Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Problemen met rechten (en TrustedInstaller?)

Pagina: 1
Acties:

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:24
Ik heb tot kort een goede W7 installatie gehad. Na in het weekend een cpu+mobo upgrade te hebben gedaan heb ik een schone installatie van W7 gedaan. Gewoon W7 installeren is al omslachtig, met 2 videokaarten gaat het mis tijdens de installatie op het punt dat W7 het scherm op de juiste resolutie wil zetten, alles wordt dan zwart. Om dit op te lossen moet ik steeds de 2e videokaart eruit halen en er pas weer in stoppen als ik de nvidia drivers heb geïnstalleerd.

- Drivers geïnstalleerd, ging allemaal goed
- Updates geïnstalleerd, allemaal behalve KB980408 Deze update geeft een probleem dat bij het geven van een naam aan een bestand ik altijd een error krijg dat het bestand niet meer bestaat. Daar kwam ik gister achter, nieuwe W7 installatie was vereist om dat op te lossen

Vanaf dit moment, met alle drivers en updates geïnstalleerd merkte ik een aantal problemen:

1. Mijn gebruiker heeft in sommige mappen (schijnbaar willekeurig) geen rechten om te schrijven / verwijderen. Ik heb alle rechten in de root van elke partitie, maar bij sommige partities vervallen deze rechten als ik 1+ laag dieper ga.

Voorbeelden:
E:\ - alle rechten
E:\films - alleen lees rechten
F:\ - alle rechten
F:\games - alle rechten
F:\games\crysis - alleen lees rechten

Semi oplossing: verander handmatig de rechten, per map, naar volledig voor mijn account.

Ik las dat dit normaal was na een nieuwe installatie van Windows, maar ik heb hier nooit eerder last van gehad.

2. Sommige programma's, tot nu toe directx of .Net gerelateerd (Paint.Net, 3D Mark Vantage), hebben niet genoeg rechten om volledig te installeren. Volgens mij komt dit omdat de rechten van de TrustedInstaller op de map "Program Files" stond op "Mapinhoud weergeven" en "speciale machtigingen" en verder niks.

Semi oplossing: mijzelf eigenaar maken van Program Files en daarna mijzelf, de Admin en de TrustedInstaller accounts volledig toegang geven tot die map. (Paint.Net en Vantage kunnen op deze manier wel worden geïnstalleerd).

Ik weet niet wat de normale rechten zijn op deze mappen en van de TrustedInstaller, maar ik heb nu opeens problemen met het installeren van bepaalde programma's die het altijd prima hebben gedaan.

- Paint.net - werkt na de verandering van rechten
- Vantage - werkt na de verandering van rechten
- Flash - werkt gewoon niet
- Adobe Acrobat Reader - installatie wil niet starten
- DirectX - werkt gewoon niet, wel met error log