleem van het wegvliegen dat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:43
Verlede dinsdag de ar drone ontvangen, DHL had wat problemen met het weer...
En door dat zelfde weer heb ik nog niet buiten durven vliegen.
Het testen heeft zich dus beperkt tot wat rond vliegen in mijn flat, die niet zo groot is met een laag plafond.

- besturing is nog niet weg gevallen (wel maar een half uurtje vliegtijd), alhoewel ik drie wifi netwerken zie die hier in de buurt zitten.
- De hull is nog heel, maar ik weet niet hoe jij gevlogen hebt :)
- De batterij, ja +/- 12 min is niet veel, ik heb er onmiddelijk een tweede bij besteld.

Ik hoop dat het hier binnen kort sneeuwvrij is zodat ik me een aan wat 'wildere' buiten vluchten met mijn drone kan wagen.

Voor meer ervaringen kan je hier terecht, bij de 'Pro´s' :P

http://www.rcgroups.com/f...read.php?t=1282893&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Werkt de software van Parrot op de Iphone ook in combinatie met de apple composite AV Cable, zodat je dus een tweede beeld van de camera op de Parrot op de tv kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 08:16
nu binnenkort de 2.0 uitkomt ga ik hem ook halen.
Hopelijk word hij snel leverbaar.

iemand al een keer de games gespeeld tegen een andere drone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 22:10
Ik heb de 2.0 versie in duitsland bij saturn.de besteld, ga hem maandag ophalen dus hij is wel gewoon leverbaar. Ik zelf woon er ongeveer 20 minuutjes vandaan dus dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 22:10
Heb vandaag mijn Ar.drone 2.0 opgehaald en tis een geweldig apparaat, alleen opladen duurde 2 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
Sinds gister heb ik de 2.0 ook binnen. Het opladen duurde even en het koste me een crash voordat ik erachter kwam dat in de freeflight app allebij de controls uit stonden.
Maar daarna werkte het goed en heb ik 2x ~15 minuten kunnen vliegen.
Binnenkort maar eens een extra batterij halen want 10-15 minuten is aan de korte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
Het moest een keer fout gaan.
Tandwieletje links voor is gebroken en gebogen.
Neuwe tandwielen besteld en voor de zekerheid een extra setje propellers voor het geval ik ze nodig heb.

Alles werkt nog wel maar wacht liever op vervangende onderdelen voordat ik hem weer echt de lucht in stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 15:41

MrG

Heb 'm ook gehaald bij gamesdiscounter. Leuk speelgoed voor de kids op vakantie :)
Batterijen heb ik er drie(!) van bij besteld want die gaan inderdaad hard leeg, aftermarket kun je ze ook vinden maar dan moet je weer een lader, voeding en de overige toeters en bellen gaan bedenken.

AR drone 2.0 is zeer leuk speelgoed maar je jaagt 'm gemakkelijk tegen de muur, zeker buiten kan het lastig sturen zijn met een beetje wind. De camera aan de onderzijde valt me tegen maar die voorop zit maakt wel haarscherpe beelden!

Besturing doe ik het liefst via de joypad modus op een iphone. Vliegen op de camera durf ik niet aan, zodra ik 'm uit het zicht kwijt ben ren ik er achteraan :)

Qua techniek vind ik het een zeer knap staaltje werk en de prijs/kwaliteit verhouding vind ik ook zeker niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30
zo dan wat een vette gadget! Kijk er ook serieus naar, was vroeger erg gek op RC cars maar dit is echt bruut.. Alleen hoe werkt het nou precies... vliegt hij alleen als er een wifi netwerk aanwezig is, of kan je echt overal ermee vliegen mits je iphone/ipad bij je hebt? En hoe ver kan hij vliegen, wat is het bereik?

Waar in NL kan je hem het beste bestellen? Ik schat dat je zo'n kleine 300 eur kwijt bent voor een vliegklare Drone 2.0?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55
Heb er inmiddels ook een paar weken een. Besteld bij amazon.de, maar inmiddels ligt ie hier ook gewoon bij de mediamarkt en saturn voor 300 euro. Ik moet zeggen dat de drone wel verslavend werkt, ik heb al kogellagers uit amerika besteld en gemonteerd (http://www.bocabearings.c...Name=&ModelName=&Feature=). Laat je niet naaien met 8 van die lagertjes voor 20 euro hier in nederland, ik heb er nu 20 voor 20 euro uit de vs, wat reserve is altijd handig met dat soort kleine onderdeeltjes. De maat is perfect, zit zelfs wat steviger.

Extra onderdelen zoals rotors, schroefjes, gereedschap en assen/tandwielen zijn ook binnen, en een nieuwe outdoor hull. Daarvoor is inmiddels ook de navy digital camo vinyl ontvangen uit amerika (http://www.metrorestyling...ge-Vinyl-p/camonavydg.htm), dus van het weekend zal de navy hull wel het daglicht zien.
Wil eigenlijk dit voorbeeld volgen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=B-JtmHsPSZ8&list=UU_jLd1G463R-vr_4-S2JK2w&index=2&feature=plcp] (vanaf 2:20)

Heb imiddels ook al 3 accu's, das wel het minimum denk ik. Volgende aanschaf wordt de macgyver mod, maar die zijn nergens op voorraad, tenzij ik die ook weer rechtstreeks uit de vs importeer..

Altijd leuk zo'n nieuwe hobby :) Wordt het niet eens tijd voor een tweakers vliegclub? Zaaltje afhuren en een paar van die race donuts kopen?

Overigens pas wel op met firmware 2.1.20, door een bug in de hoogtemeting wil de drone als ie wat hoger gaat en de wifi krijt raakt, nog wel eens als een speer omhoog vliegen. Aardig wat mensen zijn hem al zo kwijtgeraakt. Je kunt overigens downgraden naar 2.1.16, wat aangeraden wordt. De macgyver mod heeft een failsafe (drone landt als signaal wegvalt).

[ Voor 24% gewijzigd door CopyCatz op 06-07-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14

OMX2000

By any means necessary...

cypress3d schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:34:
zo dan wat een vette gadget! Kijk er ook serieus naar, was vroeger erg gek op RC cars maar dit is echt bruut.. Alleen hoe werkt het nou precies... vliegt hij alleen als er een wifi netwerk aanwezig is, of kan je echt overal ermee vliegen mits je iphone/ipad bij je hebt? En hoe ver kan hij vliegen, wat is het bereik?

Waar in NL kan je hem het beste bestellen? Ik schat dat je zo'n kleine 300 eur kwijt bent voor een vliegklare Drone 2.0?
Hij is nu 269 bij Wehkamp. Verleidelijk ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
aardig filmpje over de werking etc:
YouTube: Uitpakparty: Parrot AR.Drone 2.0

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 14:29
ik heb er ook 1, besturing valt regelmatig weg en ik kan de reden niet vinden.
Zo is hij bij mij ongeveer 10m naar beneden gevallen na een botsing met een boom.
Het kruis was gebroken, dus alles vernieuwd en nu doet ie het nog steeds niet. Nieuw moederbord mag ook niet baten. Vooralsnog ligt ie nog stof te vangen.....

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:21
Vandaag doet mijn parrot vreemd.
Hij laat alleen nog maar de rode motor ledjes zien en een groen main led.
Hij laat zich ook niet zien op mijn android, wel weer op de laptop, maar dan krijg ik geen verbinding.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 16:06
Na lang twijfelen of ik er een zou kopen bekijk ik vandaag de folder van Mediamarkt.

Blijkbaar staat de Parrot 2.0 in promotie vanaf 29/08 tot 5/9 voor slechts 199€ ipv 299€
Nu twijfel ik niet meer en woensdag ga ik er een halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Hoe hoog kan dit ding vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Vandaag geweest naar Mediamarkt.
Ze waren allemaal uitverkocht bij opening van de winkel vanmorgen.

Gelukkig kon ik er een reserveren en volgende week komen ze terug binnen.
En tot mijn verassing zit er ook nog een extra batterij bij twv 29,95
Dus in feite kost een drone 2.0 daar nu 170€

Dus voor wie twijfelde vlug naar Mediamarkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:55
Bij welke mediamarkt hebben ze deze te koop?

bedankt alvast
sn0w13 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:07:
Vandaag geweest naar Mediamarkt.
Ze waren allemaal uitverkocht bij opening van de winkel vanmorgen.

Gelukkig kon ik er een reserveren en volgende week komen ze terug binnen.
En tot mijn verassing zit er ook nog een extra batterij bij twv 29,95
Dus in feite kost een drone 2.0 daar nu 170€

Dus voor wie twijfelde vlug naar Mediamarkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Je krijgt er nu eentje bij een Call of Duty Black Ops II Care Package Edition, namelijk de MQ-27 Dragonfire Drone with Remote Control. Deze kan dus niet via de smartphone en er zit ook geen camera op maar qua prijs wel geinig als gadget denk ik. Kosten is 180,- inclusief extra's zoals het spel enzo.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
grotegok schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:55:
Bij welke mediamarkt hebben ze deze te koop?

bedankt alvast

[...]
Bij Mediamarkt (Saturn) Brugge in Belgie.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/drone.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

JK

Leuke prijs die 199 euro.... tempting... alleen denk dat ie na 3x vliegen in de kast beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 09:15
Ten eerste: Sorry voor de behoorlijke bump.

Ik heb nu zojuist ook een AR Drone besteld met 2 1500 MaH accu's en 4 setjes blades. Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden, bijvoorbeeld onderdelen die zo goed als gegarandeerd stuk gaan?`

Alvast bedankt!

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 13:32
Ik heb de Parrot AR.Drone nu een paar dagen. Vliegen ging goed, en gisteren was er eindelijk weinig wind dus ging ik hem buiten proberen. Eerst een goede vlucht gemaakt met een usb-stick voor het filmen. Toen ik voor de tweede keer wilde opstijgen en op TAKE OFF drukte, schoot hij meteen heel hoog de lucht in en vloog met een enorme snelheid weg. Binnen een paar seconden was hij uit zicht verdwenen. Ik nog op de fiets erachteraan, maar helaas! Niet meer gevonden! :'( Ik las op interent dat dit veel vaker gebeurt.
http://forum.parrot.com/ardrone/en/viewtopic.php?id=7536
Iemand anders hier ervaring mee? En hoe zit het met de garantie?

Ik ben blij. Na het invullen van een enorme vragenlijst en het terugsturen van de doos en de oplader, heb ik vandaag een nieuwe ar drone 2.0 ontvangen van Parrot France. _/-\o_ Hulde voor deze fantastische service! Blijkbaar komt het 'Fly away' probleem toch wel vaker voor.

[ Voor 16% gewijzigd door MarlonX op 22-08-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 13:59
Dat is inderdaad wel wazig, heb ik nog niet mee gemaakt.
Neem aan dat jij een AR Drone 2.0 had?
Niet met de AR Drirector gespeeld en daarin een koers bepaald?

Gisteren mijn Drone Station mod afgerond.

Nexus 7 met 12DBi Bi-Directionele richt antenne
Nexus 7 brodit mount en een PS3 controller modded op een autohouder van brodit..
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/20jpe8x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2wexa9v.jpg

Eerste test 1.2KM range op 100% signaal en -52 db sterkte, op naar de 2KM+ maar dat wil ik op goed open veld testen..

[ Voor 24% gewijzigd door Qualixo op 08-08-2013 11:00 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 16:44
Dat is al een mooie afstand, heb je de antenne van de drone ook aangepast?

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Nee drone is niet aangepast, ben wel aan het kijken maar verwacht niet dat ik elke keer zo ver vlieg:)
Normaal speel ik hier op een veld op formaat van voetbal veld dus ik denk dat ik de drone ongemod laat op de lagers en accu na.

Alleen juiste accu's vinden is lastig, doe het nu met 1500 mah van ar zelf en ik wil het testen met 2200 mah accu en die zou +- 25/28 min moeten halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Qualixo op 08-08-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 08:06

Madstorm

Derping all the way!

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Thnx maar heb nog geen toegang, pas na 30 dagen. ben verse tweaker:)

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
ziet er mooi uit Qualixo, aan wat voor gewicht zit je voor de hele "station"?

ik zit stiekem een beetje te kijken naar een nvidia shield als controller.

mag ik je vragen naar een linkje voor de betreffende 12DBi richtantenne?

• Qualixo
Hele gewicht zit met tablet en controller op 870 gram.
opzich net wat meer dan een ipad 4.
Nvidia shield is ook een leuke optie, alleen als je meer bereik wilt kom je al aan een mod zoals ik heb gedaan.
de shield stopt op 50/60 meter.

http://www.wlan-shop.nl/p...dbi-2.4-ghz_ca241212.html

Gewicht op de site van de antenna is met de ijzeren mount die erbij komt, die heb ik vervangen met een 3mm aluminium plaat.
Heb het setje zo gebalanceerd nu dat het goed aanvoelt als je de controller vasthoud.

[ Voor 21% gewijzigd door Qualixo op 15-08-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallingv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03-2020
Ik ben ook van plan er een aan te schaffen. Zijn inmiddels de meeste verbindingsproblemen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Ik heb er sinds Juli eentje, en ik heb compleet standaard met een iPhone 4S eigenlijk helemaal geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallingv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03-2020
Ok. dan moet dat met een iphone5 ook geen probleem zijn.

Ook nog tips waar te halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
tjallingv schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:05:
Ok. dan moet dat met een iphone5 ook geen probleem zijn.

Ook nog tips waar te halen ?
Ikzelf heb nu een iPhone 5S, maar ik heb nog geen tijd gehad om te testen.

Ik heb de Power edition, met 2 accu's ipv 1 en ook grotere accu's. (Kostte geloof ik 4 tientjes meer).
(Ik woon in het buitenland, dus ik heb niet echt een goeie tip, maar kijk eens op pricewatch, kieskeurig of beslist of iets dergelijks :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Ik heb sinds een paar weken een Drone 2.0, maar uiteraard is de accu belabberd.
Weet iemand goede alternatieven ( ervaringen? )? Ik zie wel vanalles op Ebay, zoals deze: 2x VGE 2500mAh accu maar inclusief de benodigde adapterplaat en verzendkosten kom je toch al gauw op 70 euro totaal.

Misschien heeft iemand ervaring met deze accu's of goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:06
Voor iedereen met een AR.Drone: afgelopen week heeft ESA 'Astro Drone' uitgebracht, een nieuwe game voor Android devices die je kunt spelen met je AR.Drone. Voor iOS was deze app er al, maar is er een nieuwe versie gereleased. Uniek aan de app is dat het - naast een coole game :9 - een wetenschappelijk crowdsourcing experiment is, gericht op het verbeteren van autonoom vliegende robots. Details over de app en het onderzoek staan hier.

Als student die betrokken is bij het project is het reclame-gehalte van deze post misschien wat hoog, maar ik denk dat het speelplezier van de game dat wel rechtvaardigt ;)
Pagina: 1