Windows 7 Herinstall

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik ben het zat, elke keer recovery van windows, elke keer rotzooi van toshiba verwijderen, een trage laptop(kom op met 3 opstart programma's 1,5 minuut laden??!!) en nog veel meer, ik ben het zat!!

Dus ik wil mijn laptop van Toshiba helemaal herinstalleren, wel wil ik eerst paar dingen weten.

Als ik windows 7 64 bit Home Premium die ik nu heb herinstalleer vanaf een orginele dvd van windows HP 64 bit met het gebruik van diezelfde licentie die op mijn laptop zit, blijft mijn garantie geldig??

En kan ik de Windows 7 HP 64-bit installatie code onder mijn laptop gebruiken voor een schone installatie van precies dezelfde windows versie, maar dan van een windows dvd??(omdat van de dvd van toshiba ik steeds rotzooi krijg die ik niet wil en ook niet kan voorkomen dat het zich installeert).

Wat ik wil doen is partitie c verwijderen, data op partitie d zetten (en voor zekerheid back-up maken op externe hd) c formatteren en schone windows erop zetten met diezelfde licencie van mijn laptop.

Edit:

De laptop is 3 maanden oud, en is nieuw gekocht, dus de licentie is natuurlijk origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Nee, dat gaat niet zomaar lukken.
De sticker aan de onderzijde is een zgn. echtheidscertificaat en die is anders dan je key in je installatie.

Bij installatie van een OEM versie wordt nl de key op DVD ingevoerd, samen met een OEM certificaat.
Dit wordt vergeleken met een tabel in je BIOS van je OEM.
Als het klopt dan gaat de installatie verder en heb je daarna een offline geactiveerd systeem.
Klopt het niet, dan wordt om een key gevraagd. Die van de sticker zal dan werken, maar zal niet zomaar geactiveerd kunnen worden. Soms lukt dat wel per telefoon.

Het beste wat je kan doen is met een backup tooltje (bv Token Restore) je key en certificaat opslaan. Windows opnieuw installeren zonder key of die van onder de sticker. Daarna de backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

elinx schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:14:
Die van de sticker zal dan werken, maar zal niet zomaar geactiveerd kunnen worden.
Onlangs nog gedaan. Geen enkel probleem.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
De vraag is natuurlijk; wat gebeurt er dat je in 3 maanden al weet-ik-hoevaak recovery van je laptop hebt moeten doen? Je kan ook recoveren, alle troep uninstallen en dan een image maken. Dan kan je bij problemen die image terugzetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Kort gezegt: Ja, je kan de code gewoon hergebruiken. Aangezien jij niks aan de hardware verandert hebt, mag jij je OEM licentie gewoon legaal opnieuw gebruiken. (Het is een laptop eh?).

MS geeft (Volgens de MS site ect) zelf aan geen ondersteuning te geven bij OEM versies. Maar in mijn ervaring kan je ze gewoon bellen, even een aantal keer doorklikken & ze activeren telefonisch gewoon je OEM licentie opnieuw. Heb dit bij verscheidene laptops al gedaan, als online activeren niet werkt. Werkt telefonisch altijd netjes. Ook bij desktops is dit het geval.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:17:
[...]
Onlangs nog gedaan. Geen enkel probleem.
Daarom, ik doe dit dagelijks, afgezien van het feit dat ik weleens moet BELLEN, nooit problemen gehad met het moeten activeren van een key onder de laptop of aan de zijkant van een pc.
Ramon schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:34:
Je kan ook recoveren, alle troep uninstallen en dan een image maken. Dan kan je bij problemen die image terugzetten.
Dit raad ik sowieso aan, ik installeer GEEN pc/laptop zonder Acronis en er daarna een image van te hebben getrokken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lees anders dit eens even door over hoe je de activatie van Windows 7 kunt backuppen en restoren. Dit werkt bij mij perfect, na een herinstallatie even de key en tokens restoren en hij is weer geactiveerd.

Edit: De tool is hier te downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 29-11-2010 08:52 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan ook zoals ik hier heb beschreven de juiste key uit het os plukken:
Hersenspinsels: Speed up OEM laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:46:
Lees anders dit eens even door over hoe je de activatie van Windows 7 kunt backuppen en restoren. Dit werkt bij mij perfect, na een herinstallatie even de key en tokens restoren en hij is weer geactiveerd.
Heb jij dat zgn. token.exe'tje dan?! Die is namelijk down.
brilsmurfffje schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:47:
je kan ook zoals ik hier heb beschreven de juiste key uit het os plukken:
Hersenspinsels: Speed up OEM laptops
Is niet nodig toch? Hij heeft de code onderop zijn laptop staan, die kan gewoon gebruikt worden.
Net ook nieuwe Acer voor mijn buurman gisteren geherinstalleerd, van Acer, staat een Home
Premium key van Windows 7 64-bits aan de onderkant. Heb gewoon format C: /q ;) gedaan,
opnieuw geinstalleerd DIE code gebruikt en voila, binnen een half uur klaar :D.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Fixed in de vorige post. Ik zag pas later dat ze op de andere locaties weg waren.

[ Voor 55% gewijzigd door MegaTronics op 29-11-2010 08:53 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:52:
Fixed in de vorige post. Ik zag pas later dat ze op de andere locaties weg waren.
Top, zal eens kijken, deze ken ik (nog) niet.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Omdat in een ander topic naar dit topic verwezen werd zag ik hem weer even. Ik ben ondertussen nog een aardig tooltje tegengekomen. De naam zegt eigenlijk al alles. ;)

PC Decrapifier.
Pagina: 1