[iMac] Wake on Lan probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
Aangezien het me handig leek om mijn iMac af en toe te kunnen bedienen vanaf m'n iphone, heb ik hier een app voor op m'n iphone gezet, en een aparte app om m'n mac uit slaapstand te kunnen halen.
Nu doet zich een vreemd probleem voor:

- Als ik de iMac handmatig in slaapstand zet met het toetsenbord (command+option+eject geloof ik zo uit m'n hoodf) dan werkt de Wake on Lan app prima.

- Als de iMac na enige tijd zelf in slaapstand gaat reageerd hij niet meer op de Wake on Lan functie.

Zijn er verschillende modi van slaapstand, en activeer je met het toetsenbord een andere modus?
Router port 9 netjes geforward e.d., ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
*OPGELOST*

Het probleem was dat mijn router mijn iMac 'vergat' als hij een tijdje in slaap mode ging.
Door het mac-adres van m'n iMac hard te koppelen aan het ip (in m'n router) is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Mag ik vragen welk programma je gebruikt om je Mac dan uit de slaapstand te halen? Ik gebruik op mijn Android telefoon namelijk Remote For iTunes en ik laat mijn Mac ook 1001 keer per dag in slaapstand gaan, dus het zou wel fijn zijn als ik hem 's nachts bijv. vanuit bed weer kan wekken voor iTunes.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
Ik gebruik iNet WoL (Wake on Lan), maar die is wel voor iphone en niet voor android.
Maar er zijn meer als genoeg appjes die dit kunnen doen, gewoon zoeken op WakeOnLan.
Je moet vaak wel even een port forwarden in je router, maar dat zal er allemaal wel bij staan.